Optymalizacja łańcucha dostaw w dobie COVID-19
W magazynie E-commerce & digital marketing swój punkt widzenia dotyczący wpływu COVID-19 na łańcuch dostaw przedstawił założyciel i CEO GlobKurier.pl Mateusz Pycia. W artykule zawarł on informacje, jak nowa rzeczywistość pandemiczna wpływa na procesy i funkcjonowanie w łańcuchów dostaw, a także udzielił praktycznych wskazówek wzmacniania jego odporności. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak powinien być zarządzany łańcuch dostaw w dobie pandemii i poznać metody jego usprawnienia, to zapraszamy do lektury.
Spis treści
Łańcuch dostaw w dobie pandemii
Mateusz Pycia wskazuje na szereg zmian (w postrzeganiu łańcucha dostaw), których skutki należy upatrywać się w zatrzymaniu gospodarki. Dotyczy to w szczególności przerwania wielu z łańcuchów, ich reorganizacji, a następnie ponownego otwarcia. W konsekwencji tych wydarzeń wymagały one wielu usprawnień, m.in. skrócenia cyklu planowania i procesów decyzyjnych. Co więcej, nie odbiło się to bez rozpatrywania kwestii związanych z ciągłym wzmacnianiem łańcuchów dostaw, wdrażając i optymalizując funkcjonowanie tzw. silników wysyłkowych.
Praktyczne wskazówki wzmacniania łańcucha dostaw
Mierzymy się z trudnymi czasami i stoimy przed wieloma dylematami spowodowanymi obecną sytuacją rynkową. CEO GlobKurier.pl wskazuje kilka pomocnych wskazówek zabezpieczających przed negatywnymi konsekwencjami w obszarze zerwania łańcucha. Jedne z nich nawiązują do automatycznego przypisywania zamówień, dywersyfikacji opcji doręczeń czy wdrożenia walidatora danych osobowych.
Współczynniki KPI
Również istotną kwestią zawartą w artykule są kluczowe wskaźniki efektywności, za pomocą których świadomie i z dokładnością mogą być mierzone procesy realizowane w przedsiębiorstwie. Zapoznając się z nimi, skutecznie poprowadzisz zmiany i zwrócisz uwagę na ewentualne niedoskonałości. Dzięki temu usprawnisz i zautomatyzujesz swój łańcuch dostaw.
Nadchodzące trendy i podsumowanie
Wszystko wskazuje na to, że ciągle nasilać się będą tendencje zwiększonych wymagań klientów. Spowodowane jest to obecną sytuacją pandemiczną i przyzwyczajeniami do wygodnych i szybkich dostaw. Jednak nie tylko one odgrywają istotną rolę. Autor publikacji przytacza wiele innych czynników ważnych dla e-klientów jak wzrost alternatywnych metod doręczeń. Trudno przewidzieć nadchodzący scenariusz, jednak w obecnych czasach warto myśleć o łańcuchu dostaw jako – generatorze wartości, a nie tylko kosztach. Pamiętać także trzeba, że dobra jego organizacja i elastyczność na zmiany zminimalizuje turbulencje.
Całość artykułu można przeczytać na stronie: TUTAJ
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl