Jaki wpływ na sprzedaż w sklepie mają zdjęcia?
Prowadzenie przynoszącego zyski sklepu internetowego to wiele kroków i etapów, które trzeba pokonać. Od interesującego produktu, przez odpowiednią prezentację, aż po skuteczną reklamę, sprzedaż i nadanie przesyłki kurierskiej (ale także obsługę posprzedażową). Wszystko to w konsekwencji powinno sprowadzać się do zadowolenia klientów. O tym co wpływa na sprzedaż w internecie można pisać kilkuset stronicowe książki i nadal nie wyczerpać tematu. My skupimy się na jednym aspekcie, który przez niektórych jest traktowany nieco po macoszemu, inni poznali jego moc i opanowali do perfekcji. Mowa o zdjęciach produktów. Nie masz doświadczenia w tej materii i chcesz wiedzieć więcej? Szukasz inspiracji i ciekawych porad dotyczących tego, jak zrobić zdjęcia produktów kreatywnie? Zapraszamy do lektury! W naszym mini poradniku znajdziesz niezbędne sugestie i informacje!
Spis treści
Kreatywne zdjęcia produktowe – dlaczego są tak ważne?
Z pewnością zdarzyło się w Twoim życiu, że zatrzymałeś się przy witrynie sklepowej, ponieważ określony towar przykuł uwagę. Zainteresowała Cię być może sama prezentacja produktów, interesująca aranżacja lub odpowiednio wyeksponowana rzecz. Sklepy internetowe niestety nie mają takiej możliwości, ale śmiało wykorzystują fotografię produktową jako swego rodzaju substytut witryn sklepowych. Zdjęcie w sklepie internetowym powinno przyciągać, interesować, wyjaśniać wątpliwości. Przede wszystkim ma za zadanie odwzorowywać stan rzeczywisty. Chociaż z pozoru może to wydawać się trudnym i mozolnym zadaniem, mamy dla Ciebie kilka rad, dzięki którym pytanie “jak zrobić zdjęcia produktów?” nie będzie już w żadnej mierze zaprzątać Twojej głowy, a jedynym co pozostanie to nadanie przesyłki kurierskiej ze sprzedanym towarem!
Jak zrobić kreatywne zdjęcia produktowe?
Kreatywne zdjęcia produktowe mogą być kluczem do sukcesu w sprzedaży online. Aby jednak przyciągnęły potencjalnego odbiorcę, muszą być naprawdę profesjonalnie wykonane. Wbrew pozorom wcale nie jest to jednoznaczne z wydawaniem w tym celu ogromnego budżetu! W związku z tym jak zrobić zdjęcia produktów? Oto kilka prostych zasad!
Zadbaj o jakość sprzętu
Nie mówimy tutaj od razu o lustrzankach najnowszej generacji, których optymalne ustawienie wymaga wiedzy i doświadczenia. Mamy na myśli sprzęt mogący pomóc nam w wykonaniu wysokiej rozdzielczości fotografii. Im owa rozdzielczość większa, tym wzrastają szanse na to, że klient będzie miał szansę dokładnego przyglądania się danemu produktowi z bliska! Lepszy sprzęt korzystniej oddaje kolory, a nawet wyostrzy w optymalny sposób kształty! W takim wypadku śmiało możesz użyć zwykłego smartphona. Oczywiście jeśli masz takie możliwości – warto zwrócić się o tego typu usługi do ekspertów w branży.
Przygotuj miejsce
Ogromne znaczenie ma tło na jakim wykonujesz zdjęcia produktowe. Nie musimy chyba tłumaczyć, że nieprofesjonalna będzie prezentacja towaru na tle bałaganu w biurze bądź magazynie. Zadbaj o ciekawe miejsce lub postaw na prostotę! Może to być wyjątkowo zaaranżowana przestrzeń, tematycznie nawiązująca do danego produktu. Jeśli jednak uważasz, że wszelkie upstrzenia będą odciągać wzrok od towaru – pozostaw na klasyczne białe tło. Może nim być ściana, stolik lub po prostu prześcieradło! Ważne, aby produkt był wyraźnie przedstawiony, nie zanikał wśród otoczenia w którym jest fotografowany.
Światło!
Zwróć uwagę na światło. Najlepszym jest to dzienne, ale warto skorzystać także z mocy popularnych teraz lamp pierścieniowych. Jak we wszystkim, także i w tym aspekcie, należy znaleźć złoty środek. Produkt nie powinien być ani prześwietlony, ani zbyt ciemny. W każdym z tych wypadków po prostu będzie niewidoczny! Fotografia produktowa zostanie zaliczona do udanej, jeśli w trakcie robienia zdjęć będziesz na bieżąco kontrolować zdjęcia i modyfikować ustawienie światła czy towaru, aby efekt finalny był satysfakcjonujący!
Przygotuj produkt
Choć to banał – zadbaj o sam produkt! Przedstaw jak się prezentuję zarówno w określonym opakowaniu, samodzielne, w zestawie lub połączony z innymi, pasującymi towarami. Każda kombinacja jest mile widziana!
Perspektywa ma znaczenie
Była już mowa o tle i świetle, teraz czas na perspektywę! Jak zrobić zdjęcia produktowe oddające stan rzeczywisty? Pokaż daną rzecz z różnych perspektyw, pod ciekawym kątem. Spraw, aby przyszły kupujący miał pewność, że przedstawiony w wielu płaszczyznach towar w pełni oddaje jego realny kształt, kolor, fakturę.
Jakość, jakość, jakość!
Choć już krótko o tym wspomnieliśmy, warto odnotować to w osobnym akapicie. Jakość ma znaczenie! Pracuj nad jak najwyższą rozdzielczością fotografii. To ważne, aby klient miał szansę na powiększenie zdjęcia, przybliżenie poszczególnych elementów i zwrócenie uwagi na detale. To one bowiem często mają wpływ na ostateczną decyzję zakupową.
Użyj produktu
Chcesz przekonać do zakupu Twoich produktów online? Pokaż jak w użyciu wygląda oferowany przez Ciebie towar. Zaprezentuj, jak dana rzecz odnajduje się w docelowym otoczeniu. Jeśli to meble – zaaranżuj pokój z użyciem danej sofy bądź stolika. Ubrania? Koniecznie zatrudnij modela (o tym więcej przeczytasz w dalszej części artykułu)! Oferujesz specjalistyczne urządzenie? Zaprezentuj je w użyciu! Ważne, aby kupujący poczuł, że dana rzecz naprawdę jest istotna!
Obróbka końcowa
Aby dodać czaru swoim fotografiom, skorzystaj z darmowych programów do obróbki zdjęć. Nasyć kolory, popracuj nad balansem bieli czy ostrością. Postaw na filtry, które są bliskie marce, którą reprezentujesz.
Zdjęcia od święta
Na koniec coś od święta, na wyjątkowe okazje. Chociaż nie jest to koniecznością, niektórzy personalizują fotografie pod określone okazje. Na święta dodają świerkowe gałązki lub czerwone wstążki, jesienią ozdób zdjęcia produktowe złotymi liśćmi. To rozwiązanie pokaże kupującym, że naprawdę dbasz o urozmaicenie sposobu przedstawiania oferty!
Wszystkie kroki masz już za sobą? Z pewnością uda Ci się zrobić świetne fotografie i sam będziesz mógł teraz udzielać porad innym, zastanawiającym się jak zrobić zdjęcia produktowe. Ty z kolei możesz śmiało spakować swój towar, zamówić firmę kurierską i śledzić przesyłkę docierającą do szczęśliwego odbiorcy!
Kreatywne zdjęcia ubrań – jak fotografować, żeby zarobić?
Mówiąc o zdjęciu produktu warto poświęcić osobny akapit takiemu aspektowi jak fotografie ubrań. Może on okazać się przydatny i ciekawy dla tych, którzy nie tylko prowadzą sklepy z odzieżą, ale także dla osób z profilami na portalach aukcyjnych i wysyłających je z pomocą firm kurierskich. Jak zrobić ładne zdjęcie ubrań? Możesz to wykonać stosując kilka prostych trików! Przede wszystkim pokazuj buty, spodnie czy sukienki w użyciu. Demonstruj jak wyglądają na modelach – nie wieszakach. Pamiętaj o prezentacji na jednolitym tle, aby zwrócić uwagę na produkt. Choć wydawałoby się, że jest to rzecz banalna – na zdjęciach oferuj odzież czystą i wyprasowaną oraz odpowiednio oświetloną! Dodaj zdjęcia o wysokiej rozdzielczości, aby kupujący poznał online fakturę materiału, splot, barwę. Im lepsza jakość i rozdzielczość fotografii, tym szansa na sprzedaż wzrasta! Dotyczy to zarówno sklepów internetowych jak i handlu odzieżą na portalach aukcyjnych. W związku z tym najkrótsza odpowiedź na pytanie jak zrobić zdjęcia produktów odzieżowych, może brzmieć: z jak największą uwag o szczegóły!
Kreatywne zdjęcie produktu to jeden z ważniejszych kroków, które w konsekwencji mogą wpłynąć na ostateczną sprzedaż oferowanych w Twoim sklepie towarów. Tworząc tego typu fotografie musisz mieć na uwadze kilka elementów. Zadbaj o optymalną rozdzielczość samego pliku, wyraźne ukazanie produktu (często z wielu perspektyw) i takie uwiecznienie towaru, aby niemal w pełni oddawał jego rzeczywisty wygląd. Miej na uwadze, że to jeden z czynników budujących zaufanie do Twojej marki! Jeśli odpowiednio zadbasz o zdjęcie produktu, w ostateczności zdecydowanie może to wpłynąć na zwiększenie sprzedaży i częstszą, przyjemną konieczność zamawiania usług firm kurierskich!
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl