Case Study: Kyuka Design x Globkurier
Spis treści
Firma
Kyuka Design to sklep internetowy i stacjonarny oferujący designerskie produkty do wnętrz. Koncept opiera się o studio desingu oraz własną produkcję w podwarszawskim Milanówku.
Cel współpracy
Główne cele współpracy Globkurier x Kyuka:
• Przyrost ilości metod doręczeń w kraju i na świecie.
• Sprzedaż do najbardziej renomowanych galerii handlowych na świecie.
• Sprzedaż przez sklep online, marketplace, B2B.
Stan wyjściowy
Głównym celem Kyuka Design był rozwój sprzedaży międzynarodowej online. Przed zaproponowaniem konkretnych rozwiązań, wykonaliśmy analizę stanu wyjściowego m.in. krajów do których firma nadaje swoje produkty.
Gdzie wysyła Kyuka Design?
Główne problemy Klienta
Case study Globkurier x Kyuka to prezentacja typowych rozwiązań i problemów, które odnajdujemy w mniejszych i średnich sklepach e-commerce.
Najważniejsze problemy wskazane przez Klienta
- Znaleźć coś na co byłoby nas stać.
- Który przewoźnik na dany kraj?
- Jak efektywnie wysyłać poza Unię?
- Ogrom faktur, systemów i dopłat.
Zaproponowane rozwiązania
Problem 1. Znaleźć coś na co byłoby nas stać
Stale rosnące portfolio produktowe Kyuka Design oraz globalna obecność, sprawiła iż wystąpiła potrzeba skutecznego, i zarazem zrównoważonego rozwiązania logistycznego.
Rozwiązanie: silnik wysyłkowy & dynamic pricing
Odpowiedzią na potrzebę ekonomicznego narzędzia logistycznego jest silnik wysyłkowy Globkurier, który opiera się na różnorodności przewoźników, produktów, a także punktów doręczeń. To rozwiązanie pozwala wybierać przewoźników oraz obsługiwane kierunki, dzięki czemu możemy korzystać z oferty różnych kurierów zyskując dużą efektywność i elastyczność. Oferujemy jeden silnik wysyłkowy, który za nas wylicza finalną cenę przesyłki.
Problem 2. Który przewoźnik na dany kraj?
Rozwiązanie: gotowy wybór na dany kierunek
Dla Kyuka Design – w odpowiedzi na problemy związane z doborem odpowiedniego przewoźnika na dany kraj, zaproponowaliśmy gotowe rozwiązanie, które jest dostosowane do konkretnych kierunków wysyłki. Klient nie musi tracić czasu na wybór odpowiedniej firmy kurierskiej – od razu uzyskuje odpowiedź jakim kurierem będzie realizowana dostawa w konkretnym kraju.
Problem 3. Jak efektywnie wysyłać poza Unię?
Rozwiązanie: automaty celne
Rozwiązaniem dla problemu efektywnego wysyłania towarów poza Unię Europejską był zautomatyzowany proces dokumentów do odprawy celnej. Zastosowaliśmy automatyczne procedury celne, które znacząco ułatwiają proces wysyłki produktów poza Unię Europejską. To rozwiązanie zdecydowanie usprawnia i przyspiesza dostarczanie towarów dla klientów na całym świecie. Globkurier oferuje swoje doradztwo na każdym etapie realizacji usług. Nie musisz martwić się o dokumenty i zawiłe procesy odprawy celnej.
Problem 4. Ogrom faktur, systemów i dopłat
Rozwiązanie: zintegrowany billing & prevalidation
Aby zredukować liczbę faktur, systemów i zbędnych formalności – zaoferowaliśmy Kyuka narzędzie umożliwiające zintegrowanie faktur i systemów wszystkich przewoźników dostępnych w Globkurier. Współpracując z różnymi przewoźnikami, musimy liczyć się z tym, że każda firma ma inny format faktur, różny cennik odpłat dodatkowych.
Dzięki rozwiązaniu wdrożonemu przez Globkurier, Kyuka może zaoszczędzić czas i poprawić efektywność pracy, ograniczając konieczność rozliczania wielu faktur i zbędnych kosztów.
Efekty zrealizowanych celów
Odpowiednie zrozumienie potrzeb Klienta to podstawa do efektywnych zmian. Przy współpracy Globkurier x Kyuka Design osiągnęliśmy następujące rezultaty:
1. Optymalizacja kosztów
Dzięki wdrożeniu rozwiązań oferowanych przez Globkurier – Kyuka zyskała możliwość wyboru najlepszej opcji dostawy, co wpłynęło na obniżenie kosztów obsługi danego kierunku o 17%. Ponad to, wprowadzenie walidacji kodów stref odległych, pozwoliło ograniczyć dodatkowe opłaty.
2. Wzrost konwersji i ilość zamówień
Nasze rozwiązania pozwoliły Kyuka na dostosowanie się do lokalnych preferencji konsumentów, co przełożyło się na wzrost konwersji oraz ilość zamówień. Zwiększenie satysfakcji klientów lokalnie i globalnie pomogło spełnić wymagania partnerów B2B.
3. Integracja: prosta i łatwa integracja e-commerce
Dzięki wdrożeniu integracji z e-commerce skutecznie wpłynęliśmy na usprawnienie całego procesu dostawy.
4. Uwolniony czas i elastyczność
Nasze rozwiązania pozwoliły uzyskać Kyuka dodatkowy czas i elastyczność. Czas jest niezbędny do kreatywnego rozwijania swojego biznesu, a rzetelny partner tj. Globkurier – zajmuje się logistyką. Nasz system integruje wszystkie procedury, faktury, oferty przewoźników w jednym miejscu. Dzięki temu możesz zredukować koszty utrzymania integracji IT.
Podsumowanie
Wdrażanie efektywnych rozwiązań razem z Globkurier pozwala zredukować problemy związane m.in. z formalnościami, procedurami czy fakturowaniem od wielu przewoźników. Oferujemy dedykowane rozwiązania pod różne sklepy internetowe i e-commerce. Razem z nami możesz postawić na jeden, zintegrowany system, który usprawni cały proces logistyczny w Twojej firmie.
Jesteśmy dumni z tego, co osiągnęliśmy razem z Kyuka, i jesteśmy gotowi pomóc innym firmom e-commerce w osiągnięciu podobnych sukcesów. Razem możemy uczynić logistykę e-commerce bardziej efektywną i przyjemną dla klientów na całym świecie. Zapraszamy do współpracy!