Czym jest co-packing?
Usługa logistyczna zwana co-packingiem obejmuje pakowanie lub przepakowywanie gotowych produktów do opakowań specjalnie dostosowanych do konkretnego rynku sprzedaży. Ten proces nie tylko zawiera przepakowywanie produktów z opakowań zbiorczych do jednostkowych lub zestawów promocyjnych, ale również foliowanie, dołączanie ulotek i instrukcji, a także konfekcjonowanie.
Spis treści
Rola opakowania produktów
Bez opakowania ani rusz. Każdy produkt powinien je mieć. Managerowie firm produkcyjnych uwzględniają i analizują w swoich strategiach rolę opakowania. Marketing i kwestia wizerunku to nie jedyna funkcja opakowania. Poza kreowaniem identyfikacji marki jest też nośnikiem informacji. Wymaga się często, aby na opakowaniu umieszczane były etykiety i instrukcje zgodnie z regulacjami prawnymi. W języku polskim czy w językach rynku docelowego. Rodzaj informacji, które powinny się znaleźć na opakowaniu, zależy od kategorii produktu. Zwykle wymagane jest dostarczenie informacji, które umożliwią:
- identyfikację producenta, włącznie z adresem i krajem pochodzenia (gdy produkt pochodzi spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub krajów członkowskich Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu — EFTA),
- identyfikację produktu.
Dla niektórych kategorii produktów, takich jak artykuły spożywcze, zabawki, kosmetyki, leki czy chemikalia, istnieją szczególne wymagania dotyczące etykietowania. W związku z tym producenci i dystrybutorzy wprowadzający te produkty na rynek często korzystają z usługi zwaną co-packingiem.
Co-packing jest szeroko stosowaną praktyką w wielu branżach. Poniżej znajdują się niektóre przykłady:
- Przemysł spożywczy — wiele firm spożywczych zleca pakowanie swoich produktów firmom zewnętrznym. Na przykład, producent ciastek może dostarczyć swoje produkty do firmy co-packingowej, która następnie pakuje je w indywidualne opakowania, dodaje etykiety i przygotowuje do wysyłki.
- Przemysł kosmetyczny i farmaceutyczny — producent szamponu może dostarczyć swój produkt do firmy co-packingowej, która wypełnia butelki, nakleja etykiety, umieszcza butelki w kartony, a następnie pakuje kartony na palety gotowe do dystrybucji.
- Przemysł alkoholowy — wielu producentów alkoholu zleca proces butelkowania, etykietowania i pakowania swoich produktów firmom zewnętrznym. Producent wina może dostarczyć swoje wino do firmy co-packingowej, która butelkuje płyn, nakleja etykiety, umieszcza butelki w kartony i przygotowuje je do wysyłki.
- Przemysł odzieżowy — niektóre firmy odzieżowe korzystają z usług co-packingu do pakowania ubrań w indywidualne opakowania, zabezpieczanie materiałów, etykietowania i przygotowywania do wysyłki.
- Zestawy promocyjne i upominki — tworzenie zestawów promocyjnych lub upominków dla klientów. Firma co-packingowa może spakować różne produkty kosmetyczne do jednego zestawu upominkowego.
Co-packing a konfekcjonowanie — czym się różnią?
Konfekcjonowanie i co-packing to dwa terminy, które są często używane zamiennie, ale nie są dokładnie tym samym. Konfekcjonowanie na ogół odnosi się do procesu pakowania różnych produktów. W kontekście handlu detalicznego konfekcjonowanie często oznacza zestawianie różnych produktów razem w jednym pakiecie lub zestawie. Przykładowo, producent zabawek może konfekcjonować zestaw zawierający różne zabawki z tej samej linii produktów. Co-packing z kolei to usługa, która może obejmować konfekcjonowanie, ale zwykle obejmuje także wiele innych czynności, takich jak etykietowanie, pakowanie, foliowanie i dystrybucja. Firma co-packingowa może otrzymać duże ilości produktu od producenta, a następnie zapakować te produkty w indywidualne opakowania, dodać etykiety, a nawet zorganizować dystrybucję do sklepów detalicznych. Jednym zdaniem: konfekcjonowanie to część procesu co-packingu, ale co-packing to usługa znacznie szersza, która obejmuje wiele innych czynności związanych z przygotowaniem produktu do sprzedaży.
Przeczytaj więcej → Konfekcjonowanie towaru — co to znaczy?
Korzyści z outsourcingu co-packingu
Delegowanie usługi co-packingu zewnętrznemu operatorowi logistycznemu zyskało na popularności, głównie dzięki możliwości optymalizacji kosztów. Eliminuje to koszty stałe, potrzebę zatrudniania dodatkowych pracowników czy inwestowania w specjalistyczną technologię i narzędzia niezbędne do tego procesu. Kluczową korzyścią korzystania z usług co-packingu jest możliwość skupienia się managerów na krytycznych dla firmy obszarach, takich jak rozwój produktów, podczas gdy proces pakowania jest zlecony specjalistom.
Oprócz co-packingu można skorzystać również z usługi fulfillment, która obejmuje magazynowanie, realizację zamówień, wysyłki oraz obsługę zwrotów — wszystko powierzone w ręce zewnętrznych profesjonalistów.
Optymalizacja procesu logistycznego — wybierz sprawdzonego partnera
Wybierz GlobKurier.pl dla Twojej firmy! Jako platforma transportowa, umożliwiamy łatwe wycenianie przesyłek kurierskich i szybką selekcję przewoźnika do wysyłki towarów. Pełnimy funkcję pośrednika między klientem a renomowanymi firmami kurierskimi /transportowymi. Stale współpracujemy z przewoźnikami takimi jak: InPost, DPD, UPS, FedEx, ORLEN Paczka, Hellmann, Raben czy DHL. GlobKurier.pl działa jako agregator przesyłek dla klientów indywidualnych i firm z różnych sektorów, co pozwala na negocjowanie atrakcyjnych stawek z firmami kurierskimi. Klientom oferowane są ceny niższe nawet do 70% w porównaniu do bezpośredniego kontaktu z przewoźnikiem. Jako platforma uwzględniamy złożone wzory wag wolumetrycznych, przesyłek niestandardowych i dłużyc, co skutkuje obniżeniem kosztów przesyłek kurierskich i paletowych zarówno krajowych, jak i międzynarodowych.
Wyceń swoje zlecenie dla przesyłek krajowych!
Sprawdź również wpis:
Zoptymalizuj logistykę przez Fulfillment z Globkurier.pl
Skąd wziąć opakowania kurierskie?
Globkurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl