Coraz więcej kupujemy w Internecie
Gemius opublikował najnowszy raport „E-commerce w Polsce 2020”, z którego wynika, że już 73 proc. internautów kupuje w sieci, czyli o 11 pkt proc. więcej niż rok temu. Zakupy dokonywane są przede wszystkim w polskich e-sklepach. Głównym czynnikiem zachęcającym do tej formy zakupów jest całodobowa dostępność i wygoda. Natomiast najbardziej pożądaną formą dostarczenia towarów jest dostawa kurierem do domu lub firmy.
Już trzy czwarte Polaków robi zakupy w Internecie. Znaczenie może mieć tu okres pandemii i obostrzeń w życiu gospodarczym i społecznym, który skłonił wiele osób do kupowania przez internet. Dziś kupujący online to – w porównaniu z niekupującymi – nieco częściej osoby młodsze, z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego. Niekupujący online stanowią 27% ogółu badanych. Aż 43% respondentów w grupie niekupujących jako przyczynę takiego stanu rzeczy najczęściej wymieniło: potrzebę fizycznego kontaktu z produktem przed zakupem.
Spis treści
Polskie czy zagraniczne e-sklepy?
Znacznie większą popularnością, niż w roku ubiegłym cieszą się polskie sklepy internetowe. Odsetek internautów kupujących na polskich stronach wyniósł w tegorocznym pomiarze 72% (60% w 2019 roku). Jednakże coraz więcej kupujących przekonuje się do zakupów również na zagranicznych platformach. W porównaniu z rokiem ubiegłym wartość ta wzrosła o 4 p.p. (30% vs 26%).
Kupujemy częściej na smartfonie czy laptopie?
W raporcie uwzględniono również urządzenia, na jakich najczęściej dokonywane są zakupy. Najpopularniejsze okazały się laptopy, wskazało je aż 80% ankietowanych, na kolejnych miejscach uplasowały się telefon/smartfon (69%) oraz komputer stacjonarny (50%). Warto zwrócić uwagę, że w najmłodszej grupie respondentów, czyli w przedziale wiekowym 15 – 24 lat, najczęściej zakupy wykonuje się za pośrednictwem smartfona, wskazało go aż 92% badanych.
Dlaczego kupujemy online?
Do zakupów online zachęcają całodobowa dostępność (82 proc. wskazań), wygoda oraz ceny atrakcyjniejsze niż w tradycyjnych sklepach. Motywująca do częstszych zakupów jest też sprawna dostawa. Istotna dla internautów jest także forma doręczenia przesyłki. Dla 53 proc. badanych jedną z głównych motywacji do robienia zakupów w sieci jest wiele dostępnych możliwości dostawy lub odbioru zamawianych produktów.
Preferowane formy doręczeń
Dostawa kurierem bezpośrednio do domu czy pracy zachęca do zakupów online 74 proc. internautów. To o 3 pkt proc. więcej niż w poprzedniej edycji badania. Popularność usług kurierskich wzrosła szczególnie w okresie pandemii, kiedy klienci wybierali dostawę kurierem jako najbezpieczniejszą formę dostarczenia przesyłki, która zwalniała ich z obowiązku wychodzenia z domu.
Jak dostosować sklep do obecnych trendów?
Jak pokazuje najnowszy raport Gemius, konsumenci coraz częściej nabywają towary przez internet, a zamówione produkty chcą mieć dostarczane kurierem do domu lub firmy, więc jeśli prowadzisz sklep i chcesz oferować swoim klientom atrakcyjne ceny dostaw zapoznaj się z naszą ofertą. Dzięki nam przesyłki Twoim klientom szybko i tanio dostarczą najpopularniejsze firmy kurierskie:
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl