Nowa współpraca UPS i Izby Gospodarki Elektronicznej
UPS i Izba Gospodarki Elektronicznej postanowiły połączyć swoje siły i pomóc polskim detalistom wykorzystać potencjał rynku e-commerce. Celem tej współpracy jest publikacja poradnika poświęconego zagadnieniom związanym z branżą e-commerce, a także przeprowadzenie serii warsztatów dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z e-commerce.
Handel elektroniczny jest istotną i stale rosnącą częścią polskiej gospodarki. Prognozuje się, że do 2025 roku sprzedaż online ma stanowić 12,5% PKB kraju. To daje ogromne możliwości sprzedawcą detalicznym, zwłaszcza małym firmą, na rozwinięcie swojego biznesu. Sukces sprzedawców internetowych w dużej mierze zależy od właściwej logistyki. Dlatego zaangażowanie firmy UPS w ten projekt da przedsiębiorcom odpowiednie narzędzia i wiedzę, pomocną w osiągnięciu sukcesu.
Poradnik stworzony przez UPS i Izbę Gospodarki Elektronicznej zatytułowany jest „Jak zwiększyć zyski sklepu internetowego wykorzystując możliwości firm kurierskich”. Stanowi on poradnik po logistyce dla sektora e-commerce. Skierowany jest do przedsiębiorców działających już w branży e-commerce oraz tych, którzy chcą zacząć sprzedawać swoje produkty w Internecie. Są w nim zawarte informacje na temat m.in. oczekiwań dzisiejszych konsumentów, optymalizacji łańcucha dostaw oraz rozwoju rynków zagranicznych.
Rynek usług logistycznych wraz z e-commerce dynamicznie się zmienia. Rozwój handlu elektronicznego, sprawia, że kliencie stają się bardziej wymagający, co czyni ich wyzwaniem dla firm logistycznych. Dla konsumenta korzystającego z usług sklepów internetowych liczy się wygoda i szybka dostawa, a do tego konieczna jest dobrze zorganizowana logistyka. Istotne jest aby w ofercie e-sklepu była możliwość łatwego zwrotu towarów, czy wysyłka poza granice kraju.
Źródło: logistyka.net.pl