Przesyłki międzynarodowe wstrzymane przez Pocztę Polską i ograniczone godziny pracy. Jak nadać paczkę za granicę w dobie COVID-19?
Z oficjalnego komunikatu Poczty Polskiej wiadomo, że od dzisiaj tj. 16 marca 2020 roku wstrzymuje ona przyjmowanie przesyłek do innych państw. Decyzja związana jest bezpośrednio z wprowadzeniem przez rząd stanu zagrożenia epidemicznego w naszym kraju. Przesyłki międzynarodowe będzie można nadawać, korzystając z usług firm kurierskich, które deklarują zachowanie ciągłości w łańcuchach dostaw.
Spis treści
Nowa rzeczywistość w obliczu koronawirusa
Ogłoszony w piątek wieczorem stan zagrożenia epidemicznego w związku z rozprzestrzeniającym się wirusem COVID-19 zmienił o 360 stopni otaczającą nas rzeczywistość. Wprowadzone zostały liczne ograniczenia, które swym zasięgiem wpłyną bardzo mocno na prawidłowe funkcjonowanie wielu branż w tym również branży logistycznej i wysyłkowej.
Obecnie obowiązuje między innymi:
- czasowe przywrócenie granic
- zakaz zgromadzeń powyżej 50 osób
- 14 dniowa kwarantanna dla obywateli powracających do kraju
- zawieszenie w funkcjonowaniu restauracji/kawiarni i zamknięcie galerii z wyłączeniem sklepów spożywczych czy aptek
- wstrzymanie zagranicznych połączeń (zarówno lotniczych, jak i kolejowych)
Sytuacja ta zmienia się jednak dynamicznie. Na dany moment wszystkie firmy kurierskie uspokajają i deklarują pełne przygotowanie do nowej, zaistniałej sytuacji. Działanie rynku logistycznego w tym realizacja dostaw międzynarodowych zostanie przez nich zachowana. Z jakimi zmianami jednak borykać się będą placówki pocztowe?
Poczta Polska – zmiany w funkcjonowaniu placówek
Pierwszą najbardziej istotną zmianą związaną ze wstrzymaniem połączeń lotniczych jest nieprzyjmowanie przez placówki przesyłek do innych krajów. Kolejne to przede wszystkim skrócenie czasu pracy i wewnętrzna reorganizacja. W trosce o wspólne dobro zarówno samych pracowników, jak i klientów odwiedzających punkty uprasza się o stosowanie do odgórnie wprowadzanych zaleceń tj. zachowania od siebie przynajmniej 1,5 metra odległości i oczekiwania na obsługę za wyznaczoną do tego linią, podchodzenia do okienka pojedynczo oraz nawiązywania bliższego kontaktu za zgodą pracownika poczty jedynie w celu okazania niezbędnych dokumentów.
Zamiany w organizacji pracy:
- skrócenie czasu pracy placówek pocztowych funkcjonujących w dni robocze do 6 godzin dziennie
- skrócenie czasu pracy placówek pocztowych funkcjonujących w soboty do 3 godzin dziennie
- skrócenie czasu pracy placówek pocztowych całodobowych do 12 godzin dziennie ( 08:00 – 20:00)
- zamknięcie placówek pocztowych funkcjonujących w Galeriach handlowych
Poczta Polska wprowadza również niezbędne procedury, jeżeli chodzi o obsługę osób znajdujących się w kwarantannie – są one na bieżąco konsultowane z inspektorami sanitarnymi.
Przesyłki międzynarodowe – jak nadać paczkę za granicę?
Klienci indywidualni i firmy mogą wciąż wysyłać paczki za granicę naszego kraju, korzystając przede wszystkim z brokerów usług kurierskich. Globkurier.pl gwarantuje wysyłkę paczek i palet do ponad 190 krajów na świecie.
W obliczu dzisiejszego zagrożenia gotowość do działań i realizacji zleceń transportowych podkreśla CEO Globkurier.pl, Mateusz Pycia – Jesteśmy w stałym kontakcie z przewoźnikami i poznajemy specyfikę ich pracy w tym gorącym okresie. Jako operator logistyczny pragniemy zapewnić pełną operacyjność i sprawność w realizacji Państwa zleceń zarówno krajowych jak i międzynarodowych. Już od czasu pierwszych doniesień związanych z pandemią koronawirusa pracowaliśmy jeszcze ciężej niż dotychczas, tak aby teraz uspokoić naszych klientów i podkreślić, że jesteśmy przygotowani do prowadzenia działań w zaistniałej sytuacji kryzysowej. Branża logistyczna funkcjonuje, a wszyscy nasi operatorzy zadeklarowali zachowanie ciągłości w łańcuchu dostaw. Z pełną świadomością mogę powiedzieć, że z Globkurier.pl nasi klienci mogą wysyłać swoje przesyłki szybko, sprawnie i przede wszystkim … bezpiecznie! Radzimy skorzystać z okazji, zostać w domu i zamówić kuriera.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl