Black Friday. Zatrzymaj klienta na dłużej!
Black Friday wiąże się z krótkoterminowym wzrostem sprzedaży i nagłym napływem nowych klientów. To okazja do zwiększenia przychodów – co jest szczególnie istotne, biorąc pod uwagę pandemiczne wyzwania minionego roku. Sprzedażowy boom przypada na ostatni weekend listopada – za chwilę startujemy. Czy BFMC to krótkodystansowa strategia?
Nie musi tak być. Choć e-commercowe święto trwa od piątku do poniedziałku, przy odpowiednim podejściu Black Friday to szansa na pozyskanie lojalnych klientów. Takich, którzy zapewniają Twojej marce długoterminowe przychody. Właściwa interakcja z klientami jest kluczem do osiągnięcia trwałych wyników.
Spis treści
Czarny maraton, a nie sprint
Czarnopiątkowa akcja, jak wiemy, wymaga żmudnego przygotowania. Przed startem “trening” musi przejść strona www, dział obsługi klienta i systemy logistyki. Wszystko po to, by zminimalizować ryzyko kontuzji. Jeśli Twoja witryna nie jest przyzwyczajona do nagłego piku liczby odwiedzających, istnieje ryzyko, że ulegnie awarii. A ponieważ praktycznie każda marka prowadzi jakąś promocję w Black Fiday, awaria witryny może być wyjątkowo kosztownym błędem, nawet jeśli trwa tylko kilka minut. Chcesz, aby Twoja kampania zakończyła się sukcesem? Zalecamy przeprowadzenie testów przed 26 listopada.
Przycisk “kup teraz” to nie meta
To, jak zadbasz o swoich klientów po zakupie, wpłynie na utrzymanie wzrostów po Black Friday. Pełne doświadczenie — od zakupów po dostawę — ma duży wpływ na to, jak nowy klient zapamięta Twoją markę. Kontakt z biurem obsługi, czas kompletowania zamówienia, dostawa, ale też dalsze komunikaty ze strony sklepu — całość ma znaczenie. Daj z siebie wszystko na każdym etapie biegu.
Twoje rabaty z okazji Czarnego Piątku mogły przyciągnąć kupujących, ale sprawienie, by poczuli się wyjątkowo, sprawią, że będą wracać. Rozważ zaproszenie nowych klientów do swojego programu lojalnościowego, dając im wcześniejszy dostęp do nowych produktów lub zachęcając ich do udostępniania swoich produktów w serwisach społecznościowych. Klienci, których pozyskasz podczas Czarnego Piątku, będą mieli inne potrzeby i pragnienia niż reszta Twojej bazy klientów. Twoje interakcje z nimi powinny to odzwierciedlać.
Dopinguj do dalszych zakupów
Okres po zakupie jest szczególnie istotny dla nowych klientów i jest to niepowtarzalny czas na wywarcie pozytywnego pierwszego wrażenia. Nawet jeśli klient zdecyduje się zwrocić produkt, upatruj w nim szansę na kolejną konwersję. Jeśli ktoś odwiedzi Twoją stronę zwrotów i wymiany po złożeniu zamówienia, wysyłaj kolejne e-maile z informacjami o wymianie i spersonalizowanymi rekomendacjami produktów, aby poprawić wrażenia klientów.
Zagłębić się w dane
Wykorzystaj zwiększony ruch, by przeanalizować big data. Nie lekceważ żadnych danych, które posiadasz z tego okresu – tutaj Google Analytics i konkretne narzędzia, takie jak Hotjar, mogą wskazać ewentualne błędy w procesie. Dowiesz się więcej o preferencjach użytkowników i ich demografii. Kupujący oczekują personalizacji i dopasowanych komunikatów na każdym etapie zakupów. Kluczem do budowania lojalności klientów i wielokrotnych zakupów, jest tworzenie spersonalizowanych komunikatów. Mierz, jak Twoja taktyka wpływa na zachowanie klientów. Korzystaj z segmentacji i testów A/B, aby dowiedzieć się więcej o swoich klientach i o tym, co najskuteczniej napędza pożądane działania na różnych etapach ścieżki zakupowej. Korzystając z narzędzi takich jak Facebook i ustawień „ Lookalike Audience” czy Google Ads, możesz dostosować reklamy tak, aby docierały do osób, które mają podobne cechy do Twoich obecnych klientów – co może zwiększyć ROAS i współczynniki konwersji.
Black Friday zbieraj adresy e-mail
Czy podczas dokonywania płatności online Twoi klienci mają możliwość zapisania się na listę mailingową? E-mail marketing jest jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia, ale konsumenci stają się coraz bardziej selektywni, jeśli chodzi o przekazywanie danych osobowych sprzedawcom. Upewnij się, że masz widoczne pole rejestracji e-mail w witrynie – często znajdują się one w wyskakującym okienku lub w stopce. Zastanów się nad zaoferowaniem rabatu, np. 10% zniżki na pierwsze zamówienie. Jeśli zdobędziesz ten ważny adres e-mail, używaj go ostrożnie! Nie wysyłasz niepotrzebnej liczby e-maili, które ostatecznie doprowadzą do całkowitego wypisania się klienta z listy. Dobrym pomysłem natomiast jest wysłanie kolejnego e-maila po pomyślnym złożeniu zamówienia. Nie tylko przekłada się to na dobrą obsługę klienta poprzez upewnienie się, że klient był zadowolony z zakupów online, ale jest to idealna okazja, aby poprosić o recenzję.
Biegnij po recenzje
Recenzje to fantastyczny sposób na zwiększenie sprzedaży bez wydawania dodatkowych funduszy. Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się zbierać je bezpośrednio za pośrednictwem poczty e-mail, mediów społecznościowych, recenzji Google, czy też korzystając z witryny z bezstronnymi recenzjami, efekt będzie podobny. Wiele pozytywnych recenzji może być jednym z najlepszych sposobów na budowanie pozytywnego wizerunku marki.
Pochwal się medalem
Bądź aktywny w social media, regularnie publikując treści, promuj nowe produkty, zapowiadaj przyszłe promocje – w ten sposób zaoszczędzisz sobie dodatkowej pracy nóg następnym razem, gdy nadejdzie okres wyprzedaży. Dodatkowo przy odpowiedniej strategii i zaangażowaniu klientów, social media mogą stać się opłacalnym kanałem sprzedaży.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl