Amazon największym wygranym w czasach pandemii?
Zamknięcie centrów handlowych skłoniło klientów do zakupów w sklepach internetowych i na platformach sprzedażowych. Dzięki temu niektóre branże odnotowały rekordowe wzrosty ruchu. Wśród firm, które korzystają z zaistniałej sytuacji znalazł się Amazon. Gigant handlu zapowiada zatrudnienie aż 75 tys. nowych dostawców i pracowników, aby obsłużyć stale rosnącą liczbę zamówień.
Spis treści
Gigantyczny zysk Amazona
We wtorek akcje Amazona osiągnęły rekordową wartość 2283 dolarów za sztukę, co zaowocowało łączną wyceną na poziomie 1,14 bln dolarów. To niewiele mniej niż Apple czy Microsoft, a dużo więcej niż Google i Facebook. The Guardian określił firmę mianem „wyraźnego zwycięzcy kryzysu związanego z koronawirusem”. Jednak to jedyne sukcesy platformy, Amazon ogłasza zatrudnienie kolejnych pracownik, ponieważ nie jest w stanie na bieżąco obsłużyć wszystkich zamówień, które rosną lawinowo.
Stały wzrost zamówień
Koncern co tydzień zatrudnia nowe osoby, by sprostać oczekiwaniom klientów. Mimo to wielu klientów musi oczekiwać na swoje zamówienie, a kolejki wciąż rosną. Zatrudnienie nowych pracowników to niejedyne rozwiązanie, które ma usprawnić obsługę zleceń. Amazon poinformował, że niedługo wprowadzi nową opcję do zamówień online. Klient będzie mógł zamówić produkty spożywcze na konkretny dzień i godzinę, to pozwoli pracownikom centrów dystrybucyjnych na zaplanowanie dostaw. Obecnie zamówienie realizowane są według kolejności ich składnia, co powoduje duże kolejki a także sprawia, że klienci nigdy nie mogą być pewni, kiedy właściwie otrzymają swoje zamówienie.
E-commerce przyszłością handlu
Przykład Amazona pokazuje, że e-commerce to nie tylko przywilej lub dodatkowy atut, a kluczowy kanał dystrybucji towarów. Co więcej, biorąc pod uwagę, że pandemia szybko nie ustąpi, a co za tym idzie, powrót do normalności nie będzie możliwy, przeniesie swoich działań do Internetu może być jedynym sposobem przetrwania wielu firm. Dlatego przypominamy o naszym wsparciu dla przedsiębiorców. Od jakiegoś czasu działy z akcją #ZbudujmyWłasnąTarczę, której celem jest pomoc małym i średnim przedsiębiorstwom. Więcej szczegółów znajdziesz tutaj, a jeśli prowadzisz firmę i możesz pomóc innym zachęcamy do dołączenia:
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl