Co sprzedawać w sklepie internetowym w 2020 i 2021 roku
2020 dobiega końca… Sprzedawcy wyrwani ze znanej im do tej pory rzeczywistości czują się zagubieni, ale większość z nich próbuję się dostosować i w aktualnych zmianach rynkowych upatruje szansę. Marki e-commerce, B2B, B2C i sklepy stacjonarne na pełnych obrotach przygotowują się do wpływu, jaki koronawirus będzie miał na ich działalność w kolejnym roku.
Zanurzmy się więc w obecnej sytuacji i zobaczmy, jakie są ogólne oczekiwania dotyczące handlu elektronicznego na następny rok… Jakie produkty będą zyskiwać na popularności w 2021 roku? Jakie trendy będą kształtować zakupy online w ciągu najbliższych 12-18 miesięcy? Czy popularność poszczególnych produktów może przełożyć się na ogólną konwersję w ramach platformy e-commerce? Poznaj trendy sprzedażowe 2020/2021.
Spis treści
Jak pandemia wpłynęła na trendy 2020?
W sektorze e-sprzedaży dzieje się bardzo dużo. Sprzedaż e-commerce B2B wzrosła z 1,1 bln dolarów w 2019 r. do 1,3 bln dolarów w 2020 r. Statystyki mówią same za siebie, jak dotąd rok 2020 był rekordowy dla eCommerce, Ponieważ sprzedaż detaliczna nadal spada, sprzedaż e-commerce wzrosła już o 30% między pierwszym, a drugim kwartałem 2020 roku. Wzrost przychodów sprzedawców internetowych w USA w ujęciu rok do roku wzrósł o 68% od połowy kwietnia. Przewiduje się, że do 2021 roku sprzedaż detaliczna w e-commerce wzrośnie do 4,9 bln dolarów. Czy to oznacza, że w związku z koronawirusem w sieci sprzedaje się wszystko?
Jakie produkty były popularne dotychczas?
Warto spojrzeć na listę produktów, które sprzedawały się dobrze w 2020 roku i zgodnie z prognozami będą równie dobrze sprzedawać się w nadchodzącym roku.
- KOCE – aktualnie mnóstwo czasu spędzamy w domach, w chłodniejszych porach roku koce z pewnością będą bestsellerem. Przewiduje się, że do 2027 roku wartość tego produktu w sprzedaży na rynku osiągnie 10 000 dolarów. Zwykłe koce są popularne same w sobie; jednak koce elektrycznie podgrzewane to silnie trendujący produkt. W 2018 roku wielkość światowego rynku koców elektrycznych została wyceniona na 765,4 miliona dolarów i oczekuje się, że do 2025 roku wzrośnie do poziomu 7,1%. Przytulne gadżety mogą być ciekawymi akcesoriami w ofercie sklepu internetowego.
- AKCESORIA DO SPANIA – poduszki również cieszą się dużo większym zainteresowaniem w obliczu pandemicznych realiów. Wydaje się, że w 2021 roku potencjał przydatnych akcesoriów do spania ma szansę się rozwinąć. Tak zwana „optymalizacja snu” będzie ważniejsza niż kiedykolwiek. Pracownicy, studenci, rodzice – miliony ludzi na całym świecie cierpią z powodu niskiej jakości snu i chcą to zmienić. Poduszki z pianki memory, żelowe, antyalergiczne, puchowe anatomiczne – asortymet jest naprawdę szeroki – być może te produkty powinny znaleźć się także w tamach Twojej platformy?
- MATY DO JOGI – według Trendów Google maty do jogi wyszukiwane są ponad 190 000 razy w miesiącu! W okresie świątecznym te statystyki z pewnością wzrosną… W 2008 roku zaledwie 5% populacji praktykowało jogę. W 2018 roku liczba ta podwoiła się osiągając 11%, co dało wartość rynku mat do jogi na poziomie 11,67 miliarda dolarów. W praktyce jest to dobra wiadomość nie tylko dlatego, że ludzie dążą do doskonałości fizycznej. Daje to szansę przedsiębiorcom na czerpanie zysków ze sprzedaży produktów sportowych w Internecie.
- NARZĘDZIE BLUETOOTH – jak widać z Google Trends, przez lata technologia Bluetooth cieszyła się rosnącym zainteresowaniem opinii publicznej i oczekuje się, że trend ten będzie się utrzymywał. W rzeczywistości głośniki, słuchawki, ładowarki, trackery, sportowe i zdrowotne, urządzenia do noszenia przy ciele to gadżety Bluetooth, które podobno wkrótce zmienią oblicze technologii bezprzewodowej. Jeśli ekscytuje Cię przyszłość high-tech, dlaczego nie zamienić swojej pasji w dochodową niszę dla biznesu internetowego? Wystarczy rzut oka na liczbę zamówień kolejnych pozycji, aby dostrzec ogromny potencjał tej kategorii produktów.
Co jest popularne przez cały rok?
- MASECZKI PEEL OFF – nie tylko maseczki ochronne cieszą się popularnością, internauci zainteresowani są także dbaniem o swoją urodę i pielęgnację skóry twarzy. Dużą popularnością cieszą się maski na twarz typu peel off mask. Wprowadź pielęgnacje do swojego sklepu! Sprzedając modne produkty w dziedzinie zdrowia i urody, skup się na platformach wizualnych, takich jak Instagram i YouTube. Możesz współpracować z wpływowymi osobami w i uruchamiać reklamy na Instagramie, aby szybko zwiększyć sprzedaż. Bardziej zrównoważoną opcją jest utworzenie własnego profilu na Instagramie i publikowanie treści wokół peelingów i masek do twarzy.
- LAKIERY DO PAZNOKCI – Pinterest wykazuje gwałtowny wzrost zainteresowania hasłami „paznokcie” i pokrewnymi, w tym „pomysły na paznokcie”. Podobnie jak w przypadku maseczek peel off… jeśli chcesz, aby Twój lakier do paznokci stał się bestsellerem, reklamuj ten modny produkt kosmetyczny na Instagramie i Pinterest.
- PUZZLE – układanie puzzli jest popularną rozrywką już od lat sześćdziesiątych XVIII wieku! To świetny sposób na rozładowanie stresu i stworzenie czegoś pięknego. Trendy Google pokazują natychmiastowy wzrost zainteresowania tym produktem po nałożonych przez rząd obostrzeniach z powodu COVID-19. Według jednego z globalnych badań, rynek puzzli wynosi obecnie około 9,1 miliarda dolarów i oczekuje wzrostu do 15,1% do 2025 r.
- MEBLE KUCHENNE – w ostatnich miesiącach rośnie trend wyszukiwania haseł „meble kuchenne” i „meble do jadalni”. Ludzie spędzają więcej czasu zamknięci w domach i chcą urozmaicić swoją przestrzeń życiową. Trendy Google pokazuje, że termin „meble kuchenne” generuje 49 500 wyszukiwań miesięcznie, a powiązane słowa kluczowe, takie jak „zestawy stołowe” i „krzesła kuchenne”, osiągają odpowiednio 110 000 i 60 500 wyszukiwań miesięcznie.
- AKCESORIA DLA ZWIERZĄT – wedle badań właściciele zwierzaków lepiej radzą sobie ze stresem. W obliczu pandemii wiele osób zdecydowało się na adopcje czy zakup czworonoga. Ta grupa ludzi przy okazji kwarantanny poświęca więcej czasu swoim pupilom. A ponieważ nie możemy być pewni, że konsekwencje epidemii COVID-19 znikną, popyt na produkty dla zwierząt domowych powinien nadal rosnąć na początku 2021 r. W rzeczywistości produkty dla zwierząt domowych dropshipping zawsze były lukratywną niszą biznesową, ale teraz to zdecydowanie najwyższy czas, aby zwrócić szczególną uwagę na tę grupę produktów, jeśli chcesz maksymalnie wykorzystać możliwości swojego sklepu internetowego w 2021 roku.
Czym handlować latem? Co najlepiej sprzedawać zimą?
Oczywiście, w planowaniu strategii na 2021 należy uwzględnić realia sprzedaży sezonowej. Nie wiemy do końca jak będą wyglądać kolejne wakacje. Jeśli przewidywana III fala pandemii stanie się faktem, nasza mobilność może być znacznie ograniczona. Nie oznacza to, że wakacje zostaną zupełnie odwołane. Wciąż będziemy szukać rozrywki być może w obrębie własnych domów, ogródków czy działek. Meble ogrodowe, dmuchane baseny, huśtawki, namioty, trampoliny, grille – to wszystko ma szansę cieszyć się dużą popularnością. Podobnie zimą… prawdopodobnie większość czasu będziemy spędzać w domach i zrezygnujemy z szusowania na stokach. Tym samym będziemy mieć więcej czasu na wprowadzenie świątecznego klimatu do naszej przestrzeni, dekoracje i ozdobę domu, czy też pakowanie prezentów, które prześlemy swoim bliskim. Ozdób najprawdopodobniej będziemy szukać online… sztuczne choinki, światełka, stroiki, lampiony, oświetlenie ogrodowe, świece sojowe, wspomniane już ciepłe koce. W konsekwencji zamknięcia sklepów stacjonarnych konsumenci mogą być zainteresowani w większym stopniu produktami spożywczymi. Produkty BIO, kawy, aromatyczne herbaty również mogą cieszyć się popularnością.
Sprawdź → Jak przygotować skuteczną kampanię świąteczną?
Globalne trendy, lokalny zysk
Popularność e-commerce rosła już przed COVID-19, ale pandemia po prostu przyspieszyła mechanizmy, które rewolucjonizują branżę. Transformacyjna technologiczna, zmiany pokoleniowe i globalny lockdown zbiegły się razem, aby gwałtownie rozwinąć e-commerce – to szansa, którą warto wykorzystać także w skali mikro.
Otwarcie internetowego sklepu e-commerce nie jest wielkim problemem, ale zarządzanie nim i umieszczanie w nim odpowiednich produktów już jest. Jeśli nie możesz zdecydować, które produkty sprzedawać online, trendujące kategorie mogą być dla Ciebie wskazówką. Wymyślanie świetnych pomysłów na produkty dropshipping to pierwszy krok do przedsiębiorczości. To cenne informacje, które mogą przynieść duże zyski w serwisach aukcyjnych typu Allegro, eBay, Amazon lub w Twoim własnym sklepie internetowym. Nie ma znaczenia, czy zdecydujesz się sprzedać jeden z produktów wymienionych powyżej, czy też wykorzystasz je jako inspirację dla własnego pomysłu. Ważne jest, aby dostosować się do obecnych warunków i wyczuć trendy w e-commerce.
Potrzebujesz wsparcia przy uruchomieniu swojego sklepu internetowego? Skorzystaj z oferty naszego partnera – Codarius.com. Tylko teraz sklep internetowy i płatności online imoje za 0 zł na 3 miesiące!
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl