5 sposobów na zwiększenie ruchu w e-commerce dzięki SEO
Rynek e-commerce w Polsce notuje niezwykle dynamiczne wzrosty. Do takiego stanu rzeczy w pewnym stopniu przyczyniła się pandemia i związane z nią ograniczenia. Jednak dziś, gdy większość zakazów została zniesiona, polscy konsumenci nadal chętnie kupują w internecie i nic nie wskazuje na to, aby popyt na zakupy online miał się zmniejszyć. Dla właścicieli sklepów internetowych to jednocześnie dobra i zła wiadomość. Dobra, bo rośnie liczba klientów, zła, bo zwiększa się również konkurencja.
Na szczęście istnieją metody pozwalające wyróżnić się na tle innych. Przedstawiamy 5 skutecznych sposobów na zwiększenie ruchu w e-commerce dzięki SEO!
Spis treści
1. Rich snippets
Rich snippets (mikroformaty, rozszerzone elementy, dane strukturalne Google) to dodatkowe informacje wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google. Informują użytkownika m.in. o:
- cenie produktu,
- średniej ocenie użytkowników,
- stanie i dostępności produktu,
- kosztach i warunkach dostawy,
- danych technicznych produktu.
Rich snippets nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym, jednak pomagają robotom wyszukiwarki lepiej zrozumieć zawartość strony, a także skutecznie zwiększają ruch organiczny. W jaki sposób? Przede wszystkim wizualnie wzbogacają wyniki wyszukiwania, dlatego zwracają uwagę użytkownika. Oprócz tego dostarczają potencjalnym klientom istotne informacje. Bez wchodzenia na stronę mogą oni wstępnie zdecydować, czy są zainteresowani produktem, czy też nie.
Jak dodać rich snippets? Możesz to zrobić na trzy sposoby:
- ręcznie dodać dane strukturalne do kodu strony,
- dodać rich snippets za pomocą Markera danych w narzędziu Google Search Console,
- skorzystać ze specjalnej wtyczki do CMS-a.
2. Content nasycony słowami kluczowymi
Treści w sklepie internetowym mają ogromne znaczenie dla SEO i pozyskiwania organicznego ruchu. Istotne są przede wszystkim opisy kategorii i produktów. Jeśli w pełni wykorzystasz ich potencjał, możesz znacznie poprawić statystyki dotyczące odwiedzin w swoim sklepie. Takie działania noszą nazwę SEO Copywriting. Jak to zrobić?
Warto już na etapie budowania witryny sklepu zaplanować kategorie i ich nazwy tak, aby pokrywały się z frazami wyszukiwanymi przez internautów (np. kurtki zimowe męskie, kurtki zimowe damskie). Frazy z długim ogonem, odnoszące się do konkretnych produktów można wykorzystać w ich opisach. Warto wspomnieć, że takie frazy charakteryzują się wysokim współczynnikiem konwersji, dlatego idealnie nadają się do opisów produktów.
Kolejny pomysł na content generujących ruch w e-commerce to blog. Na takie rozwiązanie decyduje się coraz więcej firm, a sama strategia uznawana jest za jeden z najtańszych i najskuteczniejszych sposobów pozyskiwania naturalnego, wartościowego ruchu na stronie.
Regularne publikowanie artykułów na blogu nie tylko pomaga budować wizerunek eksperta w branży, ale również pozwala na umieszczenie dużej liczby fraz kluczowych, zwłaszcza tych w formie pytań. Oprócz tego wartościowe i przydatne z punktu widzenia użytkowników treści będą chętniej udostępniane, co pozwoli zdobyć naturalne backlinki.
3. Optymalizacja zdjęć i grafik
Pozycjonowanie grafik to bardzo często pomijana czynność, co jest dużym błędem, zwłaszcza w e-commerce. Zdjęcia produktów – których w sklepie internetowym jest mnóstwo – mogą ściągnąć dodatkowy ruch organiczny z Google Images. Wielu użytkowników przegląda zdjęcia w zakładce Grafika, a następnie stamtąd przechodzi do strony.
Pozycjonowanie grafik sprawdzi się np. w sklepie odzieżowym, w sklepie ze sprzętem sportowym czy w sklepie meblarskim.
Jak powinno wyglądać pozycjonowanie obrazów? Najważniejsze aspekty to:
- nazwa i opis obrazu, zawierające słowa kluczowe;
- atrybut ALT, czyli opis alternatywny;
- odpowiedni rozmiar, waga i format obrazu;
- wysoka jakość obrazu;
- mapa obrazów.
4. Meta tytuły i meta opisy
Metadane, czyli tytuły i opisy podstron, to informacje pojawiające się w wynikach wyszukiwania. Są istotne dla robotów wyszukiwarki (między innymi dzięki nim mogą one określić zawartość witryny, a następnie dopasować ją do zapytań użytkowników), ale pomagają również w zwiększeniu ruchu na stronie.
Trzeba pamiętać, że wysoka pozycja w organicznych wynikach to jeszcze nie wszystko. Wprawdzie sama w sobie jest ona korzyścią w kontekście budowania świadomości marki, jednak w przypadku sklepów internetowych liczy się przede wszystkim konwersja, która jest głównym źródłem zysku. Aby poprawić konwersję na stronie internetowej warto wykonać audyt UX, który wykaże aspekty strony/sklepu wymagające poprawy.
Na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pojawia się zazwyczaj 10 wyników. Który z nich wybierze użytkownik? Najprawdopodobniej odwiedzi tę witrynę, która najbardziej zainteresuje go swoją kreacją na stronie SERP. O rich snippets była mowa na początku. Jednak nie można zapominać również o metadanych.
Tytuł podstrony powinien zawierać najważniejsze słowo kluczowe, a opis – zachęcać użytkownika do odwiedzenia witryny. Trzeba w zwięzły sposób przedstawić jej zawartość, a także umieścić w opisie CTA, czyli wezwanie do działania.
5. Optymalizacja i backlinki
Nie uda Ci się pozyskać ruchu w sklepie internetowym, jeśli nie zadbasz o podstawy SEO. Jest to kwestia banalna, jednak wiele osób o niej zapomina. Aby witryna generowała ruch, musi być widoczna w wyszukiwarce, a tego nie da się osiągnąć bez podstawowej optymalizacji technicznej i solidnego profilu linków zewnętrznych.
W pierwszej kolejności trzeba zadbać o to, aby wyszukiwarka Google mogła w ogóle zaindeksować stronę. Istotne jest poprawne działanie pliku robots.txt oraz mapy strony. Następnie należy wdrożyć optymalizację techniczną. Dla Google ważne są takie aspekty jak:
- przyjazne adresy URL,
- poprawna struktura nagłówków,
- wydajność strony,
- pozycjonowanie lokalne,
- wersja na urządzenia mobilne,
- linkowanie wewnętrzne,
- brak duplikatów,
- duża wartość dla użytkownika.
Oprócz tego trzeba zadbać o autorytet domeny, między innymi poprzez pozyskiwanie wartościowych linków. Powinny one pochodzić z wiarygodnych witryn, najlepiej podobnych tematycznie.
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
Grupa iCEA
Grupa iCEA to kluczowa spółka holdingu Digital Now!, która działa w sektorze marketingu internetowego. Dzięki biznesowemu podejściu do pozycjonowania stron internetowych realizuje strategie, które bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży i zysków swoich klientów. Od 2007 roku wyznacza standardy w branży SEO/SEM. Dysponuje największym działem technicznym w Polsce, liczącym ponad 300 pracowników, ekspertów SEO z wieloletnim doświadczeniem. Firma rozwija się także poza granicami Polski, gdzie z powodzeniem realizuje projekty w USA i Azji. Pracuje dla takich klientów jak: Romet, Viessmann, PZU, Orange, Bielenda, Sneaker Peaker, nokaut.pl, epaka.pl, 123 Łazienka, Lou, Gerda, merlin.pl i wielu innych.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl