Jakie mogą być przyczyny niskiej sprzedaży w e-sklepie?
Liczba sklepów internetowych rośnie niemal lawinowo. Coraz więcej przedsiębiorców (w tym Ci, którzy do tej pory prowadzili sprzedaż głównie stacjonarnie) przekonuje się, że prawdziwa moc tkwi w handlu online. Zwłaszcza dzisiaj, kiedy większość z nas spędza sporo czasu w domach, a wizyty w sklepach czy galeriach handlowych są rzadkością. Chociaż popyt na tego typu rozwiązania jest spory, nie każdy radzi sobie z prowadzeniem sklepu internetowego. Jakie są przyczyny niskiej sprzedaży w e-sklepie? Przedstawiamy 9 punktów, które mogą nakierować Cię na popełniane przez Ciebie błędy oraz podpowiedzieć, jakie rozwiązania i innowacje należy wprowadzić, aby zwiększyć przychody.
Spis treści
Brak przyciągającego designu sklepu
Chociaż nie każdy jest wzrokowcem, większość z nas dokonując zakupu w sklepie internetowym, zdecydowanie ocenia książkę po okładce. Oceniamy na podstawie strony głównej oraz zawartych i przedstawionych tam informacji. To miejsce, które ma nas przekonać do tego, aby wykonać kolejne kroki w procesie zakupowym.
Sklep nie dla urządzeń mobilnych
Coraz większa liczba użytkowników Internetu do przeglądania sieci używa smartfonów, w tyle zostawiając laptopy czy tablety. Nie dziwi więc, że również odsetek osób dokonujących zakupów z użyciem telefonów wzrasta. Zadbaj w związku z tym o to, aby strona sklepu bez zarzutu wyświetlała się także w wersji mobilnej. Nie tylko usprawnia to wybór produktów, ale także ułatwia na przykład śledzenie przesyłki. To spory komfort i udogodnienie dla każdego.
Błędy w karcie produktu
To karygodny błąd. Karta produktu to prawdziwa wizytówka Twojego sklepu! To niemal odpowiednik witryn w galeriach handlowych. Każdy szczegół się liczy. Dobrej jakości zdjęcia, wyraźne i przedstawiające najistotniejsze szczegóły – to klucz do sukcesu. Dołóż do tego szczegółowy opis wyjaśniający wszelkie wątpliwości, które mogą pojawić się w głowie kupującego. Sukces gwarantowany!
Skomplikowana ścieżka zakupowa
Nie utrudniaj zakupów. Zbyt wiele kroków, które musi wykonać Klient, na pewno go zniechęci. Daj mu więc możliwość zakupienia Twoich produktów bez konieczności logowania się i zakładania konta. Nie zmuszaj go do wypełniania nieskończonej liczby pól i skróć cały proces do absolutnego minimum.
Problemy z przesyłkami kurierskimi i płatnościami
Płatności oraz dostawa to jedne z kluczowych elementów, na które zwracają uwagę kupujący. Kiedy więc spada zainteresowanie Twoim sklepem, po pierwsze sprawdź, czy dajesz swoim odbiorcom wystarczające możliwości opłacenia zamówienia – BLIK, karta kredytowa, a nawet przelew tradycyjny. Każdy powinien znaleźć tutaj coś dla siebie. Tak samo jest w przypadku nadania przesyłki kurierskiej. Wiele osób ma swoje ulubione lub preferowane firmy kurierskie, z którymi lubi współpracować. Warto więc dać klientom jak najwięcej możliwości. Z pewnością to docenią!
Niedoprecyzowana polityka zwrotów
Chociaż zwroty nie są procesem, który właściciele sklepów preferują, również na takie opcje musimy się przygotować. Już przy procesie zakupowym informuj, jakie prawa przysługują Twoim klientom oraz jakie są warunki zwrotu (podanie możliwości technicznych, terminów).
Zbyt duża konkurencja
Wzrost popularności sklepów internetowych jest wprost proporcjonalny do pojawiającej się na rynku konkurencji. Kiedy więc masz do czynienia z biznesem, który handluje towarem zbieżnym z Twoim, powinieneś tak kreować swój wizerunek, aby pokazać potencjalnym kupującym zalety wyboru Twojego sklepu. Przyłóż więc większą uwagę do formy przedstawianej oferty, dorzuć do zakupów gratisy lub kody rabatowe. Obniż koszty wysyłki lub wprowadź dni z darmowym nadaniem przesyłki kurierskiej. Postaw na cechę, która wyróżni Cię na tle innych. Ważna rada: przy sporej konkurencji na rynku, warto na bieżąco śledzić poczynania pozostałych, aby móc na świeżo reagować na pojawiające się zmiany.
Brak budowania zaufania
Zaufanie klientów buduje się połączeniem odpowiedniego działania oraz mijającego czasu. Patrząc na kwestie techniczne – zadbaj, aby Twój sklep posiadał certyfikat SSL, dzięki któremu kupujący ma pewność, że dane, które Ci przekazuje, są bezpieczne. Tym, którzy już choć raz dokonali zakupu w Twoim sklepie, możesz zaoferować np. dołączenie do programu partnerskiego lub lojalnościowego. W zamian Klient otrzyma dodatkowe kody rabatowe lub zniżki na kolejne zakupy. Pamiętaj również o newsletterze. Choć dla wielu to forma może trochę znienawidzona, ma w sobie cały czas ogromną moc!
Oszczędność w promocji sklepu
Oszczędzasz na promocji sklepu? Tracisz klientów i zyski! Niektórzy wydają nawet 30% miesięcznych obrotów na swoją promocję! Należy więc robić to rozważnie i pamiętać, że nie wystarczy korzystanie tylko z jednego źródła promocji. Ponadto kiedy zauważysz, że Twoje działania reklamowe rzeczywiście działają – pod żadnym pozorem z nich rezygnuj i nie spoczywaj na laurach!
Przyczyn niskiej sprzedaży w e-sklepie może być wiele: nieprzyciągający oko design, problemy z reklamą, brak możliwości wyboru firmy kurierskiej, która dostarczy zamówioną przesyłkę. Choć podaliśmy tutaj kilka rad i wskazówek, warto (w przypadku wyraźnego spadku zainteresowania) skrupulatnie rozłożyć działania sklepu na czynniki i osobno przyjrzeć się słuszności i sprawności funkcjonowania każdego z elementów sklepu internetowego. Dopiero po zdefiniowaniu problemu możesz zacząć działać i ulepszać Twój biznes!
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl