Dotrzymywać kroku konkurencji, czyli jak adaptować najnowsze rozwiązania technologiczne.
Spis treści
Klasyczne metody biznesowe, a najnowsze rozwiązania technologiczne.
W dobie prężnego rozwoju nowoczesnych technologii trudno stwierdzić, które rozwiązania są ciągle nowe, a które stają się normą. Jedno jest pewne. Bez adaptacji nowinek nie ma mowy o pozyskiwaniu nowych klientów. Współczesny przedsiębiorca musi na bieżąco sprawdzać, co w biznesowej i technologicznej trawie piszczy i adaptować najnowsze rozwiązania technologiczne, które pasują do charakteru jego produktu/marki.
Siła napędowa tkwi w Internecie
Postęp technologiczny jest widoczny w każdej branży. Nawet w tych tradycyjnych, związanych z szeroko rozumianym rzemiosłem. Także do lokalnych fachowców zawitał Internet. Właśnie dlatego nawet z najdalszego zakątka świata możemy zamówić wymyślny prezent zrobiony przez lokalnego rzemieślnika. Przewiduje się, że do 2020 r. najważniejszym urządzeniem podłączonym do sieci stanie się smartfon. Tym samym zarówno klienci, jak i sprzedawcy będą w stałym kontakcie. Sektor e-commerce i tak ma już imponujące wyniki. Zasięgi branży będą jednak ciągle rosły w górę.
Przedsiębiorca nie reklamujący się, ani nie oferujący usług w Internecie wydaje się być na straconej pozycji.
Z duchem nowych czasów
Posiadanie responsywnej strony swojej firmy w Internecie to już podstawa. Absolutne minimum to także posiadanie swoich danych na platformach z bazami adresowymi. Doskonałym pomysłem jest zainwestowanie w aplikację mobilną, ale należy pamiętać, że samo stworzenie aplikacji nie wystarczy. Trzeba ciągle dbać, aby aplikacja dostarczała użytkownikom tego czego szukają. W przeciwnym wypadku ich interakcja z naszą aplikacją, może się zakończyć w chwili jej pobrania.
Innym, dziś już także bardzo „standardowym” krokiem jest posiadanie FunPage na Facebooku ale i tu należy pamiętać o tym, aby mieć na taką stronę pomysł i być konsekwentnym w jej prowadzeniu. Strony w Social Mediach mają na celu interakcje z klientami/fanami. Jeśli nasi klienci nie znajdą na takich stronach aktualnych informacji, może się okazać, że strony zaczną działać na naszą niekorzyść i zamiast budowania lojalności klientów, będą budować bariery i klienci uciekną do konkurencji.
Które najnowsze rozwiązania technologiczne zaadaptować?
-
Personalizacja
Indywidualizacja ofert oraz komunikatów dla klientów to jeden z najnowszych trendów branży e-commerce. Żeby poprawić osiągnięcia sprzedażowe należy tak kształtować propozycje ofertowe, by klient mógł wybrać najkorzystniejszą dla siebie opcję. Konieczne jest także zainwestowanie w Customer Service.
-
Boty
Umożliwiają gromadzenie potencjalnych klientów i odsyłanie tych złych. Chatboty pozwalają na komunikację 24/7.
-
Sztuczna inteligencja
Rozwój AI pozwolił np. na wykreowanie narzędzi, które są w stanie odróżnić maile automatyczne od pisanych przez prywatnych klientów.
-
Digital marketing
Social marketing, e-mail marketing oraz content marketing to narzędzia, które mają ogromne znaczenie dla osiągnięć firmy.
-
Omnichannel
Przenikanie się tradycyjnych internetowych kanałów sprzedaży.
-
Live Streaming
Czyli transmitowanie video w czasie rzeczywistym.
-
Marketplace
Czyli łączenie profesjonalnych platform sprzedażowych z klientami. Twoje produkty powinny znajdować się np. na Amazonie, Allegro.
-
Cloud Computing
Korzystanie z chmury obliczeniowej to sposób na nieograniczony dostęp do programów i danych z każdego zakątka świata. Nie jest konieczne instalowanie lub aktualizowanie programów (co przyczynia się też do ograniczenia wydatków na licencje).
-
Big Data
Oprogramowanie analizujące ogromne ilości danych pozwala na podejmowanie trafnych i szybkich decyzji oraz zdobywanie nowych klientów.
Dbaj o internetową reputację
Aż 81% klientów sprawdza opinie dotyczące konkretnego produktu i marki w Internecie. Sprawdzane są rankingi towarów, komentarze na portalach konsumenckich oraz informacje dostarczane przez innych użytkowników na portalach społecznościowych. Internetowa reputacja ma ogromne znaczenie dla rozwoju biznesu. Im częściej nazwa marki pojawia się w sieci (oczywiście w pozytywnym kontekście!), tym większa szansa, że uda się zdobyć kolejnego klienta.
Internet to także kopalnia wiedzy o potrzebach konsumenckich. Przedsiębiorcy powinni śledzić branżowe fora i zwracać uwagę na zapytania anonimowych internautów. Wiedza uzyskana w ten sposób może okazać się bezcenna.