Sage Symfonia ERP i automatyzacja sprzedaży usług kurierskich
Spis treści
Sage Symfonia ERP – nowe funkcjonalności
Procesy zrządzania w firmie GlobKurier.pl wspiera Sage Symfonia ERP – kompleksowy system, który umożliwia całkowitą integrację danych z poszczególnych sektorów działalności przedsiębiorstwa. Właściwości systemu są elastycznie dopasowywane do indywidualnych potrzeb klienta. Firma Gemini we współpracy z GlobKurier.pl opracowała dodatkowo, szereg wspomagających funkcji systemowych Sage Symfonia ERP, które umożliwiają między innymi usprawnienie komunikacji oraz wymiany danych pomiędzy poszczególnymi obszarami systemowymi.
Wprowadzone zmiany gwarantują większą automatyzację procesów sprzedażowych oraz zwiększenie przepustowości operacji logistycznych, odciążając równocześnie dział IT zajmujący się danymi działaniami.
„Automatyzacja jest szczególnie ważna dla procesów związanych z wystawianiem różnego typu faktur, paragonów, czy korekt. Proces musi być optymalny czasowo. Ważna jest także kwestia obsługi różnych stawek, w tym podatkowych, w zależności od kierunków danych przesyłek. Cały proces jest powiązany z systemem bankowym, w tym z dynamicznym nadawaniem kont dla klientów.” – Mateusz Pycia, CEO spółki GlobKurier.
Wprowadzone rozwiązanie funkcjonuje w trzech trybach:
- W sytuacji, kiedy klient zleca przesyłkę i jest wprowadzane zamówienie – system sprawdza, czy została dokonana płatność (gwarantuje to integracja z mBankiem). Jeżeli tak, to system wysyła automatycznie fakturę na dany adres e-mail, a dane zamówienie otrzymuje status przekazanego do realizacji.
- W przypadku klientów nadających na podstawie zawartej wcześniej umowy (ciągła, bieżąca wysyłka) – system pod koniec danego tygodnia wystawia faktury do wysyłek i rozsyła je drogą elektroniczną.
- Dotyczy transakcji z kont PrePaid (czyli z doładowanych wcześniej środków dostępnych na koncie zalogowanych użytkowników platformy) – system automatycznie generuje faktury.
Całościowe obsługiwanie systemu do fakturowania przez Sage Symfonia ERP wpływa na sprawniejsze zarządzanie dokumentacją (wystawianie, systematyzacja, uporządkowanie) oraz dostęp do danych sklasyfikowanych w sposób przejrzysty, dający możliwość wyciągnięcia wniosków analitycznych.
„Obsługa całego procesu przez Sage Symfonia ERP nie tylko odciąża GlobKurier od wystawiania dokumentów handlowych, ale też od martwienia się o ich zgodność z przepisami prawa czy poprawność generowania JPK albo o eksport do programu księgowego, itd.” – mówi Tomasz Kasprowicz, współwłaściciel firmy Gemini.
Terminowość COD
Efektywne zarządzanie płatnościami, jeżeli chodzi o zwroty z pobrań (COD), związane jest z funkcjonowaniem rozbudowanego procesu opartego na licznych zmiennych takich jak ustalona forma zwrotu czy czas. Rozwiązanie polega na przestrzeganiu terminowości zwrotu i po upływie danego okresu do systemu bankowego przesyłane są automatyczne ustawione polecenia płatności. Dzięki temu pobrania mogą być wypłacane według wcześniej ustalonych zobowiązań, a także bez dodatkowej ingerencji pracowników firmy.
Działalność zagraniczna
Wartość handlu transgranicznego rośnie. Rośnie również chęć rozwoju i otwarcia na rynki zagraniczne w celu zwiększenia potencjalnych zysków. GlobKurier.pl wprowadza więc szereg udogodnień z myślą o klientach zagranicznych. Pierwszym docelowym krokiem jest dostępność platformy internetowej w 7 wersjach językowych – umożliwiających sprawną komunikację i proces składania zamówień.
„Obsługa klientów zagranicznych to nie tylko kwestia języka. Wyzwaniem są rozliczenia finansowe – kwestia waluty oraz różne stawki podatkowe stosowane w różnych krajach. Aktualnie w Sage Symfonia ERP, po adaptacji przez Gemini, możliwe jest wprowadzanie specyficznych danych dla operacji bez udziału informatyków. Nasz zespół finansowo-księgowy może samodzielnie obsłużyć operację dotyczącą np. przesyłki z Niemiec do Rosji.” – dodaje M. Pycia z GlobKurier.