Jak ułatwić klientowi robienie zakupów online?
Prowadzenie sklepu internetowego nie jest łatwym zadaniem. Liczba warunków, które trzeba spełnić, aby w ostateczności przyciągnąć i zadowolić Klienta jest szalenie długa. Nie wspominamy tutaj o tak podstawowych rzeczach jak oferowanie ciekawego produktu czy współpraca z zaufanymi firmami kurierskimi, co wydaje się być oczywistą kwestią. Istnieje wiele czynników, które dodatkowo wpływają na ostateczne decyzje konsumenta. Często są to drobne elementy, wydawałoby się nieistotne, które mogą mieć ogromny wpływ na finalną transakcję. W związku z tym przedstawiamy krótki przewodnik stanowiący pomoc w takim przygotowaniu sklepu, aby maksymalnie ułatwić robienie zakupów online. Oto 8 punktów, które warto wcielić w życie i wesprzeć działania Twojego biznesu online, aby przyciągnąć jeszcze większą liczbę zainteresowanych, a w konsekwencji zadowolonych klientów!
Spis treści
Mobilny sklep internetowy!
Czasy, w których telefon komórkowy służył jedynie połączeniem głosowym już bezpowrotnie minęły. Smartfony pełnią więc teraz funkcję poczty, aparatu, odtwarzacza muzyki oraz miejsca, w którym robimy zakupy! Badania wskazują, że coraz częściej smartfon i tablet stają się naszym łącznikiem ze sklepami internetowymi. Zadbaj więc, aby wersja mobilna Twojego biznesu online była dopracowana! Zwróć uwagę na szybkość ładowania zdjęć produktów, ich rozmiar czy czytelne ułożenie tekstów na blogu, a także opisów produktu. W obecnych czasach wersja mobilna Twojego sklepu to niczym wizytówka lub klasyczna witryna sklepowa – powinna przyciągać wzrok. Niektórzy mogą iść o krok dalej tworząc aplikację mobilną przysparzającą z pewnością nowych kupujących i budującą bazę stałych klientów.
Pozwól na zakupy bez rejestracji
Ile razy zdarzało się, że chciałeś skończyć już swoje zakupy online i na samym finiszu otrzymałeś informację, że musisz być zalogowanym użytkownikiem, aby sfinalizować zakupy? Bywa to czasem delikatnie… irytujące. Na całe szczęście właściciele sklepów internetowych zdają sobie z tego sprawę i takie wypadki to już wyjątki. Często bowiem trafiamy na określoną platformę przypadkiem i nie chcemy zostawać tam na dłużej (chociaż posiadanie własnego konta to możliwość otrzymania rabatów).
Moc popupów
Optymalna liczba popupów zdecydowanie wpływa na płynność procesu zakupowego. Po dodaniu produktu do koszyka warto przekazać informację o dwóch możliwościach – dalszego kontynuowania zakupów lub przejścia do działu płatności. Konieczne usprawnienie!
Przyjazny formularz i pasek postępu
Klienci lubią widzieć jak dużo czasu może zająć ostateczny proces zakupu. Pamiętaj więc o pasku postępu obrazującego liczbę kroków. Poza tym przyłóż się do stworzenia przyjaznego formularza – gdy wypełniający pominie ważne informacje, poinformuj go komunikatami, bez usuwania wcześniej już wpisanych przez niego danych.
Płatności
Pozwól klientom na wybór wśród kilku form płatności, wliczając w to także możliwość zakupu dopiero przy odbiorze. Im więcej opcji, tym więcej zainteresowanych i w konsekwencji zadowolonych kupujących!
Daj się ocenić!
Pozwól wyrazić innym opinię o sobie! Stwórz miejsce na pozostawianie recenzji produktów. Po pierwsze – pomogą one nowym użytkownikom, którzy zastanawiają się nad zakupem. Słowa klientów zdecydowanie szybciej przekonają do sfinalizowania transakcji. Po drugie – osoby, które pozostawiają swoje opinie, mogą w zamian otrzymywać pakiety punktów do wykorzystania przy kolejnych zakupach.
Współpraca z firmą kurierską
Klienci lubią mieć szeroki wybór nie tylko w produktach, sposobach płatności, ale także wśród możliwości dostarczenia przesyłki. Być może ktoś ma złe doświadczenia z jednym z dostawców, inny z kolei budzi jego zaufanie. W przypadku gdy przesyłka kurierska jest sporych rozmiarów, warto wybrać taką firmę kurierską, z którą mieliśmy już styczność i wiemy, że kontakt z kurierem oraz ustalenie warunków odbioru odbędzie się bezproblemowo. Twoje zamówienie nie jest sporych rozmiarów i zmieści się w Paczkomacie? To w wielu przypadkach coraz częściej wybierana forma dostarczenia przesyłki kurierskiej. Nie musimy umawiać się na odbiór, a paczkę monitorujemy na bieżąco przez śledzenie Inpost. Odbiór? O każdej porze dnia i nocy! To ogromna wygoda!
Czas dostawy i zwroty? Jasne i przejrzyste warunki
Nie zapomnijmy, aby jasno mówić klientom jak wygląda proces zakupowy – ile czasu zajmie dostarczenie przesyłki kurierskiej pod drzwi naszego domu. Chociaż zwroty nie są marzeniem właścicieli sklepów internetowych, informujemy kupujących o ewentualnych warunkach odstąpienia od umowy. Ważne, aby te informacje były przekazywane jasno, bez gwiazdek i drobnego druku.
Dobrze działający, odnoszący sukcesy sklep to suma wiele składowych – przyciągający kupujących produkt, dobrze przygotowana i sprawna platforma sklepowa, reklama skierowana do odpowiedniej grupy docelowej czy współpraca z zaufanymi firmami kurierskimi. Chociaż te elementy są jednymi z najistotniejszych, to często drobne, kosmetyczne zmiany, o których wspominaliśmy w tekście, mogą okazać się wisienką na torcie i ułatwią zakupy Twoim klientom.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl