GLS Poland wprowadza do swojej floty ekologiczne pojazdy
Spis treści
Firma GLS Poland rozwinęła swoją flotę o nowe samochody ciężarowe – Iveco Stralis NP 460. Pojazdy napędzane są w 100% skroplonym gazem ziemnym (LNG), dzięki czemu zapewniają dużo niższą emisję zanieczyszczeń i wyraźnie mniejsze znużycie paliwa w porównaniu do samochodów z tradycyjnym napędem. Samochody już obsługują ważną i długodystansową trasę.
Transport przyszłości w firmie GLS
Cztery nowe samochody obsługują trasę pomiędzy centralną sortownią GLS w Strykowie (miasto pod Łodzią) a głównym centrum przeładunkowym firmy w niemieckiej miejscowości Neuenstein. To jedna z najważniejszych tras transportu liniowego GLS. Nowe samochody napędzane są wyłącznie skroplonym gazem ziemnym (LNG), jest to element strategii Think Green, realizowanej przez przewoźnika. Są to pierwsze pojazdy tego rodzaju we flocie firmy.
Ekologiczna technologia
Zakupione przez GLS samochody użytkowane IVECO Stralis NP 460 to pierwsze w Polsce pojazdy mające podwozia ciężarowe z wymiennymi kontenerami BDF, które są zasilane wyłącznie gazem ziemnym. Samochody tego typu zużywają o 15% mniej paliwa niż podobne auta z silnikiem Diesla. Gaz w większości krajów Europy jest znacznie tańszy niż olej napędowy, a do tego emituje aż o 99% mniej cząstek stałych oraz o 60% mniej tlenków azotu w porównaniu z limitami określonymi w normie Euro VI. Niesie to ogromne korzyści dla środowiska. Pojazdy dzięki zastosowaniu dwóch zbiorników kriogenicznych na gaz są w stanie przejechać na jednym tankowaniu nawet do 1600 km.
Dodatkową zaletą tych samochodów jest podwozie z wymiennymi kontenerami BDF, są to pierwsze w Polsce samochody ciężarowe z tego typu funkcjonalnością.
Przyszłościowe inwestycje
GLS nie tylko zainwestował w bardziej przyjazne środowisku pojazdy, ale również zachęca swoich kurierów do ekologicznej jazdy, w czym pomocna jest specjalna aplikacja kurierska, która wyszukuje optymalną trasę w danym dniu. GLS wykorzystuje również samochody napędzane sprężonym gazem ziemnym CNG, które również pokonują trasę między Strykowem a Neuenstein. Przewoźnik przywiązuje także sporą wagę do rozwoju nisko- lub zeroemisyjnych pojazdów, w krajach Europy testowane są różnego rodzaju alternatywne środki transportu, jak np. rowery towarowe.
Źródło: logistyka.net.pl