Black Friday coraz bliżej – Zbuduj oczekiwanie… i zbieraj leady już przed czarnym piątkiem
Black Friday coraz bliżej a to oznacza zm.in. zbliżający się wielkimi krokami szczyt sprzedażowy. Czy zaplanowanie czarnopiątkowego szaleństwa jest możliwe? W dużym stopniu tak. Możesz przygotować się na start sezonu wyprzedażowego, rozgrzać potencjalnego klienta i ruszyć sprzedażową rakietą na sezon świąteczny. Jak generować ruch i podnosić wskaźniki konwersji w tym gorącym okresie?
Spis treści
Lądowanie na stronie docelowej
Landing pages to samodzielne strony w obrębie witryny, które służą określonemu celowi. Jak sugeruje ich nazwa, odwiedzający docierają do nich bezpośrednio (lądują na nich) za pośrednictwem: bezpłatnych wyników wyszukiwania, e-maili marketingowych, postów w mediach społecznościowych czy płatnych reklam. Strona docelowa kieruje klientów do Twojej oferty i buduje kolejny schodek konwersji. Niezależnie od tego, czy jest to pobranie e-booka, dołączenie do listy mailingowej czy dokonanie zakupu — strona kieruje klienta do wykonania konkretnie zdefiniowanej akcji. Sklepy internetowe tworzą strony docelowe z myślą o różnych celach – generowaniu leadów, zakupie czy zapisie do listy mailingowej. Projekty landing page na Black Friday mogą zawierać różne elementy, podkręcające działanie klienta:
- pojedynczy produkt w centrum uwagi
- wyraźny przycisk CTA
- licznik czasu
3, 2, 1, 0… BOOM!
Najlepsze strony docelowe wyraźnie informują klientów, o ograniczonym czasie na skorzystanie z okazji. E-sklepy wkładają wiele wysiłku w projekt strony docelowej, tylko po to, aby stworzyć poczucie pilności. Istnieje wiele metod zachęcających do szybkiego sfinalizowania transakcji:
- zegar odliczający do rozdań,
- błyskawiczne wyprzedaże z ofertami ograniczonymi czasowo,
- dostosowane copy, używanie odpowiedniego słownictwa: „ograniczone”, „pośpiesz się” i „zanim przegapisz”,
- obrazy, które przekazują pośpiech, np. prawie pusta klepsydra.
Twoim celem jest uproszczenie procesu dla klientów. Kupujący ma zobaczyć ofertę, zrozumieć wartość i podjąć szybką decyzję o zakupie. Strona docelowa z okazji Czarnego Piątku to brama, przez którą klienci będą przechodzić, aby znaleźć czarnopiątkowe oferty i dokonać zakupu w ramach specjalnej oferty. Otwórz bramy na oścież!
Black Friday coraz bliżej – szybko, łatwiej, najtaniej
Twoja wiadomość z okazji Black Friday na landing page’u musi być prosta i precyzyjna, aby jasno przedstawić ofertę i dać bezpośredni impuls do zakupu. Niezbędne informacje, takie jak opis produktu, zdjęcia i funkcje, nigdy nie mogą być trudne do znalezienia. Przycisk CTA może pojawić się w wielu miejscach, np. w nagłówku i na dole formularza lub pod sekcją z opiniami. Po prostu upewnij się, że wezwanie do działania jest widoczne i wyróżnia się na tle reszty strony docelowej.
Niedomyślny klient? Podpowiadaj!
Landing page to świetne narzędzie do generowania ruchu i przyciągania klientów do Twojego sklepu. Ale o tej porze roku można je wykorzystać także w jeszcze jednym celu – przywiązać klienta i zaproponować kolejne zakupy. Utwórz dedykowaną stronę docelową z podpowiedziami, aby dać klientom opcję przejrzenia Twojego asortymentu. Czas na podjęcie decyzji o zakupie. Zaprezentuj odwiedzającym Twoją witrynę produkty i treści związane z ich ostatnimi wyszukiwaniami i nawigacją w witrynie. Sugestie „możesz też polubić”, rabaty na pakiety, filmy demonstracyjne i osadzone recenzje użytkowników dają odbiorcom motywację i pewność, że dokonają zakupu bez szukania ofert i informacji, których potrzebują.
Upewnij się również, że strona zawiera:
- linki do wszystkich działów i ofert, które będziesz rabatować
- listę produktów powiązanych
- sekcję Q&A – często zadawane pytania i inne informacje związane z Black Friday i Cyber Monday, które mogą pomóc odwiedzającym podjąć decyzję o zakupie
Kto pyta, kupuje
Kupujący BFCM będą w pośpiechu wertować wiele sklepów, aby uzyskać najlepszą możliwą ofertę. Nie usypia to jednak ich czujności. Zanim zdecydują się na zakup, mogą monitorować witrynę, aby sprawdzić Twoją wiarygodność, poprawność danych kontaktowych czy informacje o spółce w KRS. Doświadczeni klienci są świadomi skali oszustw na rynku e-commerce… Pomóż im rozwiać wątpliwości, tak szybko jak to możliwe, Opowiadaj na te pytania, zanim jeszcze klient zdąży je zadać. Kupującego interesować będzie:
- Koszty wysyłki i metoda dostawy
- Jakie metody płatności akceptujesz
- Dostępność produktu (czy oferujecie gwarancję na zapasy?)
- Terminy wysyłki (kiedy wyślesz zamówiony towar, a kiedy klienci może się spodziewać dostawy pod adres bądź do punktu odbioru)
- Bezpieczeństwo sklepu — to ważny punkt, zaufanie jest głównym problemem podczas zakupów online. Wyświetlaj informacje o tym, jak chronisz dane, jakie posiadasz certyfikaty SSL i jaka jest polityka prywatności.
- Obsługa zwrotów — wyróżnij tę informację w widocznym miejscu. Rozważ dodanie go do głównej nawigacji lub banera w nagłówku witryny, aby ułatwić zajętym kupującym znalezienie go.
Black Friday coraz bliżej -dołóż trochę treści do contentowego pieca
Nie możesz czekać na sezon świąteczny? To dobrze, bo klienci też nie. Wielu już zaczęło prezentowe polowanie. Aby wykorzystać tę dynamikę, stwórz dedykowane treści tematyczne dotyczące BFCM. Publikuj posty, które pomogą kupującym wybrać prezenty dla swoich bliskich lub rodziny. Zaoferuj porady, aby jak najlepiej wykorzystać weekend wielkiej wyprzedaży i zorganizować sobie wolny od zakupów grudzień. Daj odbiorcom jasne informacje, jakie produkty możesz polecasz na święta.
Reklamuj, ile sił
Świetnie zaprojektowana strona docelowa z jasnym przekazem i silnymi wezwaniami do działania nie przyniesie zysku, jeśli nikt na nią nie trafi. Ustaliliśmy już, że landing page działa jak brama do Twojej oferty — pamiętaj o ustawieniu drogowskazów! Aby przyciągnąć potencjalnych klientów, link do strony lądowania powinien znajdować się we wszystkich promocyjnych wiadomościach e-mail, postach społecznościowych i reklamach cyfrowych. Odpalaj kampanie i leć!
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl