Jak przygotować się do szczytu przedświątecznych wysyłek?
Grudzień to czas na zakupy prezentów z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Wiele firm przeżywa wówczas prawdziwy szczyt wysyłkowy, ze względu na wzmożone zamówienia internetowe. Jak odpowiednio przygotować firmę do przedświątecznego szaleństwa zakupów? Sprawdź nasze wskazówki, aby jak najlepiej zarządzać wysyłkami w ostatnim miesiącu roku.
Spis treści
Przedświąteczny szczyt wysyłkowy – czas start
Wzmożone wysyłki zaczynają się już pod koniec listopada, a jest to związane z rozpoczynającym się sezonem na wyprzedaże. Firmy potrafią wówczas zwiększyć swoje obrony nawet o 40% – szczególnie z sektora e-commerce. Chcąc wyróżnić się w tłumie wielu konkurentów należy być konkurencyjnym. Oznacza to, że warto prześledzić wstępnie rynek i sprawdzić jakie ceny proponuje konkurencja. Inflacja spowodowała, że coraz więcej osób przeszukuje internet w celu znalezienia najtańszej i najlepszej opcji.
Po analizie konkurencji sprawdź, czy możesz obniżyć swoje ceny, a może jesteś w stanie dorzucić dodatkowe gadżety, które zachęcą użytkowników do wyboru właśnie Twojego sklepu? Istnieje wiele sposobów, aby wyróżnić się w tłumie konkurencji, szczególnie przez korzystniejszą ofertę. Dodając do tego dobry marketing, możesz liczyć na pewny wzrost wysyłek w sezonie przedświątecznym.
Nowi, a powracający klienci
W każdej firmie są lojalni klienci, którzy stale zamawiają oraz nowi, którzy dopiero sprawdzają Twoje produkty. Pamiętaj, aby w przypadku nowych klientów zadbać o ich zadowolenie, gdyż w tym wypadku istnieje duże prawdopodobieństwo, że zostaną z Tobą na dłużej. W przypadku stałych użytkowników warto pomyśleć o jakiejś nagrodzie lub gratisach. Swoich klientów możesz zachęcić chociażby szybką i tanią dostawą. Jeśli nie masz podpisanej umowy z kurierem, warto zastanowić się nad opcją brokera. W GlobKurier.pl dajemy możliwość wysyłki paczek w kraju i za granicę w bardzo atrakcyjnych cenach, niezależnie od liczby wysyłanych paczek w miesiącu. Dużym plusem brokera kurierskiego jest dostęp do usług wielu dostawców na rynku w jednym miejscu, dzięki czemu nie musisz ograniczać się tylko i wyłącznie do jednej firmy.
Wiele firm e-commerce proponuje rabaty z okazji świąt. Warto poinformować swoje bazy klientów z wyprzedzeniem i przypomnieć im ponownie o promocji w trakcie jej trwania. Można to zrobić chociażby poprzez wysyłkę e-mailów z kodem rabatowym.
Automatyzacja wysiłek w czasie przedświątecznego szaleństwa
Jako firma na pewno zdajesz sobie sprawę, jak wygląda cały proces wysyłki paczki do odbiorcy. W czasach wzmożonych wysyłek warto przemyśleć ich automatyzacje, dzięki której zmniejszasz ryzyko zakłóceń w łańcuchu dostaw. Musisz być również przygotowany na ewentualne problemy z dostawą produktów do Twojego sklepu. Odpowiednia organizacja i automatyzacja pozwalają unikać tzw. wąskiego gardła. Najlepszym czasem na wdrożenie takiego procesu będzie pierwszy kwartał roku, kiedy to szaleństwo zakupowe się uspokaja, a firmy mogą wprowadzać udoskonalenia i optymalizację wysyłek.
Marketing i optymalizacja strony internetowej
W przypadku przedświątecznego szczytu wysyłek pamiętaj o optymalizacji strony internetowej. Jest to okres, gdzie zwiększa się liczba odwiedzających stronę, a co za tym idzie trzeba zadbać o jej szybkie ładowania. Jeszcze przed sezonem wysyłkowym warto upewnić się, że strona spełnia oczekiwania użytkowników, zarówno tych desktopowych, jak i klientów zamawiających przez smartfony. Warto odpowiedzieć sobie na takie pytania jak: Czy klient może łatwo znaleźć produkty na mojej stronie? Czy pasek wyszukiwań jest widoczny i w odpowiednim miejscu? Czy jakość zdjęć jest wystarczająca? Wszystko to pozytywnie wpływa na UX strony, dzięki czemu klienci nie denerwują się podczas przeglądania naszej oferty. Równie ważny jest uproszczony proces zakupy, który pozwala użytkownikom sprawnie i szybko przejść od złożenia zmówienia do płatności.
W przypadku e-commerce bardzo ważna jest strona internetowa dostosowana pod mobile. Większość klientów korzysta obecnie ze smartfona, gdyż ma go zawsze pod ręką i może zamówić potrzebne mu przedmioty w każdej chwili. Dlatego tak ważna jest responsywność strony. Sprawdź, czy Twoja strona pod mobile jest wystarczająco atrakcyjna, ale i dobrze zoptymalizowana.
W przypadku firm, których klientami są głównie użytkownicy smartfonów, warto zainteresować się własną, dedykowaną aplikacją mobilną. Według badań użytkownicy preferują zakup przedmiotów za pośrednictwem aplikacji internetowej, niż samej strony w wyszukiwarce. W przypadku mobile współczynnik konwersji dzięki aplikacjom mobilnym jest w większości przypadków wyższy.
Poszerz swoje usługi na rynek międzynarodowy
W Polsce coraz prężniej rozwija się eksport. W przypadku sklepów e-commerce coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie swoich usług poza granicę kraju ojczystego. Przedświąteczny szczyt wysyłkowy nie dotyczy tylko nas, jest on obecny na całym świecie. Jest to zatem dobry czas na przemyślenia i wejście na rynek zagraniczny. Zastanawiasz się jak najtaniej wysyłać zagranicę? Sprawdź ofertę GlobKurier.pl – cross-border. Są to przesyłki międzynarodowe, które pozwalają obniżyć całościowy koszt wysyłki. Oferujemy wysyłkę do ponad 190 krajów na świecie, dlatego na pewno znajdziesz coś dla swojej firmy. Mamy atrakcyjne ceny zarówno na przesyłki zagraniczne, jak i przesyłki krajowe.
Odpowiednie pakowanie paczek
W przypadku przedświątecznego szczytu warto zadbać o odpowiednie pakowanie paczek. Pomoże to uniknąć zwrotów – których nie lubi żadna firma. Do pakowania przedmiotów należy użyć wysokiej jakości kartonów, które nie ulegną zniszczeniu podczas transportu. Katon warto dodatkowo okleić taśmą w celu wzmocnienia całego pakunku. W przypadku przedmiotów delikatnych i kruchych użyj wypełniaczy, takich jak folia bąbelkowa, czy styropian. Odpowiednio zabezpieczona paczka zmniejsza ryzyku zwrotu czy reklamacji.
Dodatkowo opakowanie może posłużyć jako narzędzie marketingowe. Starannie zapakowana paczka z dodatkowym przekazem pomoże wyróżnić się wśród konkurencji. Na opakowaniu możesz dodać spersonalizowany komunikat na przykład o dodatkowej promocji lub też zachęcić do zapisania się do newsletteru.
Przygotuj się na zwroty
Szczyt wysyłkowy nie oznacza jedynie zwiększonej sprzedaży. Każda firma musi być gotowa również na zwroty, gdyż wiele osób zamawia przedmioty szybko i bez zastanowienia. Przed przedświątecznym szczytem opracuj dobrą politykę zwrotów i pamiętaj, aby uwidocznij ją na swojej stronie internetowej. Duża część konsumentów sprawdza, jak wyglądają zwroty w e-commerce, ze względu na to, że zmawiają przedmioty, których nie mogą dotknąć czy sprawdzić na miejscu.
Pamiętaj, że bezpłatny zwrot jest dla wielu użytkowników wielkim plusem, dlatego musisz zdecydować czy jesteś w stanie zaoferować taki przywilej.
Przedświąteczny szczyt wysyłkowy – bądź gotowy na 100%
Chcąc, aby przedświąteczny szczyt wysyłkowy nas nie zaskoczył należy podjąć odpowiednie działania znacznie wcześniej. Przygotowanie oferty, promocji w sieci i social mediach zajmuje czas, dlatego warto zainteresować się tematem z dużym wyprzedzeniem. Zintegruj swoją firmę z brokerem kurierskim, aby wysyłka paczek była jeszcze sprawniejsza. Dzięki integracji z GlobKurier.pl zyskujesz dostęp do 50 firm kurierskich i transportowych w jednym miejscu oraz możliwość wysyłki w Polsce i do ponad 190 krajów na świecie.
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl
Globkurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl