Black Friday – przygotowania czas start!
Mamy ostatni kwartał roku i doskonale wiemy, co to oznacza — największy sezon zakupowy jest tuż za rogiem. Aż 30% całej sprzedaży detalicznej ma miejsce między Czarnym Piątkiem a Bożym Narodzeniem. Przygotowanie witryny e-commerce na ten pracowity okres ma kluczowe znaczenie dla płynności finansowej Twojego sklepu. Jeśli zatem szukasz praktycznych porad w tym temacie, jesteś we właściwym miejscu. Przygotowaliśmy dla Ciebie poradnik, w którym znajdziesz cenne wskazówki dotyczące przygotowania na Black Friday. Przez najbliższe 7 tygodni, w każdy piątek będziemy publikować pro tipy związane z przygotowaniem działalności na rekordową liczbę zamówień oraz wiążący się z tym szczyt paczkowy. Dowiesz się, jak przygotować swoją firmę, jak zaplanować poszczególne działania oraz jak zorganizować płatności w Twoim sklepie internetowym, aby każdy klient mógł skorzystać z najlepszej dla siebie opcji. Zatem do dzieła!
Spis treści
Rozpocznij od planowania
Dobra wiadomość jest taka, że małe zmiany mogą mieć duży wpływ na Twoje przychody. Jednak przygotowanie do zaspokojenia zwiększonego popytu i ruchu w witrynie wymaga planu działania. Jeśli więc nie chcesz, aby Twój zespół był przeciążony w tym krytycznym okresie, Twoja firma musi zacząć przygotowania już teraz. Planowanie powinno obejmować kilka obszarów: promocje i działania marketingowe, ewentualne testy, logistykę i wysyłkę, opakowania, kwestie magazynowe, obsługę klienta, zwroty i płatności. Planowanie powinno uwzględnić także plan awaryjny, gdyby któryś z elementów zawiódł.
Analizuj dane
Ze względu na niekończącą się konkurencję podczas szczytu BFCM, markom i sprzedawcom opłaca się jak najwcześniejsze planowanie strategii marketingowych. Dzięki temu będziesz mieć więcej czasu na analizę swojego asortymentu, obserwowanie zachowań użytkowników i wymyślanie najskuteczniejszych komunikatów promocyjnych. Zacznij od przejrzenia swoich danych z poprzednich lat oraz aktualnych trendów. Wykorzystaj te informacje, aby przewidzieć, które produkty z asortymentu będą popularne. Następnie utwórz listę przewidującą, jak może wyglądać Twoja nadchodząca sprzedaż. Wybierz produkty, które musisz mieć w magazynie na nadchodzący sezon. Wskaż te kluczowe, które chcesz wyróżnić w swoich kampaniach marketingowych.
Sprawdź płatności!
Nawet najlepiej przygotowana promocja nie napędzi sprzedaży bez dobrze działającej witryny. Brak możliwości zakupu i opuszczone koszyki to czarnopiątkowa zmora. Niekompletna integracja lub błąd w systemie płatności może sprawić, że zamówienia po prostu nie będą mogły zostać zrealizowane. Aktywne monitorowanie sprawności systemu jest niezbędne. Natomiast jeśli jesteś na etapie planowania, rozważ potencjalne rozszerzenie opcji płatności. Im więcej dostępnych bramek płatniczych, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci dokonają zakupu w Twoim sklepie. Nową tendencją rynkową jest także wprowadzenie tzw. płatności odroczonych. Jak podkreśla Marcin Szkop, Doradca ds. Biznesu E-commerce Centrum Agile Online Payments Solutions www.imoje.pl: płatności odroczone np. TwistoPay – pozwala płatnikowi na przesuniecie terminu spłaty o 30 dni bez ponoszenia dodatkowych kosztów, sklep natomiast otrzymuje środki natychmiast. Opcja płatności odroczonych pozwala skłonić klientów do szybszej finalizacji swojego zamówienia i nieodkładania go na później (np. z powodu braku środków czy braku zaufania do zakupów w internecie). Opcje odroczonych płatności wprowadziły między innymi takie marki jak: H&M, Allegro, MediaExpert, Zalando czy platforma Pyszne.pl.
Zapanuj nad szczytem paczkowym
Prowadząc e-commerce, prawdopodobnie polegasz na innych dostawcach nie tylko w kwestii płatności. Logistyka i wysyłka paczek to często outsourcingowane obszary. Możesz przygotować się na szczyt paczkowy, korzystając ze wsparcia GlobKurier.pl. Zarejestruj swoją firmę na platformie, przygotuj się na paczkowy pik przy okazji BFCM, a także znajdź idealnego kuriera do obsługi świątecznych wysyłek. W GlobKurier.pl możesz korzystać z usług aż 50 przewoźników, dzięki czemu doskonale przygotujesz się na intensywne wysyłanie zamówień.
Weź głęboki oddech
Przygotowanie platformy do szczytowego sezonu to masa pracy. Warto jednak skupić się na pozytywach. BFCM to intensywne 4 dni, do których można podejść ze spokojem. Zawsze planuj i analizuj. Zapewne zbierzesz ogromną ilość danych o swoich klientach, co może doprowadzić do zwiększenia przychodów w kolejnych miesiącach.
Ciekawy, jakie wskazówki dla Ciebie przygotowaliśmy? Już za tydzień podpowiemy Ci, jak zabrać się za promocję i na co warto zwrócić uwagę. I od razu zaznaczamy: nie, nie jest za wcześnie! To najlepszy moment na rozpoczęcie działań, jeśli jeszcze ich nie podjąłeś, także zapraszamy do lektury.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl