Świąteczny szczyt paczkowy w FedEx Express Polska
Powoli zbliża się, wyczekiwany przez wielu okres świąteczny. To głównie czas odpoczynku, spokoju, spędzany w rodzinnym gronie. Za nim jednak do tego dojdzie, trzeba wszystko odpowiednio przygotować. Dużym zmartwieniem konsumentów, są prezenty, czy zamówione online dotrą na czas, natomiast sklepy i firmy kurierskie martwią, czy obsłużą wszystkie zamówienia i nie zawiodą oczekiwań swoich klientów.
W związku z nadchodzącym szczytem paczkowym zapytaliśmy Radosława Sawickiego – Worldwide National Account Executive w FedEx Express, jak ten wyjątkowy okres w roku wygląda w firmie FedEx.
GlobKurier: Kiedy firmy kurierskie powinny zacząć przygotowania do szczytu paczkowego?
Radosław Sawicki: Na polskim rynku, w ciągu całego roku kalendarzowego jesteśmy w stanie zaobserwować kilka szczytów paczkowych. Oczywiście największy pik obserwujemy w ostatnim kwartale, a w szczególności na przełomie listopada i grudnia. Tak naprawdę, przygotowania powinno się zaczynać tuż po skończonym szczycie paczkowym, czyli już na samym początku nowego roku kalendarzowego. Warto podsumować wszystko, co się zdarzyło, co udało się zrobić bardzo dobrze, a gdzie należy coś poprawić. W innym przypadku nawet najmniejszy szczyt paczkowy, będący konsekwencją choćby długiego weekendu, może stać się dla operatora logistycznego bardzo problematyczny.
GK: Jak FedEx przygotowuje się do obsługi świątecznego piku?
RS: FedEx Express zaczyna przygotowania z dużym wyprzedzeniem. Są one wynikową przeprowadzanych analiz runku, bazowaniem na doświadczeniach z ubiegłych lat, a także na stosownych estymacjach i planach operacyjnych, które zakładają różne scenariusze logistyczne.
GK: Ile średnio zamówień obsługiwanych jest w tym okresie?
RS: Możemy założyć, że średnio ilość zleceń transportowych w tym okresie wzrasta o około 30%.
GK: Jakie rozwiązania technologiczne mogą być pomocne w obsłudze szczytu paczkowego?
RS: Prawdę mówiąc, każde rozwiązanie, które pozwala na automatyzację procesów lub ich optymalizację, jest bardzo pomocne. Niemniej jednak najważniejszą rzeczą pozostaje wzajemna edukacja i budowanie świadomości.
GK: Jakich rad może Pan udzielić sprzedającym i kupującym?
RS: Ubiegły rok pokazał nam pewnego rodzaju mądrość konsumencką. Kupujący mają już za sobą sporo negatywnych doświadczeń z ubiegłych lat związanych z zakupami świątecznymi, dotyczą one podmiotów sprzedających, ale także o operatorów logistycznych: brak możliwości realizacji zamówienia/zakupu, opóźnienia w dostawie, wstrzymane dostawy etc. Teraz planują swoje zakupy z odpowiednim wyprzedzeniem czasowym, co powoduje, że szczyt paczkowy rozkłada się na 6-7 tygodni, a nie jak w latach ubiegłych na 2 tygodnie przed samymi świętami. Sprzedawcom radzę, aby również w tym roku odpowiednio wcześnie zadbali o procesy logistyczne związane z realizacją zamówień i możliwością dostawy przed świętami. Natomiast kupującym zalecam, by mądrze zaplanowali w tym czasie swoje zakupy, przy okazji mając świadomość ewentualnej potrzeby zwrotu lub wymiany towaru.
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl