Rozwój rynku towarów luksusowych
Jednym z najlepiej rozwijających się sektorów rynku dóbr luksusowych jest biżuteria męska. Przedsiębiorcy chcąc sprostać wymaganiom konsumentów, muszą rozważyć otwarcie cyfrowych platform sprzedaży, otwierając się przy tym na nowe rynki.
W 2017 roku globalna sprzedaż męskiej biżuterii osiągnęła wartość 5,3 miliarda dolarów, co daje wzrost o 25% w przeciągu 5 lat. Największą popularnością wśród klientów cieszą się męskie pierścionki, które stanowią 1/3 wartości. Na kolejnym miejscu znajdują się naszyjniki i łańcuszki. Sporym atutem dla przedsiębiorcy jest posiadanie w ofercie możliwości personalizacji produktów. W ostatnim czasie odnotowano także spory rozwój światowego rynku srebra. W Wielkiej Brytami jest to jedyny metal, który odnotował wzrost liczby produktów. Amerykańscy jubilerzy odnotowali z kolei w 2017 roku wzrosty jego sprzedaży wynoszące 17 proc, szczególnie w Chinach i Indiach, które posiadają łącznie ponad połowę udziału w największym na świecie rynku biżuterii w Azji.
Szacuje się, że do 2024 roku chiński rynek towarów luksusowych będzie stanowił 4o% całego sektora. Przyczyniło się do tego, pojawienie nowej klasy średniej, która kupuje bardzo wiele produktów premium. Ponad połowa potencjalnych klientów mieszka jednak poza 15 największymi miastami, co sprawia, że aby wykorzystać ten potencjał, niezbędne są również skuteczne usługi dostawcze.
Około 20% zakupów online z zagranicznych sklepów ma wartość, co najmniej 200 dolarów. W przypadku towarów luksusowych ta liczba jest znacznie większa. Dla klientów zamawiających produkty premium liczy się szybka, sprawna i bezpieczna dostawa. Równie ważnym aspektem wysyłki towarów luksusowych, np. drogiej biżuterii, jest sprawdzenie możliwości dostaw partnera logistycznego oraz przepisów celnych kraju, do którego produkty są wysyłane, ponieważ nie wszystkie przedmioty mogą być transportowane w standardowej usłudze.
Wybór odpowiedniego partnera logistycznego jest ważny nie tylko ze względu na ekspresową i niezawodną dostawę do klienta. W przypadku szybko rozwijającego się rynku towarów luksusowych istotne jest zadbanie o zasięgi, aby móc dotrzeć z towarami do każdego zakątka świata.
Źródło: logistyka.net