Logistyka e-handlu – co nowego?
W wyniku pandemii i związanych z nią obostrzeń, sklepy stacjonarne muszą sobie poradzić z wieloma trudnościami. Sprzedawcy z jednej strony mają do czynienia z brakami w magazynach sklepów internetowych, a z drugiej borykają się z problemem zalegającego towaru na półkach sklepów stacjonarnych. Aby temu zaradzić, konieczne było wprowadzenie dostaw bezpośrednio ze sklepu. Trend ten staje się coraz powszechniejszy, a co za tym idzie, zmienia się logistyka e-handlu.
Spis treści
Jak zmieni się logistyka e-handlu?
Konsumenci już dziś są przyzwyczajeni do dostawy w ciągu 2-3 dni. Każdy dodatkowy czas oczekiwania na przesyłkę działa na niekorzyść firmy i osłabia jej pozycję na konkurencyjnym rynku. Kwestią czasu jest, kiedy klient zacznie oczekiwać dostawy tego samego dnia. Jeśli dostawca nie będzie miał możliwości spełnienia tego wymagania, zakupy zostaną przerwane, a potencjalny nabywca odejdzie do konkurencji. Jak zatem sprostać tego rodzaju oczekiwaniom i wysyłać szybko, mimo braków w magazynach? Rozwiązaniem mogą być zmiany w logistyce e-handlu polegające na dostawach zamówień internetowych bezpośrednio ze sklepów stacjonarnych.
Zaczęło się w Ameryce
Ship from store – jest to opcja wysyłki, którą już w roku wprowadziła amerykańska sieć sklepów Best Buy. Polegała ona na realizowaniu wysyłki prosto ze sklepu stacjonarnego, co pozwoliło na zwiększenie dostępności produktów oraz skrócenie czasu dostawy do klientów. Na tym jednak nie koniec. W 2020 roku firma przekształciła część obiektów w centra realizacji zamówień online. Pozwoliło to na szybkie obsługiwanie znacznie większej ilości przesyłek niż do tej pory.
O tym, że takie rozwiązanie jest dobrym krokiem w stronę rozwoju firmy, świadczy fakt, iż w ślady Best Buy poszli inni. Firma Bed Bath&Beyond w połowie ubiegłego roku 36 proc. Zamówień internetowych realizowała ze sklepów stacjonarnych zamienionych w mini centra logistyczne. Podobne rozwiązanie wprowadził Apple, który wykorzystuje swoje sklepy stacjonarne do dystrybucji dla klientów zamieszkałych w promieniu 100 mil od iStore.
Jak nowy trend wpłynie na logistykę w branży e-commerce?
Z biegiem czasu tego rodzaju wysyłka stanie się standardem, co przyniesie pozytywny skutek zarówno przedsiębiorcom, jak i klientom. Szczególnie jednak skorzystają wielkie firmy, które posiadają dobrze rozbudowana sieć placówek. Już dziś możemy zaobserwować na rynku trend konsolidacji branży, a mniejsze marki są skutecznie wchłaniane przez duże sieci. Proces ten z pewnością przyspieszy a klienci coraz częściej będą mieli do czynienia z wdrażaną przez przedsiębiorstwa strategią omnichannel. Aby jednak tak się stało, firmy muszą się optymalnie przygotować do tego typu działań. Stworzenie spójnego systemu informacji o produktach i odpowiednie przeszkolenie pracowników to z pewnością podstawowe kwestie w tym zakresie.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl