Black Friday w GlobKurier.pl
W świecie logistyki i wysyłek kurierskich Black Friday to niezwykle gorący okres. Ten dzień niejako otwiera sezon przedświątecznych zakupów. Szaleństwo e-commercowe rusza, zamówienia na realizację wysyłek spływają, a kurierzy walczą o sprawne obsłużenie tak olbrzymiego volumenu nadań. Jak do szczytu paczkowego przygotowuje się GlobKurier.pl?
Spis treści
Gorący Black Friday 2022
Integrujemy ponad 50 firm kurierskich w jednym miejscu, obsługujemy w wysyłce ponad 190 krajów, współpracujemy z największymi sklepami internetowymi w Polsce. Koniec listopada jest zatem dla nas najgorętszym okresem w roku. Jak przygotowujemy się do sezonu? Mobilizujemy siły, ulepszamy swoje systemy, staramy się edukować naszych klientów końcowych, dzielimy się wiedzą i poradami. Tworzymy materiały eksperckie na naszego bloga, wypuszczamy e-booki i tutoriale. W swoich materiałach, jak i w ofercie, kierujemy się zarówno do klienta indywidualnego, jak i biznesowego. Dokładamy wszelkich starań, aby listopadowa data nie odznaczyła się czarną plamą w kalendarzu naszych klientów. Czego unikać i jak korzystać z tradycji Black Friday?
Dlaczego Black i dlaczego Friday?
Pomysłów na wyprzedaże jest wiele, jednak Czarny Piątek z pewnością ma najbogatszą historię. Skąd właściwie wzięła się ta tradycja? Pierwsze odnotowane użycie terminu „Czarny Piątek” nie dotyczyło świątecznych zakupów, ale kryzysu finansowego, a konkretnie krachu na amerykańskim rynku złota 24 września 1869 roku. Dwóch bezwzględnych finansistów z Wall Street, Jay Gould i Jim Fisk, współpracowali, aby skupować jak najwięcej złota, mając nadzieję na wywindowanie cen i sprzedanie go z zadziwiającymi zyskami. W ten „czarny” piątek spisek w końcu się rozwiał, doprowadzając giełdę do upadku i powodując bankructwa wielu osób, poczynając od baronów z Wall Street, kończąc na farmerach. Nie są to jednak konotacje, które chcielibyśmy utrzymywać w kontekście dzisiejszych obniżek cen. Najczęściej powtarzana historia związana z genezą Black Friday dotyczy kupców i Święta Dziękczynienia, które odbywa się zawsze w czwarty czwartek listopada. Jak głosi historia, po całym roku działalności ze stratą („na minusie”) sklepy miały podobno zarabiać i wychodzić na plus właśnie w dzień po Święcie Dziękczynienia. Prawdą jest, że podczas prowadzenia księgowości, firmy detaliczne notowały straty na czerwono, a zyski na czarno, stąd tradycja czarnych piątków, czyli sprzedażowego boomu.
Według SaleCycle amerykańscy konsumenci w Black Friday 2021 wydali 8,9 miliarda dolarów online, to co prawda mniej niż średnie wydatki w 2020 roku, które pobiły wszelkie rekordy, osiągając 9 miliardów dolarów, w porównaniu z 7,4 miliarda w 2019 roku i 6,2 miliarda dolarów w 2018 roku. Wydane w Black Friday kwoty robią wrażenie. Nic dziwnego, że sprzedawcy i w tym roku zechcą sięgnąć po kawałek czarnopiątkowego tortu.
Cyber Monday
W praktyce mamy odczynienia z cyberweekendem. Niegdyś stacjonarne święto wyprzedaży idealnie zaadaptowało się do cyfrowych realiów. Sklepy e-commerce wdrażają strategię czarnopiątkowych wyprzedaży, aby zyskać jeszcze więcej i maksymalnie rozciągnąć to święto. Tak naprawdę koniec listopada staje się weekendową wyprzedażą i owocuje obniżkami cen od piątku do poniedziałku. Klienci są zainteresowany wyprzedażami online. Statystyki opublikowane na expendableramblings.com, wskazują, że rzeczywisty wzrost ruchu pieszego w Czarny Piątek w porównaniu z typowym listopadowym dniem wynosi aż 65%. To naprawdę znaczny wzrost zainteresowania.
Sprawdzony partner logistyczny
W związku z tym często stawiamy naszym e-commercowym partnerom pytanie: czy Twoja firma jest gotowa na Black Friday? Sam ruch na witrynie, czy nawet dodanie do koszyka i złożenie zamówienia nie wieńczą sukcesu. Warto posłużyć się tu przytoczoną wcześniej anegdotą o zachłannych i źle kalkulujących finansistach z Wall Street. Jeśli chcemy uniknąć czarnopiątkowego krachu, musimy pamiętać o jednym: opłacony online towar trzeba jeszcze dostarczyć do rąk konsumenta. Tu potrzebny jest sprawdzony partner logistyczny, który wesprze cały proces realizacji zamówień. Chętnie dzielimy się naszym wieloletnim doświadczeniem w obsłudze wzmożonego ruchu okołoświątecznego.
Ogłoś terminy wysyłki
Co moglibyśmy poradzić właścicielom sklepów przed Black Friday? Postaw na automatyzacje procesów i przeszkolenie zespołu. Daj sobie spory bufor czasowy. Zwłaszcza w tym roku, gdzie ograniczenia związane z COVID 19 i wybuchem konfliktu na Ukrainie możemy spodziewać się obciążonych portów, unieruchomionym kontenerom, opóźnieniom celnym… Zdarza się, że właściciele sklepów realizujących cross border e-commerce, nie są świadomi opóźnień i problemów wpływających na globalną wysyłkę. Te czynniki są poza Twoją kontrolą. A mimo to, jeśli towar zamówiony na prezent nie dotrze na czas, zgadnij, kto zmierzy się z gniewem? Oczywiście Ty i Twój sklep. Co zatem powinieneś zrobić? Przy okazji Black Friday wysyłaj ostrzeżenia do swoich klientów ze znacznymi buforami, aby wywiązać się z deklarowanego czasu dostawy. Jeśli masz dostępne różne opcje wysyłki, poinformuj klienta dokładnie, która z opcji będzie szybsza.
Kliencie, bądź świadomy!
W tym miejscu chcemy przykuć także uwagę klientów indywidualnych. Koniec listopada i grudzień to czas, w którym wysyłki powinny być bezwzględnie planowane z większym wyprzedzeniem czasu. Miliony paczek trafią do sortowni, volumen znacznie wzrośnie, a wraz z nim rośnie ryzyko opóźnień. Firmy kurierskie zabezpieczają się i zatrudniają dodatkowy personel, jednak nie jest to rozwiązanie na wszystkie bolączki. Za wysyłanie świątecznych prezentów warto zabrać się wcześniej i bezwzględnie przestrzegać harmonogramów publikowanych przez firmy kurierskie. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że zakupiony na Black Friday prezent dotrze do adresata.
Odbierz 12% rabat dla klientów indywidualnych
Porady to nie wszystko, co mamy. Na ten szczególny czas dostosowaliśmy także swoją ofertę. Co proponujemy klientom indywidualnym? Aż 12% rabatu na wysyłkę! Taką zniżkę otrzymasz na dzień dobry! To nie wszystko. Każdą kolejną wysyłkę również wyślesz z 12% rabatem. Akcja trwa do 5 grudnia włącznie. Wysyłaj, ile możesz! Kroki są naprawdę proste, jeśli wysyłasz pomiędzy 25 listopada a 5 grudnia 2022, każda Twoja paczka wysłana w systemie door to door będzie kosztować 12% mniej. Promocje obejmują przewoźników: FedEx, DHL, DPD, InPost, UPS czy Pocztex Express. Potrzebujesz do tego kodu rabatowego, który przyznawany jest klientom posiadającym konto indywidualne. Kod zostanie przesłany mailem, następnie należy wpisać go podczas składania zamówienia. Nie zapominamy o naszych partnerach biznesowych. Dla osób prowadzących własną działalność również przygotowaliśmy atrakcyjne rozwiązania. Rabatowy cennik, tańsze wysyłki z InPostem, cross-border i faktury zbiorcze. Śledź nasze promocje i skorzystaj z masowych obniżek.
Zobacz szczegóły naszej oferty:
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
Globkurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl