Czy kurier dostarczy paczkę mimo koronawirusa?
Nie będzie problemów z dostawami przesyłek. Wszystkie firmy kurierskie przygotowane są na epidemię, więc nie ma obaw, że wystąpią jakiekolwiek utrudnienia.
Spis treści
Zakupy w czasie epidemii
W związku z rosnącą w Polsce ilością zachorowań na wirus SARS – CoV – 2 rząd podejmuje kolejne kroki, które mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa obywateli. Zostały zamknięte szkoły, uczelnie wyższe, przedszkola, żłobki, uczelni wyższych oraz ośrodki i instytucje kultury. Władze oraz media apelują o niewychodzenie z domu. Sprawia to, że najbezpieczniejszym rozwiązaniem staje się robienie zakupów przez Internet. Jednak, jak w takiej sytuacji poradzą sobie firmy kurierskie?
Realizacja dostaw przesyłek
Eksperci uspokajają: ewentualna kwarantanna całych miast w Polsce nie zaburzy funkcjonowania rynku logistycznego w naszym kraju. Firmy kurierskie nie mają wątpliwość, że dostawy będę realizowane, choć w trybie „kryzysowym”. Firmy podjęły działania przygotowawcze do działań w trudnej sytuacji już jakiś czas temu. InPost powołał w lutym sztab kryzysowy, który monitoruje informacje o rozwoju epidemii i przygotowuje różne plany działań. Natomiast Magdalena Bugajło, dyrektor w DHL Parcel Polska zapewnia, że DHL jest przygotowany na różne scenariusze. Nawet konieczność wyłączenie z procesu operacyjnego wybranej jednostki nie wpłynie na świadczone usługi.
Firmy kurierskie a koronawirus
Warto zauważyć, że w szczytowym momencie zachorowań w Chinach branża logistyczna wciąż funkcjonowała. Kurierzy zapewnili ludziom dostawy leków czy żywności. We Włoszech kurierzy z firm GLS i DPD mają pozwolenie na poruszanie się do i z „czerwonych stref” m.in w Lombardii. Również UPS i FedEx cały czas prowadzą dostawy lotnicze towarów z i do Włoch, choć na świecie liczba drobnych paczek w obrocie transgranicznym spadła nawet o ponad 60 procent.
Zwroty przesyłek do nadawcy
Firma kurierska DPD informuje, przesyłki adresowane do placówek, które zostały lub zostaną zamknięte, mogą być zwracane do nadawcy. Jeśli w ostatnim czasie zamówiłeś w naszym serwisie przesyłkę, która zaadresowana jest do jednego z obecnie zamkniętych miejsc, skontaktuj się z nami w celu przeadresowania przesyłki: kontakt@globkurier.pl lub (22) 300 16 21.
Źródło: biznes.radiozet.pl, polskieradio24.pl, www.dpd.com.pl
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl