Preferencje zakupowe milenialsów zmieniają przemysł
Spis treści
UPS opublikował raport, w którym stwierdza, że preferencje zakupowe pokolenia milenialsów zmieniają tradycyjny model przemysłowy. Firmy muszą dostosować się do zmieniających się wymagań klientów, oferując usługi szybsze i bardziej spersonalizowane.
UPS Industrial Buying Dynamics Study wyszczególniło w swoim raporcie cztery sposoby, w jaki nowa fala nabywców zmienia rynek przemysłowy.
Zmiany demograficzne
W tegorocznym badaniu brało udział 38% respondentów, którzy należą do pokolenia milenialsów, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z rokiem 2017. To rosnące pokolenie jest bardziej nowoczesne, preferując udział w badaniach za pośrednictwem mediów społecznościowych niż przez bezpośredni kontakt z przedstawicielem handlowym. Dodatkowo większą wagę przykładają do takich czynników jak rozwój czy wsparcie po-sprzedażowe. Mniej istotna jest jakość czy cena. Pomimo ich rosnących udziału w rynku tego pokolenia, wciąż są bardziej ograniczeni w tym, co i w jakiej ilości kupują w porównaniu z pokoleniem tzw. wyżu demograficznego.
Zmiana źródła zaopatrzenia
Kupujący, chcąc zmniejszyć wydatki wolą nabywać produkty od producentów lub korzystać z rynku internetowego. Milenialsi wykazują coraz większe zainteresowanie kupowaniem bezpośrednio od producentów – wzrost o prawie 20% w ciągu ostatnich dwóch lat. W tym czasie dystrybutorzy odnotowali od 15 do 38% spadku udziału w zakupach, podczas gdy producenci i rynki internetowe wzrosły odpowiednio o 10% i 17%.
Międzynarodowe zakupy
Nowe pokolenie kupuje prawie połowę swoich produktów na rynkach całego świata, to znacznie więcej towarów nabytych na zagranicznych rynkach niż w przypadku pokolenia wyżu demograficznego lub pokolenia X. Respondenci badania odpowiedzieli, że skłonni zapłacić więcej za szybszą obsługę z zagranicy – 26% spodziewa się zamówień w ciągu dwóch dni, a 81% wymaga dostawy tego samego dnia.
Wsparcie po-sprzedażowe
Pomoc po-sprzedażowa jest ważnym elementem transakcji biznesowych dla wszystkich pokoleń, ale to elastyczność, której oczekują milanialsi w znacznym stopniu wpływa na zmiany w tym obszarze. 87% respondentów z młodego pokolenia zdeklarowało, że może zmienić firmę w celu otrzymania lepszego wsparcia po-sprzedażowego.
Brooke Yamini, wiceprezes ds. Operacji marketingowych w UPS powiedział: Wzrost udziału pokolenie milanialsów w rynku zapoczątkował nową erę, która rzuca wyzwanie normom branżowym. Młodzi, doświadczeni technicznie klienci oczekują nie tylko szybkich dostaw, ale także dodatkowych usług i wsparcia po-sprzedażowego.