Autonomiczny transport od Volvo
Volvo Trucks zaprezentowało elektryczny i autonomiczny pojazd o nazwie Vera. Pierwszy autonomiczny transport towarów odbył się pomiędzy centrum logistycznym, a portem. Stanowi to część działań, mających na celu zintegrowanie transportu z centrum logistycznego do terminalu portowego w Göteborgu w Szwecji. Jest wynik nowo nawiązanej współpracy Volvo Trucks z firmą promowo – logistyczną DFDS.
Autonomiczny i elektryczny pojazd Volvo Trucks – Vera przygotowywany jest do pierwszego zadania, jakim jest transport towarów z centrum logistycznego DFDS do terminalu portowego. Jest to pierwszy krok w kierunku wdrożenia pojazdu Vera w prawdziwe operacje transportowe i rozwinięcia jego potencjału, w celu wykorzystaniu go do innych, podobnych zadań. Vera nadaje się na krótkie dystanse, może transportować duże ilości towarów z dużą precyzją.
Głównym celem tego przedsięwzięcia jest wdrożenie połączonego systemu składającego się z kilku pojazdów Vera monitorowanych przez operatora w wieży kontrolnej, który jest również odpowiedzialny za transport. Ma to za zadanie umożliwienie płynnego i stałego przepływu towarów. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na większą wydajność, elastyczność i trwałość procesów transportowych. Współpraca z DFDS jest pierwszym krokiem w kierunku wdrożenia Vera w rzeczywisty transport na drogach publicznych w strefie przemysłowej.
Planowany jest dalszy rozwój autonomicznego środka transportu pod względem technologii, zarządzania operacjami i adaptacji infrastruktury, zanim będzie w pełni funkcjonalne. Ponadto zostaną podjęte niezbędne środki ostrożności w celu spełnienia wszelkich wymagań w kwestii bezpieczeństwa na drodze.
Mikael Karlsson, wiceprezes ds. rozwiązań autonomicznych w Volvo Trucks, uważa że: Autonomiczny transport o niskim poziomie hałasu i zerowej emisji spalin odgrywają ważną rolę w przyszłości logistyki i przyniesie korzyści zarówno przedsiębiorstwom, jak i społeczeństwu. Uważamy tę współpracę za ważny początek i chcemy napędzać postęp w tej dziedzinie. Testy już się rozpoczęły i zamierzamy wdrożyć to rozwiązanie w najbliższych latach.
Dostosowania infrastruktury jest częścią zakresu wdrażania całego systemu transportowego, w tym zautomatyzowanych bramek na terminalach.
Inicjatywa jest realizowana przy wsparciu Szwedzkiej Agencji Innowacji Vinnova, Szwedzkiej Administracji Transportu i Szwedzkiej Agencji Energetycznej w ramach strategicznego programu badań i innowacji pojazdów FFI.
Źródło: Volvotrucks.com