Influencer marketing – jak przygotować paczkę dla influencera?
Kilka lat temu z pewnością nikt nie przewidywał, że rozwój internetu i social media przyniesie ze sobą kreowanie nowych sposobów na marketing i reklamę marki. Nie da się ukryć, że portale społecznościowe, ale i YouTube, stały się teraz miejscem, w którym skutecznie promuje się określone brandy i ich produkty, często całkiem niskim kosztem. Ów rozwój przyniósł ze sobą również powstanie nowego zjawiska, które warto chyba określić już mianem zawodu. Mowa o influcenerach. Na czym polega influencer marketing? Jak wybrać influencera do współpracy? Jak przygotować paczkę dla influencera? Jak tworzyć przesyłki kreatywne?
Spis treści
Kim jest influencer?
Influencerem określa się osobę, która aktywnie i regularnie prowadzi konta w portalach społecznościowych, pisze bloga, lub nagrywa filmy na YouTube. Ponadto wokół takiej postaci musi skupiać się spore grono obserwujących, śledzących poczynania influencera. To, co wyróżnia internetowych twórców, to spore zaufanie i zaangażowanie oglądających, przekonanie o wiarygodności działań internetowego twórcy. Często Instagramerzy, czy YouTuberzy kreują się na ekspertów w określonych dziedzinach. W wirtualnym świecie niemal codziennie spotykamy wielu profesjonalnych miłośników gotowania, aktywności fizycznej, czy mody. W tych określonych kategoriach mogą mieć więc wpływ na swoich obserwujących.
Czym jest influencer marketing?
Mianem influencer marketingu określa się współpracę między określoną firmą a YouTuberem/Instagramerem/Streamerem/Blogerem, która opiera się na promocji produktów danej marki na profilach portali społecznościowych, czy blogach wybranego influencera. Postaci te z reguły cieszą się dużą sympatią, zaufaniem, a ich działania pokazują internautom, że mimo licznych osiągnięć są tacy sami, jak każdy z nas. Dzięki temu reklamowanie produktów wybranej marki, jeśli przeprowadzone jest w naturalny i nienachalny sposób, niesie spore korzyści w postaci wzrostu sprzedaży. Odbiorcy przekazu marketingowego nie czują, że jest to wymuszona reklama. Ponadto otrzymują pakiet najważniejszych informacji o danym towarze od postaci, której po prostu ufają. Sukces sprzedażowy murowany!
Jak wybrać influencera do współpracy?
Współpraca z influencerem to prosty sposób na dotarcie do sporej grupy nowych odbiorców, a do tego może się to odbyć naprawdę niskim kosztem. Liczne badania wskazują, że konsumenci chętnie dokonują zakupów, jeśli produkt został im polecony przez śledzoną w internecie postać, którą obdarza się zaufaniem. Korzystne (pod względem finansowym) jest współpracowanie z kilkoma influencerami o nieco mniejszych zasięgach, niż jednym, popularnym celebrytą. Jak wybrać influencera do współpracy?
W pierwszej kolejności skorzystaj z licznych platform współpracy. To miejsca będące niejako katalogami influencerów. Znajdziesz tam ich profile, informacje o ich oczekiwaniach finansowych, a także obszarach tematycznych, którymi się zajmują i w których czują się komfortowo. Drugim rozwiązaniem są liczne raporty i rankingi, w których klasyfikowani są popularni twórcy. Tam pojawiają się jednak głównie najbardziej rozpoznawalne twarze. Trzeci sposób to narzędzia do monitorowania świata social media, dokładniej mowa o badaniu i analizie pojawiających się tam treści. W określonych narzędziach możesz nawet monitorować wybrane profile. Wszystko po to, aby ocenić skuteczność w działaniach danego influencera. Czwartym sposobem jest korzystanie z usług specjalnych agencji marketingowych, które zajmują się współpracą z influencerami na zasadzie menadżemntu. Znajdziesz tam twórców działających w skali mikro, jak i makro.
Jak przygotować paczkę dla influencera?
Kiedy influencer został już wybrany, należy przesłać do niego paczkę z produktami. Istnieje duża szansa, że marka X nie jest jedyną, która współpracuje z twórcą internetowym. Warto więc dołożyć wszelkich starań, aby pakunek z produktami wyróżniał się na feedzie influencera. Jak przygotować przesyłki kreatywne? Już spieszymy z podpowiedziami!
Zbieżność z profilem influencera
Przede wszystkim dopasujmy influencera do naszych produktów. Nikt nie uwierzy twórcy zajmującego się propagowaniem zdrowego stylu życia, który reklamuje restauracje typu fast food. Rzetelnie przeanalizujmy działania danego influencera, zanim nadamy przesyłkę kurierską z towarem.
Personalizacja paczki
Pod żadnym pozorem nie wysyłajmy kilku influencerom tych samych paczek. Postawienie na personalizację pakunków jest więc koniecznością. Może to być dedykowany list, czy paczka nadana w myśl zasady real time marketingu. Dla przykładu: Instagramerka wspomina na swoim stories, że szuka ciekawych książek rozwojowych dla swojego dziecka. Jeśli więc prowadzisz wydawnictwo lub księgarnię, wyślij do niej paczkę z listem, w którym wspominasz wypowiedź ze stories oraz podkreśl, że Twoje książki z pewnością rozwiążą jej problem.
Kreatywny wizerunek
Szara przesyłka z wypełnieniem w środku i produktem nie jest wybitnie kreatywnym rozwiązaniem. Zaskocz influencera i jego odbiorców! Zamów ogromną paczkę, z której niemal wyskoczą balony napełnione helem, a gdzieś w tym wszystkim pojawia się Twój produkt. Skorzystaj z pomocy profesjonalistów i w elegancki lub zabawny sposób dostarcz przesyłkę pod drzwi tak, aby samo przybycie pracownika Twojej marki, czy wynajętego modela/modelki było czymś ekscytującym.
Przesyłki sezonowe
Dostosuj paczkę do okazji. Boże Narodzenie, rozpoczęcie roku szkolnego, Dzień Matki lub Ojca, a może dzień pizzy? Świąt, które warto celebrować, jest wiele. Dopasuj więc wygląd paczki dla influencera do zbliżającej się okazji. Oczywiście wszystko to musi być zbieżne z profilem działalności firmy, jak i wizerunkiem twórcy internetowego.
Influencer marketing to świetny sposób na poszerzenie grona klientów produktów bądź usług wybranych brandów. Internetowi twórcy budzą zaufanie, są wiarygodni. Jeśli więc na Isntagramie bądź YouTube odbiorcy dostrzegają nienachalną reklamę określonych towarów, po prostu wierzą, że to rzecz godna polecenia. Prezentuje ją bowiem postać, z której opinią się liczymy, a jej zdanie w konsekwencji ma wpływ na nasze zachowania zakupowe.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl