E-commerce wywiera presję na firmach
DHL Supply Chain opublikował swój najnowszy raport zatytułowany: „Łańcuch dostaw dla e-commerce. Jak sprostać wyzwaniom”. Z raportu wynika, że większość firm nie wdrożyła jeszcze strategii w segmencie e-commerce. Chociaż posiada świadomość ogromnego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymania i zadowolenia klienta.
Takie wnioski płyną z globalnego badanie ankietowego, w którym udział wzięło niemal 900 firm odpowiedzialnych za zarządzanie logistyką lub łańcuchem dostaw oraz e-commerce. Okazuje się, że 70% respondentów jest zdania, że e-commerce jest bardzo ważnym lub niezmiernie ważnym aspektem ich działalności pod względem wielkości sprzedaży i przychodów. Mimo to, aż 70% firm B2C i 60% firm B2B nadal pracuje nad pełnym wdrożeniem strategii w tym segmencie rynku.
Nie można zapomnieć, że oczekiwania klientów stale się zmieniają, co powoduje, że na firmach ciąży presja, aby rozbudować ofertę e-commerce. Łańcuchy dostaw muszą nadążyć za nowymi modelami biznesowymi, oczekiwaniami w zakresie obsługi i potrzebami technologicznymi klientów. By móc ich zatrzymać, jak i również pozyskać nowych. Takiego zdania jest Nabil Malouli, global e-commerce product lead w DHL Supply Chain.
Wciąż rosną wymagania w zakresie handlu elektronicznego, co oznacza, że w ciągu następnych kilku lat (3-5), ponad 50% firm będzie dokonywać zmian w zakresie swojej strategii dystrybucyjnej. Wiele firm, z powodu odczuwanej presji, decyduje się na współpracę z zewnętrznym partnerem logistycznym (3PL). Pozwala im to na zdobycie odpowiedniej wiedzy i elastyczności, która pomoże spełnić zmieniające się oczekiwania klientów. Zyskują także dodatkowe możliwości rozwoju.
Źródło: logistyka.net, eurobuildcee.com