Multiskrytka InPost – co to jest i w jaki sposób z niej skorzystać?
Chyba nikt nie ma wątpliwości, że InPost jest obecnie największym w Polsce operatorem logistycznym. Wskazują na to wszelkie liczby, udowadniając, że marka cieszy się od dłuższego czasu zainteresowaniem i przede wszystkim zaufaniem klientów. Wychodząc naprzeciw zmieniającym się czasom oraz potrzebom korzystających z usług InPost, powstaje kolejne ulepszenie, czyli Multiskrytka. Co dokładnie kryje się pod tą nazwą? Jak to działa? Dlaczego to optymalizacja, która wynika z uwag i potrzeb użytkowników? Szczegóły znajdziesz w artykule.
Spis treści
InPost Multiskrytka – co to?
InPost Multiskrytka to rozwiązanie wprowadzone przez markę, które jest odpowiedzią na licznie zgłaszane potrzeby użytkowników. W dużym skrócie: jest to możliwość umieszczania kilku paczek (od różnych nadawców) do jednego odbiorcy w jednej skrytce. Skąd taki pomysł i dlaczego to tak ważne? Już spieszymy z wyjaśnieniami!
Rozwój e-commerce w ostatnich latach (a zwłaszcza w okresie pandemii) nie dziwi chyba nikogo. Przeszliśmy z zakupów w sklepach stacjonarnych do tych internetowych. W domowym zaciszu, w dowolnym momencie, możesz przeglądać witryny wszelkich, dostępnych sklepów. Od odzieży i kosmetyków, po elektronikę i produkty spożywcze, czy kosmetyki. Bez pośpiechu, wygodnie i komfortowo. Wybierasz interesujące Cię produkty i w kilku kliknięciach zamawiasz kuriera. Być może robisz duże zakupy na popularnych platformach zakupowych, wtedy otrzymasz kilka paczek, z różnych źródeł. Korzystasz przy takim zamówieniu z Paczkomatów? Po co więc iść do automatu i otwierać kilka skrytek, skoro wszystko (oczywiście po spełnieniu odpowiednich wytycznych, o których napiszemy za chwilę szerzej) wszystko znajdzie się w jednej? Następnie w domu, bez presji, podejmujesz ostateczną decyzję: zatrzymujesz produkt lub dokonujesz zwrotu (oczywiście jeśli jest taka możliwość w przypadku wybranego towaru). Multiskrytka Paczkomat jest więc rozwiązaniem, które ułatwia cały proces zakupowy, we wciąż rozwijającym się prężenie świecie e-commerce.
Multiskrytka w Paczkomacie – jak to działa?
Multiskrytka Paczkomat działa najkorzystniej z poziomu aplikacji mobilnej InPost, którą warto pobrać z zaufanym źródeł, takich jak chociażby Google Play, czy App Store. Nawet jeśli nie korzystamy z tytułowego rozwiązania – InPost Mobile jest po prostu najkorzystniejszym źródłem informacji, kiedy odbierasz lub nadajesz pakunki z pomocą tego operatora logistycznego. Jak dokładnie działa Multiskrytka Paczkomat? Najlepiej zobrazować to na konkretnym przykładzie.
Przypuśćmy, że właśnie dokonałeś zakupu w sklepie X (buty) oraz sklepie Y (książką) z dostarczeniem do Paczkomatu. Sprawnie działające firmy (jeśli dany produkt jest w magazynie) przygotują paczkę z zamówieniem niemal od ręki. Następnie każde z zamówień (jeśli proces dostarczania przebiega sprawnie) powinno dotrzeć mniej więcej w zbliżonym czasie do Paczkomatu. Kurier nie otwiera wtedy dwóch różnych skrytek, ale dwie przesyłki wkłada do jednej. Może się zdarzyć, że przy kolejnej wizycie pracownika przewoźnika przy automacie, dojdzie do tego jeszcze kolejne zamówienie, którego dokonałeś chwilę później, po zakupie butów ze sklepu X oraz książki ze sklepu Y. Owy, nowy pakunek również może trafić do Multiskrytki. Dlaczego “może”? Wszystko zależy od rozmiarów samej skrytki oraz paczki. Pamiętajmy, że w Paczkomacie mamy trzy rodzaje szafek:
- gabaryt A o wymiarach 8x38x64 cm,
- gabaryt B o wymiarach 19x38x64 cm,
- gabaryt C o wymiarach 41x38x64 cm.
Jeśli więc buty i książką zajmują maksymalną przestrzeń, kolejne zamówienie przekierowane zostanie do osobnej skrytki. Do Multiskrytki nie trafią także produkty zamówione za pobraniem, ponieważ otworzenie drzwiczek możliwe będzie dopiero po dokonaniu płatności.
Wszelkie informacje o liczbie pakunków i zamówień w jednym miejscu, na bieżąco, będziesz znajdować w aplikacji InPost. Dwie paczki w jednej skrytce będą tam więc odpowiednio oznaczone. Komunikaty o Multskrytkach wyświetlają się na niebiesko. Aby odebrać zawartość szafki, wystarczy jeden kod lub po prostu otworzenie jej zdalnie. Na koniec należy dodać, że nadawca nie ma możliwości przekazania kilku paczek do jednej skrytki.
Jak śledzić i odebrać paczkę z Paczkomatu?
Bez względu na to, czy korzystasz z pomocy kuriera w ramach usługi InPost Multiskrytka, czy czekasz jedynie na pojedynczą przesyłkę – warto skorzystać z aplikacji mobilnej przewoźnika. Oczywiście o najważniejszym krokach zostajesz poinformowany zarówno mailowo, jak i SMSowo, aplikacja skupia jednak w jednym miejscu wszystkie Twoje nadane i przesłane pakunki, które są w drodze do adresata. Dodatkową, przydatną funkcją jest możliwość zdalnego otwierania skrytek z pozycji telefonu. InPost Mobile to wszelkie wiadomości, na bieżąco, w jednym miejscu. Z jej pomocą nadasz pakunek, odbierzesz, ale także będziesz śledzić drogę przesyłki. Dowiesz się także (dzięki niebieskim oznaczeniom) jak na teraz wygląda stan Twojej Multiskrytki!
Jeśli nie korzystasz z mobilnego rozwiązania, pomocne staną się komunikaty mailowe. Po pozostawieniu paczki w odpowiedniej skrytce otrzymasz wiadomość mailową z kodem odbioru oraz kodem QR. To dwa sposoby, z pomocą których, dokonasz odbioru pakunku. Kiedy chcesz wyjąć przesyłkę, wystarczy, że na ekranie Paczkomatu wpiszesz podany ciąg cyfr z e-maila, oraz numer telefonu, na który zostało dokonanie nadanie. Drugim sposobem jest zeskanowanie kodu QR. Czytniki znajdują się na większości dostępnych Paczkomatów. Po odpowiednim wykonaniu wszelkich kroków, w każdym z tych etapów, drzwiczki wybranej szafki otwierają się automatycznie. Tobie pozostaje jedynie odebrać zamówienie (lub zamówienia, jeśli to InPost Multiskrytka) i cieszyć się zakupionymi towarami.
Jak przygotować paczkę do nadania Paczkomatem?
Nie ma znaczenia, czy nadana przez Ciebie przesyłka trafi do Multiskrytki w Paczkomacie, czy będzie pojedynczym pakunkiem w szafce – zawsze musisz odpowiednio przygotować nadanie. Od czego zacząć? Przede wszystkim pamiętaj, że należy zabezpieczyć najważniejsze elementy produktu tak, aby zamortyzować potencjalne uderzenia. Świetnie sprawdzi się w tym wypadku folia bąbelkowa. Kiedy dany przedmiot jest już gotowy – włóżmy go do kartonu. Oczywiście wewnątrz mogą pojawić się wolne przestrzenie. Nie stanowi to problemu, a my mamy na to sposób! Użyj tutaj ponownie folii bąbelkowej lub skrawków papieru. To dodatkowo stabilizuje nadawaną rzecz w środku kartonu.
Kiedy wnętrze pakunku jest gotowe, przejdźmy do zabezpieczeń na zewnątrz. Tutaj musimy skupić się na użyciu takich elementów, aby szczelnie owinąć nimi cały karton i jednocześnie chronić, na przykład przed zmiennymi warunkami pogodowymi. Niezastąpiona okaże się folia stretch oraz taśmy do pakowania. Przygotujmy także miejsce, widoczne dla kuriera, w którym umieścimy list przewozowy z najważniejszymi informacjami, niezbędnymi dla usprawnienia pracy kierowcy. Wszystkie opisane kroki masz za sobą? Śmiało nadaj swój pakunek!
Multiskrytka w Paczkomacie – zalety rozwiązania
Multiskrytka InPost cieszy się dużą popularnością zarówno wśród odbiorców przesyłek, jak i kurierów. Posiadając jeden kod odbioru, możesz wyciągnąć ze skrytki kilka paczek. Opcja multiskrytki jest dostępna w większości paczkomatów i jest zależna od gabarytów. Sposób odbierania przesyłek nie zmienia się, a usługa Multiskrytka InPost usprawnia i przyspiesza ten proces. Do zalet tego rozwiązania możemy zaliczyć również fakt, że możemy skorzystać z aplikacji InPost mobile ze zdalnym otwieraniem lub skorzystać z tradycyjnego sposobu odbior – za pomocą kodu w Paczkomacie. Multiskrytka InPost sprawia, że odbieranie każdej przesyłki jest niezwykle szybkie.
InPost, twórca Paczkomatu – droga do sukcesu
InPost to niekwestionowany liderów wśród przewoźników na polskim rynku. Szacuje się, że obecnie na terenie kraju znajduje się około 6000 Paczkomatów, co daje o ponad 1500 więcej punktów niż dostępnych oddziałów Poczty Polskiej. Ponad 60% kupujących online deklaruje, że rozwiązanie InPost jest ich pierwszy wyborem. Nie dziwi więc, że Multiskrytka Paczkomat pojawiła się w ofercie marki. Firma przykłada wysoką wagę do jak najlepszej i najprostszej obsługi klienta, dzięki czemu z konsultantami możesz skontaktować się nawet z pomocą Messengera czy aplikacji WhatsApp. Jak wyglądała droga InPostu do takiego sukcesu?
Początki sięgają roku 2006. Obecnym hegemonem na rynku dostaw zdecydowanie była Poczta Polska. Chociaż pierwsze firmy kurierskie już się rozwijały, Poczta stanowiła jedyny podmiot mogący przekazywać listy (przesyłki do 50g). InPost wprowadził więc metalowe, obciążają płytki. Miały one za zadanie zwiększyć wagę lekkich przesyłek, a co za tym idzie, pozwolić firmie “walczyć” o klienta z Pocztą Polską. Niestety, zgodnie z prawomocną decyzją sądu, InPost musiał wycofać się z tego procederu. Nie stanowiło to jednak problemu dla właścicieli firmy w dalszym jej rozwoju! Paczkomaty (oraz ich ulepszenie, czyli Multiskrytka) stały się jedynie kolejnym krokiem w prężnym rozwoju marki. Pomysłowość i wsłuchiwanie się w głos klientów – to klucz do sukcesu!
InPost Multiskrytka w Paczkomacie to rozwiązanie stworzone w oparciu o głosy klientów. Rozwój e-commerce sprawił, że coraz więcej osób korzysta z usług przewoźników, jednakże niekoniecznie z opcji dostarczenia bezpośrednio kurierem pod drzwi domu. Ulepszone skrytki pocztowe InPostu są więc idealną alternatywą. Chociaż ich liczba w całym kraju jest naprawdę duża, wciąż (zwłaszcza w wyjątkowo “gorących” okresach) użytkownicy wielokrotnie wspominali, że świetnym rozwiązaniem będzie umieszczanie paczek do jednego odbiorcy w jednej skrytce, co zaoszczędzi czas kurierom i samym adresatom. Tak powstała opisana w artykule Multiskrytka – usługa dla wygody klientów InPost. Dwie paczki w jednej skrytce? Jeden kod odbioru i jedna skrytka? Jest to w zasięgu możliwości!