Click & Collect – doręczenia w każdym momencie
Dlaczego warto udostępnić Click & Collect w swojej firmie i co może zmienić zastosowanie tego systemu? Po pierwsze: zadowolenie konsumenta.
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Jak wiadomo wymagania konsumentów rosną nie tylko pod względem jakości produktów, ale także ich kosztów oraz sposobu dostawy. Stale rosnący odsetek polskich konsumentów zamawia dziś przesyłki do wygodnych, bliskich im punktów odbioru – Click & Collect, a co za tym idzie korzystanie ze standardowych opcji doręczenia, takich jak przyjazd kuriera do adresata odchodzi powoli nieco do lamusa.
Spis treści
Różne modele dostawy
Click & Collect to dwa modele dostawy: zamówienia do punktu odbioru oraz zamówienia do urządzeń samoobsługowych (takich jak na przykład Paczkomaty). Takie rozwiązania wybieramy głównie dlatego, żeby móc odebrać przesyłkę w dowolnie wybranym przez siebie momencie, nie czekając na ustaloną przez kuriera godzinę. Trend na Click & Collect rośnie na świecie od kilku lat. Również na naszym rynku przyzwyczajenia i oczekiwania klientów zmieniają się, idąc właśnie w tym kierunku. Dlatego wydaje się, że zastosowanie rotacji kurierów w swoim sklepie internetowym, to obecnie jedno z najlepszych możliwych zastosowań automatyzacji procesów logistycznych.
Co na to światowe badania konsumenckie?
Według badań Postcode Anywhere (patrz artykuł: www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/usluga-click-and-collect-coraz-popularniejsza,107642.html), przeprowadzonych akurat na brytyjskich konsumentach już w 2014 roku 95% osób kupujących przez Internet prezenty świąteczne deklarowało skorzystanie właśnie z Click & Collect. Co ciekawe według tych samych badań 80% respondentów sądzi, że dostawa do punktu powinna być darmowa i właśnie także z tego powodu w Wielkiej Brytanii wybiera ją tak duża liczba osób. Z kolei według badań Gemius dla E-Commerce Polska, dla porównania przeprowadzonych w 2015 i 2016 roku, w naszym kraju tylko od ubiegłego roku został odnotowany kilkuprocentowy wzrost ilości osób korzystających z odbioru w punkcie.
Click & Collect w innych krajach
Jak już wiemy forma doręczenia do punktu jest bardzo popularna na rynku brytyjskim, ale jeśli chodzi już na przykład o Stany Zjednoczone, to z tej formy dostawy procentowo korzysta zdecydowanie mniej klientów. Pomimo tego cieszy się również dynamicznie rosnącym zainteresowaniem. Dzieje się to między innymi za pośrednictwem Amazon. Click & Collect oferują w USA także takie sklepy jak Tesco i wiele innych dużych sieci, w których stosuje się już nawet rozwiązania Drive Through, czyli odbiór swojego towaru w specjalnym okienku, dzięki czemu klient nie musi nawet wychodzić z samochodu.
W Europie także Francja jest jednym z najpopularniejszych krajów, w którym usługa Click & Collect zaczęła funkcjonować już od 2000 roku w sklepach Auchan, a w 2007 w sieci E.Leclerc. Dzisiaj zainteresowanie usługą nie przestaje rosnąć, a wykorzystuje je także Carrefour i wiele innych sklepów. IKEA na francuskim rynku zainwestowała we własne skrzynki pocztowe do odbioru zamówionych produktów. Podobnie wygląda sytuacja na rynku niemieckim, gdzie króluje DHL ze swoimi Packstation rozsianymi po całym kraju. Natomiast w Rosji szacuje się, że około 40% wszystkich zamówień zostaje dokonanych z wyborem Click & Collect.
Czy Click & Collect sprawdzi się w małym sklepie?
Oczywiście! Click & Collect to rozwiązanie, które sprawdza się nie tylko w dużych, stacjonarnych sklepach, ale także w małych sklepach internetowych. Wystarczy umożliwić klientom doręczenia do Paczkomatów czy Paczkę w Ruchu. Coraz większa ilość przewoźników i operatorów umożliwia także odbiór przesyłek w parcelshopach, czyli punktach partnerskich (na przykład GlobBox.net), takich jak sklepy lub inne placówki usługowe, czynne nierzadko także w weekendy. Dzięki temu to nie kurier decyduje o godzinie oraz dniu odebrania paczki, a konsument.
Niejednokrotnie decyzja o zakupie jest podejmowana przez konsumentów pod wpływem wyboru opcji dostawy. Bywa i tak, że jeśli dany sprzedawca nie udostępnia doręczenia do punktu, klient rezygnuje ze sklepu i szuka kolejnego, który pozwoli mu na realizację zamówienia na jego warunkach. Na przykład w serwisie Allegro jakiś czas temu umożliwiono filtrowanie produktów względem opcji doręczenia, dlatego nie zapominaj o Click & Collect i pozwól swojemu klientowi znaleźć Cię w sieci, a także daj mu możliwość wyboru. Już wkrótce zobaczysz pozytywne efekty.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl