Jak przekierować paczkę InPost?
Paczkomaty InPost bezapelacyjnie zrewolucjonizowały rynek firm kurierskich w Polsce. Klienci operatorów logistycznych nie muszą już umawiać się na odbiór paczki w określonym miejscu i z góry wybranej godzinie. Urządzenie marki InPost niesie ze sobą wygodę i brak ograniczeń w użytkowaniu. Paczkomaty są dla nas dostępne 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu. Ogromna popularność usługi jest również ściśle związana z jej dostępnością. Obecnie na terenie całego kraju można znaleźć około 6000 urządzeń – zarówno w małych miejscowościach, jak i ogromnych metropoliach. Bez problemu możesz więc odebrać pakunek w dowolnym miejscu. Dodatkowo istnieje szansa na przekierowanie paczki do innego Paczkomatu. Jak tego dokonać? W jakich wypadkach może to być koniecznością?
Spis treści
InPost przekierowanie paczki
Kiedy można przekierować paczkę InPost? Możesz przekierować paczkę InPost w kilku sytuacjach.
Pierwszą z nich jest przepełniony Paczkomat. Owa sytuacja zdarza się zwłaszcza w okresach świątecznych i wzmożonym ruchu w sklepach internetowych. W takim wypadku – zarówno mailowo jak i przez aplikację – otrzymasz komunikat o przepełnionym urządzeniu. Sam decydujesz, czy chcesz przekierować przesyłkę do innego Paczkomatu lub umówić się z kurierem na przykład nad odbiór pakunku pod wybraną maszyną w określonym dniu i godzinie, a przesyłkę osobiście wręczy kurier. W InPost przekierowanie paczki do położonego w okolicy Paczkomatu jest możliwe, ale nie stanowi konieczności.
Czy przekierowanie paczki kurierskiej w InPost na własną rękę jest możliwe? Owszem, ale bezapelacyjnie należy spełnić pewne warunki. Usługi przekierowania dotyczą tylko przesyłek kurierskich, które już są w drodze, ale nie zostały odebrane przez kuriera docelowego. Ponadto dana paczka musi mieć jasno określoną wagę i rozmiar. Pakunek może trafić do pobliskiego Paczkomatu, PaczkoPunktu lub na przykład po adres sąsiada (koniecznie na tej samej ulicy). Maksymalne oddalenie od docelowego miejsca doręczenia to 10 kilometrów. Nie ma opcji na całkowitą zmianę adresu, w związku z tym przesyła skierowana do Gdańska, musi trafić w okolice tego miasta, nie ma szans na modyfikację kierunku na Warszawę, czy Zakopane. Wszystko to odbywa się w ramach usługi Dynamiczne Przekierowanie.
Przekierowania paczki warto dokonać z pomocą aplikacji lub specjalnego linku, otrzymanego w wiadomości mailowej, po którego kliknięciu uzyskasz informacje o dalszych krokach, koniecznych do wykonania w procesie przekierowania przesyłki.
Kiedy podjąłeś już wszelkie działania dotyczące zmian odbioru paczki, pozostaje jedynie czekać na pakunek i obserwować na bieżąco jego drogę. W InPost śledzenie przesyłki jest banalnie proste! Wystarczy jedno kliknięcie w mailu potwierdzającym nadanie lub w aplikacji. Automatycznie otrzymamy najważniejsze informacje o podróży paczki.
InPost dokłada wszelkich starań, aby wspiąć się na wyżyny obsługi klienta i zaspokoić potrzeby najbardziej wymagających użytkowników. To marka, która nieustannie wsłuchuje się w głosy konsumentów i w ich myśl optymalizuje najważniejsze procesy. Nie dziwi więc, że InPost zmiana automatu Paczkomat, czy odbiór, bądź nadanie pakunku zdalnie, z poziomu aplikacji, jest codziennością. Taka polityka musiała zaowocować sukcesem, którym od lat jest najwyższa popularność InPostu wśród operatorów logistycznych na rynku.
Przedłużenie paczki InPost
Wśród operatorów logistycznych na polskim rynku, InPost bezapelacyjnie jest jednym z liderów w branży. W dużej mierze wynika to ze sporego zaangażowania we wprowadzanie innowacji oraz ciągłe przysłuchiwanie się głosom klientów. To właśnie na podstawie opinii konsumentów, przewoźnik często optymalizuje pewne procesy. Jednym z nich jest przedłużenie paczki. InPost pozwala na pozostawienie przesyłki w Paczkomacie lub PaczkoPunkcie nieco dłużej niż przewiduje to narzucona z góry zasada 48 godzin na odebranie pakunku. Jakie są zasady takiego przedłużania terminu odbioru i jakie niesie to koszty?
Jak przedłużyć paczkę InPost?
Paczkomaty, czy punkty odbioru, to idealne rozwiązanie dla tych, którzy żyją w biegu lub po prostu nie lubią umawiać się z kurierem o określonym dniu i godzinie na odbiór przesyłki. Samodzielnie decydujesz, kiedy jest na to odpowiednia chwila. Paczkomaty mają jednak sporą przewagę nad innymi rozwiązaniami. Ulepszone wersje skrytek pocztowych dostępne są dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. To ogromna wygoda! Chociaż na odbiór paczki z Paczkomatu mamy aż 48 godzin, istnieje szansa, że coś może pokrzyżować plany i stanąć na drodze w odbiorze przesyłki. Absolutnie nie stanowi to żadnego problemu! Przedłużenie odbioru paczki w InPost jest w zasięgu Twoich możliwości!
Lider na rynku operatorów logistycznych stale udoskonala i optymalizuje wszelkie procesy związane z dostarczaniem pakunków. Nie dziwi więc, że daje szansę swoim konsumentom na modyfikacje w odebraniu przesyłki. W dużej mierze jest to podyktowane jak największą elastycznością usługi w InPost. Przedłużenie odbioru paczki stało się po prostu jednym w kolejnych kroków wychodzenia naprzeciw potrzebom odbiorców.
Przedłużenie terminu odbioru paczki InPost w aplikacji InPost mobile
Jak wygląda przedłużenie paczki InPost w Paczkomacie? Masz jedną opcję mogącą pomóc Ci w tym procederze. Jeszcze całkiem niedawno istniała szansa na wysłanie SMS Premium w tej kwestii. Teraz jedynym sposobem na przedłużenie okresu odbioru paczki jest aplikacja InPost Mobile. Jeszcze jej nie pobrałeś? Napraw swój błąd! W pierwszej kolejności skorzystaj ze sprawdzonych źródeł (Google Play, App Store) z pomocą, których zdobędziesz oryginalne oprogramowanie. Aplikacja jest już na Twoim telefonie i przeszedłeś proces rejestracji i logowania? Idźmy dalej!
Opcja przedłużenia dostępna jest dopiero 12 godzin przed upływem terminu odbioru paczki. Dopiero wtedy możemy skorzystać z żółtego przycisku “Przedłuż”. Pojawi się wtedy okienko do płatności. Kwotę 7,99 zł uiścimy z pomocą BLIKa, transakcji DotPay lub z kartą płatnicza. Ta płatność, jak i cały proces przeprowadzony przy wsparciu aplikacji mobilnej, pozwoli na przedłużenie czasu na odbiór paczki o kolejne 24 godziny. Ów czas oczywiście zostanie zaktualizowany w InPost Mobile. Dodatkowo otrzymamy maila z najważniejszymi informacjami podsumowującymi tę usługę. Po upływie doby nadal nie jesteś w stanie odebrać pakunku? Żaden problem! Ponownie masz szansę na wykupienie dodatkowych 24 godzin. Liczba takich szans jest właściwie nieskończona!
Odbieranie i nadanie paczki w InPost
Jeśli masz już czas i jesteś gotowy – udaj się po swój pakunek. Jak odebrać paczkę w Paczkomacie? Ponownie użyj w tym celu aplikacji InPost Mobile, co stanowi nie jedyny, ale najszybszy sposób. Udaj się pod wybraną maszynę, w telefonie wybierz pakunek, który chcesz wyjąć ze skrytki i kliknij opcję otwarcia drzwiczek zdalnie. Wybrana szafka otworzy się automatycznie (pamiętaj, aby mieć włączoną bieżącą lokalizację!), Ty wyciągasz przesyłkę i cały proces masz już za sobą!
Istnieje także spora szansa, że kiedyś pojawisz się po drugiej stronie usługi i z odbiorcy przyjmiesz rolę nadawcy. W kilku krokach wytłumaczy, jak wygląda w InPost nadanie paczki. Oczywiście wszystkie kroki mogą zostać wykonane bezpośrednio na stronie internetowej przewoźnika lub brokera kurierskiego, takiego jak GlobKurier.pl. W trakcie lektury tego artykułu zauważyłeś jednak z pewnością fakt, że najlepszym sposobem na współpracę z InPostem jest aplikacja mobilna. Nadania paczki dokonasz w kilku krokach, a co ważne, nie będzie konieczności drukowania listu przewozowego! Przy rejestrowaniu przesyłki otrzymamy kod składający się z 10 cyfr. Tuż przed włożeniem pakunku do skrytki w Paczkomacie warto, albo otworzyć drzwiczki zdalnie, albo wpisać na ekranie maszyny wspomniany ciąg cyfr i… gotowe! Szybko, intuicyjne i bezpiecznie!
W InPost przedłużenie paczki i jej odbiór w późniejszym terminie dla nikogo nie powinien stanowić większego utrudnienia. Cały proces jest bardzo intuicyjny i najlepiej wykonać go z poziomu aplikacji InPost Mobile. Bezpiecznie, bez zbędnych komplikacji, na Twoich zasadach! Wynika to przede wszystkim z faktu, że operator logistyczny wysoko stawia poprzeczkę w obsłudze klienta, często zostawiając daleko w tyle innych przewoźników. Dzięki ciągłym optymalizacjom skierowanym w stronę użytkowników, w InPost śledzenie paczki, szybkie nadanie, czy odbiór nie stanowi problemu nawet dla laika w tym temacie!
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl