Jak przygotować e-sklep na Walentynki?
Nadchodzące Walentynki to idealna okazja, aby obdarować swoich klientów promocjami. Jednak przygotowanie swojego e-sklepu na takie wydarzenia, należy rozpocząć znacznie wcześniej. Same rabaty mogą nie przekonać Klienta do dokonania zakupu w danym sklepie. Ważna jest również odpowiednia komunikacja wizualna oraz kampania, która trafi do szerokiego grona odbiorców. Nie można również zapomnieć o aspektach technicznych. W takim razie, jak najlepiej przygotować swój sklep na Walentynki? Przedstawiamy kilka porad, które pomogą oczarować konsumentów podczas nadchodzącego święta zakochanych.
Spis treści
Wersja mobile i zaplecze techniczne
W obecnych czasach ludzie coraz częściej dokonują zakupów za pośrednictwem smartphone. Według danych z ankiety dotyczącej zakupów świątecznych w 2020 roku, przygotowanych przez AdColony dla agencji Mobiem, nawet 6 na 10 badanych polskich użytkowników korzysta z telefonu do robienia zakupów. Responsywność sklepu może w dużej mierze decydować, czy użytkowniki dokona w nim zakupu. Warto przejść cały proces zakupowy w swoim sklepie, na własnym telefonie, aby mieć pewność, że wszystko działa prawidłowo i żadna usterka nie została przeoczona.
Innym ważnym aspektem, o który należy zadbać w momentach wzmożonego ruchu w sklepie są serwy. Zadbaj o ich przepustowość, bo nie ma nic gorszego niż niedziałający sklep… Jeśli odpowiednio przygotowałeś swój sklep na Black Friday i Cyber Monday oraz do przedświątecznych zakupów, na pewno jesteś gotowy na przed Walentynkowe szaleństwo.
Kampania reklamowa
Za nim rozpoczniesz kampanię reklamową, zdecyduj, co konkretnie chcesz promować. Pojedyncze produkty, które idealnie nadają się na prezent dla drugiej połówki, czy może specjalnie zniżki na sporą część swojego asortymentu? Od tego zależy, jak będzie wyglądała Twoja kampania reklamowa. Warto również zaplanować, gdzie chcesz, aby pojawiła się Twoja reklama i jaki budżet chcesz na to przeznaczyć. Nie odkładaj na ostatnią chwilę kwestii wizualnych kampanii. Jeśli Twój zasób finansowy na to pozwala, możesz z niewielkim wyprzedzeniem uruchomić kampanię wcześniej, aby wyłapać w niej ewentualne błędy lub zrobić testy, jak wersja wizualna bardziej przemawia do odbiorców. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twój przekaz reklamowy został dopracowany.
Walentynowa oprawa
Wygląd ma znaczenie, zwłaszcza w przypadku poszukiwań prezentu dla drugiej połówki. Dlatego warto zadbać w swoim sklepie o walentynkową oprawę. Warto również zachować spójność między wyglądam strony internetowej a mediami społecznościowymi, dzięki temu zyskasz większe zaufanie odbiorców. Jeśli masz taką możliwość, możesz rozważyć przygotowanej podstrony dedykowanej promocjom z okazji tego święta. Taka podstrona to duże ułatwienie dla szukających odpowiedniego prezentu — nie muszą przeszukiwać całego asortymentu, by znaleźć ten odpowiedni.
Pamiętaj!
Im mniej skomplikowany proces zakupowy, tym większe prawdopodobieństwo konwersji.
Kurier walentynkowy
Po przygotowaniu sklepu pod względem technicznym, jak i wizualnym i uruchomieniu kampanii reklamowej warto zadbać o ostatni szczegół, czyli dostawy. Klienci cenią sobie możliwość wyboru, więc warto mieć w swoim sklepie więcej niż jedną usługę kurierską. Zwłaszcza że obecnie preferencje klientów są bardzo różne. Wiele osób ceni sobie dostawy do Paczkomatów, inni wolą dostawę bezpośrednio pod drzwi. Jeśli chcesz dać swoim klientom możliwość dużego wyboru w atrakcyjnych cenach, możesz zintegrować swój sklep z GlobKurier.pl. Zyskasz dostęp do 50 firm kurierskich i transportowych, w tym do topowych przewoźników, takich jak: FedEx, DHL, DPD, InPost czy UPS. Dzięki temu Twoi klienci na pewno znajdą kuriera dla siebie.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl