Jak zmienić miejsce lub datę dostawy przesyłki kurierskiej?
Firmy kurierskie na całym świecie dokładają wszelkich starań, aby nadawanie i odbieranie przesyłek było maksymalnie wygodnie i intuicyjne. Ogromny rozwój e-commerce sprawił, że niemal każdy z nas, choć raz w życiu, korzystał z usług sklepów internetowych, a co za tym idzie – usług przewoźników. Online możesz nabyć niemal absolutnie wszystko – od kosmetyków, przez ubrania i produkty spożywcze, aż po elektronikę. Nie dziwi więc, że kurierzy mają ręce pełne roboty. Aby przyciągnąć kolejnych, zadowolonych klientów, przewoźnicy ulepszają procesy działania. Jednym z nich jest szansa zmiany terminu doręczenia przesyłki oraz miejsca jej odbioru. Jak dokładnie edycja tych czynników działa w poszczególnych firmach? W artykule opisujemy sposób działania UPS, DHL, DPD, FedEx, TNT oraz InPost w zakresie zmiany terminu doręczenia paczki.
Spis treści
Zmiana terminu doręczenia przesyłki
Bez względu na to, czy dokonujesz nadania paczki z pomocą brokera kurierskiego, takiego jak GlobKurier.pl, czy bezpośrednio na stronie przewoźnika – zawsze masz szansę na zmianę terminu dostarczenia pakunku. Poza samą datą dokonasz również edycji miejsca odbioru. Jak dokładnie wygląda to w poszczególnych firmach kurierskich?
Zmiana terminu doręczenia UPS
UPS to jedna z popularniejszy marek przewozowych na rynku. Ciemnobrązowe furgonetki z żółtym logo niemal codziennie widzimy na ulicach, zarówno w małych miastach, jak i dużych metropoliach. Nie dziwi więc, że zmiana terminu doręczenia w UPS jest jak najbardziej możliwa. Przede wszystkim musisz jednak posiadać konto w usłudze UPS My Choice. Kiedy Twoja paczka zostanie nadana, właśnie w tym panelu znajdziesz informacje i szczegóły dotyczące możliwości edycji terminu oraz miejsca doręczenia. Jeśli nie chcesz, aby pakunek trafił do pracy lub domu, w którym akurat Cię nie ma, możesz przekierować przesyłkę do centrum obsługi klienta lub innej lokalizacji UPS Access Point. Pamiętaj jednak, że jeśli w pakunku znajdują się leki na receptę lub rzeczy o wysokiej wartości – potrzebny będzie podpis, lub odbiór tylko z określonego adresu, gdzie znajdujesz się osobiście.
Zmiana terminu doręczenia DHL
Usługa Przekieruj paczkę to funkcja w ramach dostarczania pakunków przez DHL, która bezapelacyjnie ułatwia zamawianie i odbieranie przesyłek kurierskich w wybrane miejsce. Jak dokładnie to działa? W momencie, kiedy w systemie pojawia się przesyłka adresowana na Twoje dane, otrzymujesz maila bądź sms-a z najważniejszymi wiadomościami: numerem przesyłki oraz kodem PIN. To podstawowe informacje, które pozwolą na ewentualną zmianę terminu doręczenia w DHL. Zawsze otrzymujesz powiadomienie o planowanej dacie dostarczenia pakunku. Do godziny 23:59 w dniu poprzedzającym moment doręczenia, masz szansę na edycję formy przekazania przesyłki. Wszystko to z użyciem wcześniej wspomnianego numeru oraz PINu. Dzięki funkcji Przekieruj paczkę, adresowany do Ciebie list, bądź karton, możesz odebrać innego adresu w rejonie DHL Parcel: punktu sieci partnerskiej, automatu paczkowego, lub sąsiada. Istnieje też opcja przekierowania ponownie do nadawcy.
Zmiana terminu doręczenia DPD
Zmiana terminu doręczenia w DPD możliwa jest pod domeną Moja Paczka. Wystarczy jedynie posiadanie kodu PIN oraz numeru przesyłki, który otrzymuje się automatycznie, po zarejestrowaniu pakunku. Dzięki temu możesz śledzić paczkę, ale także modyfikować formę dostarczenia. Taka opcja jest dostępna po kliknięciu linku z wiadomości, w której przewoźnik informuje o planowanej dostawie przesyłki. Możesz dokonać edycji daty otrzymania nadania, oraz przekierować paczkę do wybranego punktu odbioru w okolicy – DPD Pickup.
Zmiana terminu doręczenia FedEx
FedEx także staje na wysokości zadania i pozwala na zmianę adresu doręczenia paczki kurierskiej. Jak to działa? Aby dokonać modyfikacji, trzeba spełnić trzy podstawowe warunki:
- nadawca, przekazując pakunek, nie wskazał ograniczeń związanych ze zmianą adresu,
- pakunek jest nadal w trakcie doręczenia,
- nowy adres, na który ma być dostarczona przesyłka, znajduje się w tym samym kraju.
Musimy jednak pamiętać, że opcja ta może generować dodatkowe koszty i nie zawsze mamy pełną gwarancję wykonania usługi. Najszybszym rozwiązaniem jest kontakt z centralą i zatrzymanie paczki w placówce FedEx. Do jej osobistego odbioru potrzebny będzie dowód tożsamości. Zmiana terminu doręczenia FedEx niesie mniej możliwości niż w przypadku innych przewoźników.
Zmiana terminu doręczenia InPost
W przypadku obsługi przesyłki kurierskiej przez InPost, mamy kilka opcji zmiany terminu i miejsca odbioru pakunku. Dużym ułatwieniem są Paczkomaty, czyli swego rodzaju ulepszone skrytki pocztowe. Dzięki popularności tego rozwiązania skorzystasz z rozwiązań marki zarówno w małych miastach, wsiach, jak i dużych metropoliach. Zmiana terminu doręczenia w InPost jest więc banalnie prosta. Pierwszą możliwością jest przekierowanie na pobliski adres, na przykład sąsiada. Drugą – wspomniane wcześniej Paczkomaty. Miej na uwadze, że paczki mają określone gabarytu: A, B lub C. Ich wielkość musi być odpowiednio dopasowana do rozmiaru skrytki. W jaki sposób najlepiej dokonać przekierowania? Najprostszym rozwiązaniem jest aplikacja InPost Mobile, gdzie w kilku kliknięciach załatwisz sprawę. Jeśli jednak nie korzystasz z tej wersji, w mailu, w którym dostaniesz potwierdzenie wysyłki, znajdziesz także specjalny link, który pozwoli na przekierowanie paczki.
Jak śledzić paczkę?
Twoja przesyłka kurierska ruszyła w drogę i chcesz śledzić każdy jej ruch? Żaden problem!
Bez względu na to, czy jest to DPD, UPS, DHL, czy InPost – śledzenie przesyłki jest jak najbardziej możliwe! Ma to także ścisłe powiązanie z przekierowaniem pakunku, ponieważ w większości firm zmiana adresu, terminu odbioru oraz samego śledzenia paczki nie jest możliwa, jeśli nie zostanie ona nadana. Jak więc najlepiej śledzić przesyłkę kurierską? Najważniejsze jest posiadanie numeru listu przewozowego lub specjalnie wygenerowanego ciągu liczb i liter, które identyfikują pakunek. Taki szyfr wpisujemy w odpowiednią wyszukiwarkę na stronie przewoźnika lub brokera kurierskiego. W ciągu ułamków sekundy otrzymamy informacje o tym, gdzie teraz znajduje się przesyłka, jaką drogę przebyła. Wszystko to z dokładnością co do minuty!
Dlaczego warto korzystać w punktów odbioru?
Ważnym aspektem, o którym warto wspomnieć, jest także szansa przekierowania paczki kurierskiej z Twojego adresu domowego na adres oficjalnego punktu obsługi klienta określonej firmy przewozowej. W każdym mieście, a nawet w mniejszych miejscowościach, znaleźć można sklepy spożywcze, drogerie, bądź salony prasowe, które poza swoimi podstawowymi funkcjami, spełniają także rolę miejsca nadania i odbioru przesyłek kurierskich. Dlaczego to tak korzystne?
Jeśli nie możesz odebrać paczki spod drzwi swojego mieszkania lub pracy, przekieruj ją bezpośrednio do jednego z wyżej opisanych miejsc! Nie musisz zjawić się tam w określonym dniu i wybranej godzinie. Przesyłkę odbierasz, kiedy tylko chcesz, oczywiście w ramach godzin pracy danego sklepu. Poza tym masz dwojakie korzyści – w międzyczasie dokonasz także zakupu gazet, chleba, czy szamponu. Przyjemne z pożytecznym! Drugą opcją jest przekierowanie do automatów ze skrytkami pocztowymi, takich jak na przykład Paczkomat. Przynosi to jeszcze więcej korzyści niż klasyczne punkty odbioru. Korzystanie z automatów, daje szanse na odebranie przekierowanego pakunku niemal o każdej porze dnia i nocy. To ogromny komfort i wygoda, nieograniczona koniecznością umawiania się kurierem. Na odbiór przesyłki masz z reguły 48 godzin, a czas ten oczywiście masz szansę wydłużyć, jeśli uiścisz odpowiednią opłatę.
Zmiana terminu doręczenia paczki jest możliwa właściwie w przypadku każdej firmy przewozowej działającej na rynku. Poszczególne marki działają jednak na nieco odmiennych zasadach, stosując różnorakie rozwiązania. Jeśli Twoja przesyłka właśnie została nadana, a Ty już teraz wiesz, że nie będziesz mógł jej odebrać w ustalony wcześniej sposób, sprawdź maila od przewoźnika, zapoznaj się z zawartymi tam uwagami i samodzielne zarządzaj pakunkiem!
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl
Witam jest mozliwosc odebrania paczki w szczecinku