Czym jest strefa ułatwionego dostępu InPost?
Paczkomaty cieszą się niesłabnącą popularnością w sferze dostaw. Istnieje wiele powodów, dla których klienci wybierają korzystanie z paczkomatów, najczęściej pojawiających się argumentem jest wygoda. Klienci są w stanie odebrać przesyłkę samodzielnie za pośrednictwem bezpiecznych, elektronicznych paczkomatów, w odpowiedniej porze dnia, bez konieczności oczekiwania na kuriera. Czy zatem nadawanie i odbieranie przesyłek z paczkomatów może być jeszcze łatwiejsze i jeszcze bardziej pro-klienckie? Odpowiedź brzmi TAK. A nowa usługa przewoźnika InPost, jaką jest „Strefa Ułatwionego dostępu” jest tego najlepszym przykładem.
Spis treści
Czym jest Strefa Ułatwionego Dostępu?
Strefa Ułatwionego Dostępu zaproponowana przez markę InPost występuje także pod skrótem SUD może być świetnym rozwiązaniem dla osób z niepełnosprawnością bądź tych o niższym wzroście. To odpowiedź InPostu na głosy konsumentów, którzy zgłaszali trudności w korzystaniu z maszyn paczkomatowych. Usługa ma zupełnie darmowy charakter i jest dostępna z poziomu aplikacji InPost Mobile. Aplikacja pozwala wybrać dostawę do półek w Paczkomacie na niższych wysokościach, od 30 do 150 cm.
Społeczna odpowiedzialność biznesu – to idea przewodnia, która przyświecała firmie InPost podczas wprowadzania na rynek nowej usługi, jaką jest „Strefa Ułatwionego Dostępu”. Usługa jest odpowiedzią na potrzeby klientów niewysokich oraz z niepełnosprawnościami i ma na celu umożliwienie im odbierania i nadawania przesyłek z paczkomatów InPost. Jest to pierwsza tego typu usługa w branży/na rynku dostaw przesyłek do paczkomatów. Na tym przykładzie widać, jak firma InPost dba nie tylko o wymiar ekonomiczny swojej działalności, ale również o wymiar społeczny. Bycie liderem w branży usług nadawania i dostarczania przesyłek w paczkomatach zobowiązuje.
Obok unikatowych usług znajdujących się w ofercie przewoźnika InPost, wspieranych przez nowoczesne technologie pojawiają się kolejne. Takie usługi jak Strefa Ułatwionego Dostępu nie tylko powiększają grono stałych i zadowolonych klientów, ale również pozytywnie wpływają na odbiór marki oraz wpisują się w jej misję. W dobie mobilności i dostępu do internetu nadawanie i odbieranie paczek z paczkomatów znacznie ułatwia życie każdemu z nas, warto, aby w budowaniu nowej rzeczywistości nie wykluczać osób z ograniczeniami. Dla przewoźnika InPost ważne jest, aby z Paczkomatów korzystał każdy. W tym momencie również osoby z niepełnosprawnościami i niewysokie będą mogły bez utrudnień korzystać z usług przewoźnika Inpost.
Przesyłka w strefie ułatwionego dostępu InPost – dla kogo?
Strefa ułatwionego dostępu Inpost to usługa dedykowana osobom niewysokim lub z niepełnosprawnością. Wprowadzenie usługi to niejako wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów. Za pomocą strefy ułatwiongo dostępu odbierzesz wygodnie i komfortowo swoją przesyłkę – bez konieczności proszenia kogoś o pomoc!
Warto wziąć pod uwagę, że realizacja dostawy do strefy ułatwionego dostępu Inpost, czyli do niżej położonych skrytek uzależniona jest od miejsca w nisko położonych skrytkach. W przypadku braku wolnego miejsca, paczka zostanie umieszczona zgodnie z Regulaminem obsługi przesyłek.
Optymalizacja procesu dostaw
Skąd wprowadzanie zmian? Paczkomaty zmniejszają zaangażowanie kurierów, optymalizują dostawę, mechanizm zapewnia sprawne rejestrowanie przesyłek i powiadamianie adresatów. Przesyłka jest umieszczana w szafce, odbiorca jest wybierany z indeksu i jest automatycznie powiadamiany o dostarczeniu. Następnie używają kodu PIN/kodu kreskowego zawartego w wiadomości, aby uzyskać dostęp do szafki i odebrać swoją paczkę. Optymalizacja procesu to podstawowy walor tej usługi i korzyść dla odbiorcy, ale też i dla przewoźnika. Często odbiorcy nie są fizycznie dostępni pod wskazanym adresem podczas próby dostawy. Prowadzi to do powtórnych prób doręczenia, a nawet do zaginięcia paczek, co wiąże się z czasem i kosztami wymiany utraconych towarów.
Wygoda klienta i zysk przewoźników
Dostawcy zdają sobie sprawę, że rosnącego wolumenu dostawy i widzą potrzeby wprowadzania zmian. Parcel Shipping Index przewiduje, że do 2026 r. globalny wolumen przesyłek podwoi się do 266 miliardów. Chociaż przewoźnicy wykonali jak dotąd świetną pracę w dostosowywaniu się do zmieniającego rynku i pandemicznych warunków, wciąż jest sporo do zrobienia. Światowe Forum Ekonomiczne przewiduje, że popyt na dostawy na ostatniej mili wzrośnie o kolejne 78% do 2030 r. Obecne modele dostaw do domu nie są w stanie utrzymać tego poziomu wolumenu i wzrostu bez wypuszczania na drogi nadmiernej liczby dodatkowych pojazdów, a ot generować będzie dodatkowe koszty. Jak zatem optymalizować proces dostawy na ostatnich odcinkach? Przewoźnicy zdają sobie sprawę, że jednym z pomysłów jest zachęcanie klientów do korzystania z Paczkomatów i Punktów Odbioru. Aby przekonać do takiej formy, dostawcy wychodzą naprzeciw oczekiwaniom i starają się, aby odbiór w Paczkomacie był jak najwygodniejszy dla szerokiej grupy odbiorców. Wyrazem tych działań jest wprowadzenie usługi Strefy Ułatwionego Dostępu.
Problemy z wysyłką dużych paczek
Dlaczego potrzebujesz doradcy? Oprócz uiszczania dodatkowych opłat za wysyłkę ponadwymiarowej paczki musisz liczyć się z prawdopodobieństwem dodatkowych utrudnień. Bywa, że właśnie duże przesyłki napotykają na więcej opóźnień i uszkodzeń podczas transportu niż mniejsze paczki. Proces wysyłki produktów ponadgabarytowych za pośrednictwem systemu logistycznego wymaga większego zaangażowania pracowników niż sortowanie małych przesyłek. Niestety, warto zaznaczyć, że paczki ponadgabarytowe są częściej uszkadzane podczas transportu. Czy zawsze tak się dzieje? Cóż, większe paczki są stosunkowo trudniejsze w obsłudze, a przy dalekich trasach przewoźnicy muszą fizycznie transportować paczki pomiędzy pojazdami, np. z ciężarówki do samolotu cargo. Gdy cięższa paczka upadnie, istnieje większe prawdopodobieństwo uszkodzenia przy uderzeniu. Dlatego szczególnie ważne jest odpowiednie zapakowanie paczki wielkogabarytowej. Jeśli przewoźnik przy momencie odbioru paczki, oceni, że jest ona źle zapakowana, ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki i realizacji usługi. Cały proces zabezpieczenia paczki jest obowiązkiem osoby nadającej przesyłkę. To po stronie nadawcy leży odpowiedzialność za zabezpieczenie towaru. Jeśli pakujesz paczkę niestandardową, zadbaj o spójną konstrukcję. Całość układanego na palecie towaru zabezpieczysz paskami mocującymi. Pamiętaj o folii, która chroni towar przed zmoknięciem i wilgocią. Dokładnie owiń całość i zabezpiecz towar przed przesuwaniem.
Technologiczne must have
InPost nie pozostaje w tyle i inwestuje w nowe technologie. Dzięki sprawnym oprogramowaniom firma dba o komfort dostaw i jest w stanie testować innowacyjne rozwiązania i pionierskie funkcjonalności. Właściciel Rafał Brzoska chwali się, że obsługujący Paczkomaty system IT jest w stanie wprowadzić wiele udogodnień dla klientów. Według niego technologia integrująca aplikacje z maszynami InPostu nie ma sobie równych. Jestem pewien, że Strefa Ułatwionego Dostępu to nie tylko kolejne udogodnienie i realne podniesienie komfortu korzystania z Paczkomatów® InPost, ale przede wszystkim pokazanie, jak elastyczne są nasze rozwiązania — zaznacza prezes międzynarodowej Grupy Kapitałowej Integer.pl
Jak skorzystać ze Strefy Ułatwionego Dostępu w InPost Mobile?
Strefa ułatwionego dostępu InPost możliwa jest do wyboru za pośrednictwem aplikacji InPost Mobile. Możesz więc skorzystać z tej opcji za pomocą swojego telefonu lub tabletu.
Aby skorzystać ze Strefy Ułatwionego Dostępu, należy wejść w szczegóły danej przesyłki, a następnie kliknąć <Aktywuj> przy pytaniu o umieszczenie przesyłki w Strefie Ułatwionego Dostępu. Polecenie w Aplikacji powinno zostać zaznaczone przed wydaniem przesyłki do doręczenia (nie później niż z chwilą przekazania przesyłki). W chwili, w której kurier odbiera paczkę powinien dysponować informacją o preferencji klienta. Dlatego też należy wybrać tę opcję najlepiej na samym początku (po otrzymaniu powiadomienia o nadaniu paczki). Jeżeli status przesyłki zmieni się już na „wydana do doręczenia”, możliwość skorzystania z tej funkcji zniknie.
Nadaj przesyłkę w Paczkomacie
Przetestuj nową funkcjonalność i nadaj paczkę w Paczkomacie InPost. Aby to zrobić skorzystaj z opcji Szybkiej Wyceny dostępnej na naszej platformie. Wprowadź niezbędne informacje potrzebne do wycenienia nadania. Miejsce nadania/odbioru, wymiary paczki (długość, szerokość, wysokość, wagę) i ilość. Z dostępnych ofert wybierz propozycje inPost-Paczkomaty.
Przejść przez kolejne kroki: Wybór kuriera, Twoje dane, Dane nadawcy oraz odbiorcy, ustawiania przesyłki, a następnie Podsumowanie i płatność. To naprawdę proste! Z GlobKurier.pl nadasz przesyłkę do Paczkomatu w mniej niż minutę. Jeśli wysyłasz więcej niż 15 przesyłek miesięcznie zapytaj o ofertę indywidualną i negocjuj ceny.
Korzystanie z dodatkowej funkcjonalności, jaką jest strefa ułatwionego dostępu InPost jest bezpłatna i dostępna wyłącznie w aplikacji InPost mobile.
Pakiet informacji o krajowych i międzynarodowych dostawach z przewoźnikiem InPost znajdziesz tutaj → Przewoźnicy InPost
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl