Jak zyskać lojalność klienta sklepu internetowego?
Bez względu na to, czy prowadzisz sklep stacjonarny, czy internetowy – lojalny klient zawsze jest na wagę złota. Powracający kupujący utwierdzają w fakcie, że oferujemy przydatny i ważny produkt. Jednocześnie stanowi to wyznacznik jakości naszych usług. Nikt nie chciałby przecież wracać do sprzedawcy, który utrudnia cały proces sprzedażowy. Pozyskanie zaufania klientów (a przede wszystkim jego utrzymanie) jest procesem długotrwałym i wymagającym pracy oraz cierpliwości. Wpływ ma na to kilka czynników.
Ich wzorowe wykonanie z pewnością znajdzie swoje odzwierciedlenie w napływie nowych kupujących oraz zbudowaniu w nich lojalności do naszej marki. Co więc możesz zrobić w tej kwestii dla swojego sklepu internetowego? Oto nasze porady!
Spis treści
Sprawna obsługa klienta
Klient nasz Pan – dlatego należy poświęcić mu maksimum uwagi w każdej chwili, którą spędza w naszym sklepie: od wyboru produktów, przez zakup, dostarczenie, aż po ewentualne zwroty. Pokazujemy, że jesteśmy cały czas dostępni dla klienta. Bądźmy także elastyczni i otwarci na wiele form płatności czy dostaw. Co może wpłynąć na usprawnienie obsługi a w konsekwencji na zbudowanie bazy lojalnych kupujących?
- Live chat
Czasy, w których jedyny kontakt z klientem odbywał się z pomocą maila lub telefonu już bezpowrotnie minęły. Coraz częściej chcemy otrzymać odpowiedź na nurtujące nas pytania tu i teraz. Zwłaszcza jeśli mamy wydać na produkt większą sumę pieniędzy. Firmy decydują się więc na doraźną pomoc wirtualnych doradców. Dzięki live chatom potencjalny kupujący może na bieżąco zadawać pytania, a to przyspieszy zakup produktu. Tak obsłużona osoba z pewnością szybko powróci na kolejne zakupy.
- Informuj o płatnościach i przesyłkach kurierskich
Szczęśliwy klient to taki, któremu pozostawiamy opcję wyboru i informujemy go o tym. Pamiętaj więc, że jedni z nas preferują przelewy Blikiem, inni kartami debetowymi, a są też Ci, wciąż korzystający z przelewów tradycyjnych. Bądź elastyczny – to znajdzie swoje odzwierciedlenie wśród zaufanych klientów. Dodatkowo proponuj wybór wśród kilku firm kurierskich – tutaj preferencje odbiorców Twoich produktów również mogą być szerokie, a ich zadowolenie jest przecież najważniejsze.
- Bądź w kontakcie po zamówieniu
Już w trakcie składania zamówienia informuj kupującego o jego prawach. Ile czasu ma na ewentualny zwrot? Jak i z kim kontaktować się w przypadku, gdy przesyłka kurierska dotrze zbyt późno lub w złym stanie? Klient powinien wiedzieć, w jaki sposób może się skontaktować z biurem obsługi klienta w celu w miarę bezproblemowego wyjaśnienia wszelkich wątpliwości i nieporozumień. Często na bazie drobnych konfliktów i ich spokojnego rozwiązania rodzi się dłuższa relacja na linii klient – sklep internetowy, czyli kolejny lojalny kupujący! Kontakt z zamawiającym tuż po sfinalizowaniu transakcji jest ważny nie tylko w nieprzyjemnych wypadkach, ale o tym w dalszej części!
Stwórz program lojalnościowy
Chcesz pokazać swoim klientom, że są dla Ciebie ważni? Stwórz program lojalnościowy. To idealnie rozwiązanie, w którym żadna ze stron niczego nie traci, a jedynie zyskuje na wzajemnej współpracy. Przekazuj więc lojalnym kupującym specjalne kody rabatowe, punkty w systemach lojalnościowych lub podaruj prezent przy przekroczeniu określonej kwoty w trakcie kolejnego zakupu.
Zadbaj o gratisy do zamówień
Nic nie daje takiej radości jak prezenty! A zwłaszcza te niespodziewane! Wtedy nawet najmniejszy element budzi radość i ekscytację. Poza tym stanowi miłą informację, że ktoś jest dla nas ważny. Tak dobrze jest postępować nie tylko z bliskimi nam osobami, ale także… klientami sklepu internetowego! Czasami (wydawałoby się prosty) element dodany do przesyłki kurierskiej z produktem może zatrzymać klientów na dłużej. Co może się tam znaleźć?
- Akcesoria
Pozwól, aby kupujący poczuł się częścią “rodziny” Twojego sklepu. Podaruj akcesoria takie jak długopisy czy eko torby, którymi czasami nieświadomie będzie mógł reklamować Twój biznes.
- Próbki
Co przekona kupującego do zrobienia kolejnych zakupów w sklepie internetowym? Darmowe próbki innych produktów dołączone do jego zamówienia!
- Rabaty
Klient, który wie, że w jego przesyłce znajdzie się bon z kodem rabatowym na kolejne zakupy, z pewnością z niemałą ekscytacją czeka i śledzi paczkę!
Newsletter, sms-y…
Mailing czy sms z powiadomieniem jest nieskuteczny i wyszedł z mody? Nic bardziej mylnego! Obecnie świadomość tego jak sklepy reklamują swoje produkty jest bardzo wysoka i zapisanie się do newslettera jest świadomym wyborem potencjalnych kupujących, nie zaś niemiłym zaskoczeniem w skrzynce mailowej. Informuj w ten sposób stałych klientów o rabatach, akcjach promocyjnych czy sezonowych zniżkach. Pamiętaj o dobraniu odpowiedniej grupy docelowej. W miarę możliwości staraj się także personalizować wiadomości.
Według badań około 60% kupujących w sklepach internetowych to klienci powracający. Nie da się więc ukryć, że to właśnie oni wpływają na ruch i sprzedaż w większości sklepów internetowych. Choć każdy kupujący jest ważny dla rozwoju biznesu online to właśnie Ci lojalni, niemalże fani naszych produktów, są prawdziwą reklamą oferowanych towarów i usług. Warto więc dbać i pamiętać o nich nawet po zakończonych zakupach.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl