Czy Twoja strona internetowa jest gotowa na Black Friday?
Dzięki gorączce BFCM strony internetowe mogą odnotowywać wzrost odwiedzin nawet o 136%. Uważasz, że masz dobrze zoptymalizowaną witrynę? Zastanów się dwa razy. Wpadki zdarzały się przecież nawet leaderom branży e-commerce. Podpowiemy, co może pójść nie tak i jak minimalizować ryzyko katastrofy podczas Black Friday.
Spis treści
Czas ładowania strony
Liczne badania wskazują, że współczynnik osób porzucających Twoją witrynę bez dokonania zakupu jest bezpośrednio związany z czasem ładowania strony. Oznacza to, że im wolniej ładuje się Twoja witryna, tym większe prawdopodobieństwo, że klienci ją opuszczą. Jest to szczególnie ważne podczas Czarnego Piątku przy nagłych skokach ruchu. Przetestuj swoją witrynę i zmniejsz rozmiar obrazów, grafik i filmów tam, gdzie to możliwe. Czas ładowania strony możesz testować dzięki darmowym narzędziom Google takim jak PageSpeed Insights.
Go mobile!
Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych wymaga zaangażowania dobrego web dewelopera, ale jest inwestycja opłacalna. Jeśli Twoja witryna nie jest zgodna z typem urządzenia i rozmiarem ekranu, z UX-owego punktu widzenia, strzelasz sobie w kolano, zmniejszając współczynniki konwersji.
Szacuje się, że do końca 2021 roku, aż 54% całkowitej sprzedaży e-commerce będzie pochodzić ze sprzedaży mobilnej. W 2017 r. liczba ta wynosiła tylko 34,5% (źródło: thecircularboard.com). Statystyki mówią zatem same za siebie. Każda ankieta, badanie i analiza danych pokazują, że handel mobilny rośnie w siłę. Kupujący ogarnięci impulsem zakupowym sięgną po smartfon, dlatego wykorzystaj tę wiedzę przy planowaniu działań na BFCM.
Zadbaj o widoczność i dobre pozycje – SEO
Klienci są silniej zmotywowani do zakupów podczas BFCM niż w jakimkolwiek innym sezonie. Wyszukiwarki z pewnością pójdą w ruch! Upewnij się więc, że klienci znajdą Twoją ofertę także na frazy około czarnopiątkowe. Dopieszczaj najskuteczniejsze słowa kluczowe. Skoncentruj się na optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek, tak aby poprawić widoczność strony online. Oczywiście, pamiętaj, że praca nad wynikami organicznymi jest długofalowa. Jeśli dziś zaczynasz optymalizacje, myśl o przyszłorocznych kampaniach. Użyj wtyczki SEO i stale optymalizuj treści strony. Skoncentruj się na jakości. Nie kopiuj opisów produktu od konkurencji. Wykorzystaj słowa kluczowe w swoich treściach i dołącz przydatne linki wewnętrzne i zewnętrzne. Gdy myślisz o swojej e-commercowej działalności długoterminowo, planuj strategię SEO z pomocą specjalisty.
Hosting — dlaczego serwery padają?
Awarie i przestoje w czasie Black Friday dotykają nawet największych platform. Gdy wszyscy spieszą się z zakupami w godzinach szczytu, serwer witryny może zostać przeciążony, a to prowadzi do całkowitej niedostępności witryny lub wolnego czasu ładowania. Duża liczba żądań jednocześnie może powodować powolne ładowanie witryny. W każdej sekundzie, w której Twoja witryna nie działa, tracisz możliwości sprzedaży, dlatego przygotuj się do zarządzania ruchem. Skontaktuj się z działem IT i dostawcą hostingu. Jeśli nie korzystasz z CDN, zapytaj swojego dostawcę usług o ograniczenia ruchu w Twojej witrynie. Poinformuj o planowanej akcji promocyjnej. Zrób to odpowiednio wcześnie, pamiętaj też o przeprowadzeniu testu obciążenia, aby oszacować pojemność witryny. Zapytaj o rozwiązania takie jak CDN (Content Delivery Network) i zabezpieczenia przed atakami DDoS. Dbanie o aktualność CMS i wtyczek oraz wysokiej jakości hosting są świetnym sposobem na zabezpieczenie witryny przed atakami hakerskimi. Przy Black Friday wszystko dzieje się szybko, dlatego zwróć uwagę na czas odpowiedzi i reakcji supportu.
Z odpowiednimi partnerami będziesz gotowy na Black Friday przez cały rok.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl