Jak założyć sklep internetowy?
Nikt chyba już nie ma wątpliwości, że coraz większa liczba kupujących dokonuje zakupów w internecie. Wiadome też jest, że popyt rodzi podaż. Dlatego liczba nowo powstałych sklepów internetowych z roku na rok niezaprzeczalnie rośnie. Handel produktami czy usługami online niesie ze sobą sporo wyzwań, dla wielu kryje pewne niewiadome. Nawet jeśli już od dłuższego czasu zajmujesz się sprzedażą online, wciąż możesz szukać nowych rozwiązań i dowiadywać się nowych rzeczy. Jeśli dopiero planujesz założyć swój sklep internetowy, nie masz się czego obawiać. Wystarczy dobre sprawdzenie tematu, zapoznanie się ze wszystkim wytycznymi oraz elastyczność i praca nad projektem witryny. Zakładanie sklepu online to nic trudnego. Przeczytaj nasz artykuł i przekonaj się!
Spis treści
Jakie korzyści niesie ze sobą posiadanie sklepu?
Co zrobić, aby Twój sklep był otwarty 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu bez konieczności zatrudniania pracowników, którzy cały czas będą stać za ladą? Załóż sklep internetowy! To ogromna korzyść dla potencjalnych Klientów! Ponadto, nie ma ograniczeń co do liczby zainteresowanych, którzy obecnie znajdują się w Twoim sklepie. Mają oni dostęp do oferowanych przez Ciebie produktów o każdej porze dnia i nocy! Mogą dokonywać także preferowanego przez siebie wyboru dostawy przesyłki kurierskiej czy płatności. Sam towar możesz zaprezentować w sposób, jakie uważasz za odpowiedni. Wybierz zdjęcia, które idealnie będą odzwierciedlać realny ich wygląd, ale zrób to w najlepszy Twoim zdaniem sposób. Dodatkowo, dzięki przekazanym obrazom i słowom możesz stworzyć wizerunek swojej marki, który spełnia po części funkcję witryny lub wystroju w sklepie stacjonarnym. Kiedy zdecydujesz już, że chcesz wystawić na sprzedaż swoje towary lub usługi online – co dalej? Załóż sklep!
Jak stworzyć sklep internetowy przyjazny dla klienta?
Tworzenie sklepu internetowego można zacząć na kilka sposobów. Pierwszy z nich to zakup własnej domeny i stworzenie sklepu z pomocą programistów, którzy pomogą nam zbudować cały system od podstaw. Jest to jednak rozwiązanie czasochłonne oraz dość kosztowne. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę ze sprzedażą online i nie wiesz jeszcze, czy internautom podobają się Twoje produkty lub usługi, warto poszukać czegoś, co mniej obciąża portfel. Takim rozwiązaniem jest skorzystanie z gotowych platform e-commerce’owych oferujących już gotowe mechanizmy, które możesz dopasować do swoich potrzeb – zarówno pod względem graficznym jak i licznymi integracjami czy funkcjami. Choć opisane przed chwilą elementy są kluczowe przy rozpoczynaniu sprzedaży online – nie są jednak jedyne. O czym dodatkowo należy pamiętać przy starcie?
- Podstawy prawne (RODO, regulamin) – zadbaj (w zgodzie z obowiązującymi przepisami prawa) o bezpieczeństwo kupujących. Mowa tutaj o ochronie ich danych osobowych. Przekaż jasno regulamin funkcjonowania sklepu tak, aby każdy znał swoje prawa.
- Płatności – postaw na kilka możliwości dokonania płatności. Chodzi tutaj nie tylko o przelewy online czy BLIK, ale także płatności za pobraniem czy przelew… tradycyjny!
- Zamów kuriera – zadbaj o współpracę (jeśli masz taką możliwość) z kilkoma firmami kurierskimi, aby Twój klient miał możliwość wyboru, w jaki sposób dotrze do niego przesyłka kurierska.
- Treść i grafiki – to często klucz do sfinalizowania transakcji. Stwórz opisy i zdjęcia produktów, które nie będą zostawiać pola do pytań czy wątpliwości. Opisz dokładnie wszelkie parametry danego przedmiotu, jego funkcje oraz potencjalne efekty. Same zdjęcia powinny być wyraźne, w odpowiednio wysokiej rozdzielczości.
- Mobilność – coraz więcej kupujących dokonuje zakupów z użyciem smartfonów, chociażby w drodze tramwajem z pracy. Zadbaj więc, aby Twój sklep internetowy miał również dobrze działającą wersję mobilną, dzięki czemu ułatwi to dokonanie zakupów bez użycia laptopa czy komputera.
Są to podstawowe elementy, które wpłyną na odpowiednie funkcjonowanie sklepu. Jednak jak jeszcze usprawnić go już w trakcie działania?
Co zrobić, żeby sklep internetowy działał sprawnie?
Przepis na stworzenie i prowadzenie (z sukcesem!) sklepu internetowego zawiera w sobie jeszcze jeden składnik – promocję. Temat jest bardzo szeroki, a sama promocja może odbywać się na wielu polach:
- Promocja w wyszukiwarce Google – jedna z najpopularniejszych wyszukiwarek na świecie daje kilka opcji, wśród których wymienić można reklamę tekstową, produktową oraz pozycjonowanie.
- Reklama w marketplace’ach – poza sprzedażą produktów z pomocą własnego sklepu, możesz dodatkowo rozszerzyć działalność o współpracę z popularnymi marketplace’ami, które wpłyną na poszerzenie grona odbiorców.
- Media społecznościowe – Facebook, Instagram, Tik Tok? Stwórz odpowiednią strategię sprzedażową oraz kreację, dobierz grupy docelowe, angażuj potencjalnych zainteresowanych i promuj swoje produkty!
Chociaż dla wielu zakładanie sklepu wydaje się skomplikowane – nic bardziej mylnego! Może to wydawać się trudne, ale tylko na starcie! Kluczem do sukcesu jest odpowiednie, rzetelne przygotowanie tematu na starcie i bieżące reagowanie na chociażby zmiany w świecie reklamy, nowości techniczne, ale przede wszystkim… potrzeby klientów! Wszystko po to, aby nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale długotrwale budzić zaufanie. Dzięki temu z pewnością osiągniesz sukces, nawet jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę!
Przeczytaj także: „Sklepy internetowe – jak je otworzyć?”.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl