Black Friday – zakupowe szaleństwo
Czarny Piątek to listopadowe, e-commercowe święto. Do zbliżającej się zakupowej gorączki sklepy internetowe przygotowują się odpowiednio wcześniej. Wszystko po to, by sprawnie obsłużyć zainteresowanych klientów. Według analiz w trakcie tego dnia witryny e-sklepów odwiedza średnio milion użytkowników więcej niż w pozostałe dni listopada. Skąd tak duże zainteresowanie?
Spis treści
Stacjonarne początki, cyfrowy boom
Black Friday to święto, które swoje początki ma w amerykańskich galeriach handlowych. Dziś całe wydarzenie funkcjonuje nie tylko jako akcja marketingowa, ale w realiach kapitalistycznego społeczeństwa stało się swoistą częścią narodowej tradycji. Z czasem Czarny Piątek zyskał globalny charakter i przeniósł między innymi na rynki europejskie. Konsumpcyjne święto idealnie zagnieździło się też w cyfrowych realiach, na stałe przeniknęło do świata online i rozszerzyło o Cyber Monday. W praktyce oznacza to cały weekend szalonych wyprzedaży. W akcji najczęściej biorą udział przedstawiciele branży RTV/AGD, sklepy meblowe, odzieżowe czy kosmetyczne. Rabaty na sprzęt komputerowy multimedia sięgają nawet 70%. Nic dziwnego, że wyprzedażami interesują się tłumy. Badania wskazują, że aż 40% konsumentów rozpoczyna poszukiwania świątecznych prezentów już w listopadzie. Black Friday atrakcyjnymi cenami rozpoczyna przedświąteczny gorący sezon.
Jak przygotować sklep na Black Friday?
To okazja, której nie może przegapić żadnej aspirujący handlowiec. Kluczowe jest szczegółowe planowanie i to na wielu poziomach. Warto zacząć od przygotowania kalendarza działań. Ustalenie harmonogramu promocji z uwzględnieniem konkretnych cen, a także wybór kanałów komunikacji. Dbałość o spójność przekazu jest konieczna. W tym dniu klient będzie atakowany przekazami reklamowymi na każdym kroku. Przygotowując nowe grafiki, zmiany na swojej stronie www, czy fanpagu warto mieć na uwadze, że nasz komunikat będzie jednym na tle tysiąca podobnych. Przyciągające uwagę kreacje to nie wszystko. Udana akcja promocyjna musi mieć odpowiednio przygotowane zaplecze.
Kusząca szansa i największy test
Nie możemy zapominać o technikaliach. Awarie, przeciążenia i błędy mogą pojawić się zawsze, dlatego przygotowania należy rozpocząć odpowiednio wcześnie. Kontakt z hostingodawcą i przygotowanie strony na zwiększony ruch może zabezpieczyć witrynę przed konsekwencjami masowych wejść. Sprawnie działająca strona to nie tylko serwer, być może sama konstrukcja strony potrzebuje optymalizacji. Te kwestie również warto przeanalizować z webmasterem. To dobry moment na przetestowanie i poprawę ścieżki zakupowej i wprowadzenie usprawnień tam, gdzie to konieczne. Gra jest warta świeczki. Klient, który zostaje skuszony atrakcyjną promocją, a następnie usatysfakcjonowany całym procesem zakupowym, może przerodzić się w powracającego, stałego klienta. Black Friday jest okazją dla małych, startujących sklepów, które tego dnia mają większą szansę na zwrócenie uwagi potencjalnych klientów. Jednocześnie jest testem i sprawdzianem między innymi procesu wysyłki paczek. Jak wykorzystać szansę i nie oblać testu?
Nie tylko sprzedaż
Trudno walczyć o sukces bez sprawdzonego partnera logistycznego. Samo przyciągnięcie klienta na stronę i zachęcenie go do zakupu jest połową sukcesu. To po fakcie zaczynają się trudności. Aby sprawnie obsłużyć zwielokrotnioną liczbę klientów przy zachowaniu najwyższych standardów, należy się odpowiednio przygotować. Tutaj kluczową rolę odgrywa kwestia wsparcia jakie oferuje firma kurierska. Należy pamiętać, że to jak szybko i w jakiej formie zostanie dostarczony towar ma bezpośrednie przełożenie na to, jak zostanie oceniony cały sklep. Wybór dostawcy logistycznego jest niezwykle ważny, szczególnie w perspektywie okresu wyprzedażowego. O tym jak firmy kurierskie radzą sobie w przedświątecznym czasie napisano wiele, jednak z perspektywy sprzedawcy istotna jest między innymi integracja systemów i automatyzacje, które pomagają udrożnić cały proces wysyłki.
Jeśli prowadzisz sklep internetowy i przygotowujesz się do gorącego sezonu wyprzedażowego, sprawdź naszą specjalną ofertę dla firm:
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl