Rekord paczkowy w InPost?
Święta to czas prezentów, jak pokazują ostanie badania „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” wynika, że coraz więcej Polaków robi zakupy przez Internet, co za tym idzie w okresie przedświątecznym, wzrasta ilość paczek, które należy dostarczyć do adresatów. Jest to spore wyzwanie dla branży kurierskiej.
Jakie wyjątkowe rozwiązanie na tegoroczny okres przedświąteczny przygotowała firma InPost? Czy w tym roku zostanie pobity rekord obsłużonych paczek? Zapytaliśmy o to Rafała Rowińskiego – Przedstawiciela Handlowego ds. Kluczowych Klientów z InPost.
Spis treści
GlobKurier: Kiedy w firmie InPost zaczyna się gorący okres wysyłkowy?
Rafał Rowiński: Cała branża notuje coraz większe wolumeny w okresie przedświątecznym, jednak za punkt zwrotny uważam Black Friday. To właśnie od tego dnia dla branży zaczyna się szczyt paczkowy i mogę śmiało stwierdzić, że trwa on nieprzerwanie, aż do ostatnich godzin przed samymi świętami.
GK: O ile średnio wzrasta ilość zamówień w tym okresie?
RR: Ilość paczek pod koniec listopada i grudnia może stanowić nawet dwukrotność tego, co odnotowujemy w normalnym okresie sprzedażowym.
GK: Czy w tym roku zostanie pobity rekord dostarczonych paczek?
RR: Tak, a nawet już został on pobity. Jesteśmy dopiero przed szczytem paczkowym, a dynamika wzrostu na tę chwilę jest dwucyfrowa.
GK: Co wyjątkowego InPost przygotował na ten gorący okres?
RR: Na okres szczytu paczkowego dla wszystkich Klientów, niezależnie od ilości wysyłanych paczek od 23 listopada InPost uruchamia odbiory paczek w soboty i w niedziele. Taka możliwość będzie funkcjonować do 15 grudnia. Wprowadzona zmiana ma na celu zwiększenie możliwości operacyjnych i szybszą dostawę przesyłek do Klientów. Zależy nam na zadowoleniu naszych Klientów i jak najlepszym obsłużeniu wolumenu w najbardziej wymagającym okresie roku.
GK: Kurier czy paczkomat? Z czego Klienci korzystają częściej w przedświątecznym okresie?
RR: Klienci korzystają z obu głównych kanałów, czyli Paczkomatów i Kuriera InPost. Jednak zdecydowanym atutem Paczkomatów jest wygoda i możliwość odebrania przesyłki o dowolnej porze, ponieważ Paczkomaty dostępne są 24/7. Klienci coraz częściej doceniają niezawodność tej metody dostawy. Odbiór paczki zależy tylko od klienta i nie ma konieczności umawiania się z kurierem i dostosowywania do jego czasu pracy. Ponadto coraz intensywniejsze życie, praca, korki sprawiają, że Paczkomaty są po prostu najwygodniejszą formą odbioru paczek. Dodatkowo ich liczba stale rośnie.
GK: Czy InPost posiada ofertę specjalną dla sprzedawców Allegro?
RR: InPost od wielu lat współpracuje z Allegro. Efektem tej współpracy jest oferta dedykowana dla Sprzedawców na Allegro w ramach usług dostawy do Paczkomatów oraz przesyłek kurierskich.
GK: Jakie korzyści przynosi oferta dla sprzedawców Allegro?
RR: Korzyści jest wiele, jedną z nich jest możliwości bezpłatnego zwrotu zakupionych produktów, inną równię cenioną przez sprzedawców zaletą jest ubezpieczenie do 5000 złotych w cenie przesyłki.
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl