Cyber Monday 2020 – przygotuj Twój e-sklep!
Cyber Monday, popularne e-commercowe święto zbliża się wielkimi krokami. Czego sprzedawcy powinni oczekiwać 30 listopada 2020 roku? Całe wydarzenie może okazać się stresujące dla wielu właścicieli sklepów. To szansa na pomnożenie zysków, ale bez odpowiednich przygotowań akcja nie może się udać. Jeśli zastanawiasz się jakie produkty sprzedają się najlepiej, bądź jak zachęcić klienta do zakupów w Cyber Monday, zapraszamy do lektury!
Spis treści
Geneza cyfrowego kupowania
Sam Cyber Monday to termin marketingowy pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, odnoszący się do pierwszego poniedziałku po Święcie Dziękczynienia. Jest to całodobowy event polegający na zakupach online i wykorzystywaniu atrakcyjnych rabatów. Pierwotnie święto zostało ustanowione przez firmy e-commercowe, aby zachęcić konsumentów do robienia zakupów online, obecnie przy powszechności internetowych zakupów Cyber Monday uważany jest za przedłużenie wyprzedaży w Black Friday. Cyber Monday niejako zamyka Cyber Week i wielkie promocje w sklepach internetowych. Warto zaznaczyć, że tradycja jest stosunkowo nowa. Gdy początki terminu „Czarny Piątek” sięgają lat pięćdziesiątych XX wieku, Cyber Monday narodził się dopiero w 2005 roku.
Dlaczego Ty jako sprzedawca powinieneś wziąć udział w tej inicjatywie? Wielu doświadczonych sprzedawców detalicznych korzysta z sezonu wyprzedażowego, aby dowiedzieć się, które oferty i promocje działają i wykorzystać te spostrzeżenia do optymalizacji okołoświątecznej sprzedaży. Zastępując niepopularne oferty propozycjami, na które jest duże zapotrzebowanie, firmy mają szansę wygenerować większe zyski i podnieść zadowolenie klientów. To świetna okazja, aby wyczyścić zapasy i zebrać przydatne dane w ramach przygotowań do świątecznego szaleństwa zakupów.
Jak przygotować sklep internetowy do Cyber Monday?
Przygotowania w e-sklepach powinny rozpocząć się z kilkutygodniowych wyprzedzeniem. Cyber Week trwa teoretycznie kilka dni, ale intensywność tego czasu wymusza konieczność przygotowania strategii. Do zagospodarowania są kampanie reklamowe, ale też samo przygotowanie witryny na napływ ruchu i wzmożoną sprzedaż. Konieczne będzie zadbanie o płynną realizację zamówień i usprawnienie obsługi reklamacji i zwrotów. Przed Tobą wiele wyzwań logistycznych i koncepcyjnych. Postaramy się omówić sposoby dzięki którym, jako właściciel sklepu internetowego, możesz ulepszyć swoje kampanie reklamowe i strony docelowe, aby zwiększyć sprzedaż. Cel jest prosty: większa sprzedaż, szczęśliwsi klienci, mniej problemów w dostawie. Aby ziścić ten optymistyczny scenariusz przed rozpoczęciem gorączkowych przygotowań, zadbaj o odpowiedni plan.
Jakie produkty sprzedają się najlepiej?
Zanim przejdziesz do układania planu promocyjnego, zbuduj odpowiednie podłoże. Po pierwsze, analizuj! Sprawdź wskaźniki konwersji, aby zidentyfikować najlepiej sprzedające się produkty. Spójrz na dane swojego sklepu internetowego, aby znaleźć tegoroczne bestsellery i popularne produkty z wysokimi marżami. To właśnie ten towar będzie stanowić dobrą bazę oferty na Cyber Monday. Warto ocenić również zeszłoroczną sprzedaż, ze szczególnym uwzględnieniem ostatnich trzech miesięcy roku.
Kolejnym krokiem jest analiza trendów. Czy wiesz, które produkty zyskały ostatnio rynkową popularność? Wiedza o tym, co ludzie obecnie kupują lub czego chcą, może pomóc Ci przewidzieć, co się sprzeda. Aby to zrobić, znajdź popularne produkty w swojej niszy. Poszukaj informacji w mediach społecznościowych, na forach, platformach handlowych czy branżowych publikacjach. Możesz znaleźć produkty last minute do dodania na czas przedświąteczny. Aktualny czas, gdzie ludzie z powodów panującego zagrożenia epidemiologicznego spędzają czas w domu, bardzo zmienił konsumenckie zapotrzebowania. Na popularności z oczywistych powodów zyskują choćby takie produkty jak: maty do jogi czy legginsy. Ważnym trendującym zagadnieniem są też produkty wegańskie i cały nurt home decor*. Po zaktualizowaniu swojej wiedzy na temat preferencji użytkowników, czas na realizację planu działania.
*(źródło: Trending & Best-Selling Products to Sell Online 2020, StoreYa Blog)
Jak zachęcić klienta do zakupów w Cyber Monday?
Przygotuj się i odpowiednio wcześnie wyjdź z komunikatem do klientów. Zaplanuj sezonowe wyprzedaże tak wcześnie, jak to tylko możliwe i poinformuj stałych i potencjalnych klientów o zbliżającej się promocji z dużym wyprzedzeniem. Nie tylko musisz wcześnie rozpocząć przygotowania, ale także upewnić się, że klienci poszukujący pomysłów na prezent i informacji o konkretnych produktach znajdą Cię wśród rosnącej fali konkurencyjnych ofert. Ustal swoją strategię dystrybucji. Kampanie e-mailowe, reklamy w mediach społecznościowych, ciekawy content (np. przewodniki po prezentach świątecznych) i treści zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych to oczywiste sposoby kierowania ruchu do Twojego sklepu. Budowanie napięcia wokół nadchodzących promocji jest bardzo potrzebne i powinieneś tym celu wykorzystać wszystkie dostępne narzędzia marketingowe.
Przeczytaj więcej ↷
Czego oczekują klienci sklepów internetowych?
Jak reklamować swój sklep w Internecie?
Obok korzystania z powszechnie znanych kanałów reklamowych i dystrybucyjnych, w czasie wielkich wyprzedaży kluczowa jest troska o detale. Skup się nie tylko na tym, aby skierować ruch na stronę, ale też na tym, aby ruch faktycznie przełożył się na zakup. Podnieść konwersję na stronie możesz dzięki jasnej ofercie i płynnym działaniu witryny. Dlatego też – GO MOBILE! Zoptymalizuj swoją witrynę pod kątem urządzeń mobilnych. Zarówno Black Friday, jak i Cyber Monday pokazują ogromny wzrost zakupów mobilnych. Zapewnienie, że Twoja witryna wygląda świetnie i działa bezproblemowo na wszystkich urządzeniach, ma kluczowe znaczenie dla podniesienia udziału w sprzedaży mobilnej. Jak podaje raport Adobe Analytics w 2019 roku padł rekord, Cyber Monday był pierwszym dniem w historii, w którym konsumenci wydali ponad 3 miliardy dolarów robiąc zakupy na swoich smartfonach. Analizy nie pozostawiają złudzeń. Liczy się też szybkość. 47% konsumentów oczekuje, że strona internetowa załaduje się w mniej niż 2 sekundy. Jeśli ładowanie trwa dłużej niż 3 sekundy, 40% opuszcza witrynę. Historie wyprzedażowe bywają różne i nawet największym graczom zdarzały się wpadki związane z dostępnością witryny. Jeśli planujesz duże obniżki i wiesz, że witryna może być obciążona, zgłoś swoje plany hostingodawcy.
Sprawdź, integracje dla sklepów internetowych
Przed finalnym updatem strony przetestuj wszystkie kody rabatowe. Czy wiesz, jakich rabatów i kodów promocyjnych użyjesz? Czy przetestowałeś je w trybie incognito, aby upewnić się, że obowiązuje odpowiednia kwota rabatu lub że konkretny kod jest jednorazowy? Najlepszym sposobem radzenia sobie z kodami promocyjnymi jest stworzenie arkusza kalkulacyjnego z wszystkimi danymi: kodem, datą jego wydania i promocją, z którą jest powiązany. Spisz ustalenia, następnie przejrzyj listę, aby przetestować je wszystkie przed uruchomieniem.
Cyber reklamy
Po zweryfikowaniu wszystkich aspektów technicznych zweryfikuj ile jesteś w stanie zainwestować. Promowanie sklepu online wymaga budżetu, a same reklamy PPC są podstawowym elementem sezonowych wyprzedaży. W rzeczywistości reklamy PPC mają o 50% większe prawdopodobieństwo konwersji niż inne kanały dystrybucji. Podczas Cyber Week internauci kupują szybko i intensywnie, czując presję czasu zwykle nie poświęcają aż tyle uwagi opisom i skracają swoją ścieżkę do zakupu. Oznacza to, że sprzedawcy detaliczni powinni poświęcić niezbędny czas na optymalizację kampanii PPC. Szczególnie w okresie przedświątecznym warto zagłębić się w badania słów kluczowych, wprowadzić nowe formaty, zwiększyć budżety reklam, zadbać o kuszące copy, zastosować odpowiednie rozszerzenia reklam i wykonać strategiczne testy A/B. Aby tekst reklamy był jak najbardziej trafny i atrakcyjny, pamiętaj o wzmiankach o Cyber Monday i wysokości rabatu, to z reguły pomaga zwiększyć liczbę kliknięć. Przy tworzeniu tego typu kampanii warto skorzystać z pomocy doświadczonych marketerów. Dobrze funkcjonujący e-comemrce opiera się na sprawdzonych partnerach, czy to w promocji online, czy też w końcowym etapie dostawy produktów do klienta.
Sprzedaż nie kończy się na zainteresowaniu klienta. Każdy kupiony produkt musi zostać dostarczony pod wskazany adres. Pomyśl o dostępnych formach dostawy i integracji platformy. Dzięki mechanizmom automatyzacji obsługa nawet znacznej ilości zamówień może być łatwiejsza. Nie wiesz jak przygotować sklep pod kątem logistyki i dostaw? Skontaktuj się z naszym przedstawicielem. Mamy doświadczenie w spieraniu dużych platform e-commersowych jak i małych sklepów internetowych. Jesteśmy w stanie dostosować ofertę i zapewnić takie wsparcie kurierskie, jakiego potrzebujesz.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl