Nowe narzędzie od Google dla firm
Market Finder to platforma, którą Google udostępnił polskim użytkownikom. Jest to darmowe narzędzie, które ma pomóc firmom w działania na zagranicznych rynkach. Będzie porównywać potencjał rynkowy różnych państw dla konkretnej branży i wspierać planowanie kampanii marketingowej.
Market Fider skierowany jest głównie do małych i średnich przedsiębiorstw. Narzędzie będzie pomagało określić potencjalnych klientów i zwiększyć sprzedaż online. Dodatkowo zawarty w nim przewodnik podpowie, jakie kroki należy podjąć, aby rozpocząć eksport towarów. Znacznie ułatwi to pracę i pozwoli właścicielom firm zdobyć wiedzę w zacznie szybszym czasie, niż w przypadku tradycyjnych metod.
Google zapowiada, że Market Finder zasugeruję listę najlepszych rynków dla danego produktu lub usługi. W tym celu narzędzie dogłębnie przeanalizuje wyniki wyszukiwania w skali miesiąca dla wskazanego produktu, poda wysokość produktu krajowego brutto, średni koszt kampanii marketingowej, a także oceni łatwość prowadzenie biznesu w danym kraju.
Gdy przedsiębiorca zdecyduję się już na konkretny kraj, kolejną pomocną funkcją ma być dobór właściwiej strategii komunikacji z przyszłymi klientami, najlepszy sposób dystrybucji czy najpopularniejszą wśród konsumentów formę płatności. Jest to istotna kwestia, ponieważ aż 7% klientów jest wstanie zrezygnować z usługi, w przypadku, gdy nie ma odpowiedniej metody płatności. Przykładowo we Francji użytkownicy najczęściej wybierają płatność kartą, natomiast w przypadku Niemiec równie popularny jest przelew bankowy.
W przypadku wsparcia przy wyborze odpowiedniej strategii komunikacji z klientem Market Finder dostarczy pełen pakiet materiałów dotyczących marketingu internetowego oraz poradniki o tym jak stworzyć stronę internetową lub znaleźć lokalnego partnera marketingowego, wszystko w odniesieniu do wybranego wcześniej rynku zagranicznego.
W badaniu Euromonitor International dotyczącym 137 firm, które eksportują swoje towary z terenu Europy Środkowo – Wschodniej prawie połowa respondentów wskazała, że głównym wyznawanie związanym z handlem zagranicznym jest brak wiedzy na temat innych rynków i problem z dostępem do informacji o nich.
Źródło: Bizblog, Wirtualnemedia.pl