Logistyka ecommerce. Czy można funkcjonować bez sprawnego obiegu zamówień?
Logistyka ecommerce – czy warto myśleć o tym od razu, czy można to zostawić dopiero jak sklep będzie większy? Podpowiadamy. Prowadzenie e-sklepu bez automatyzacji i integracji działań jest możliwe…. do czasu. W początkowej fazie działalności sklepu internetowego większość z procesów wykonywana jest „ręcznie”. Przedsiębiorca sam odpowiada za obsługę zamówień, aktualizację stanów magazynowych. Po jego stronie leży także uzupełnianie opisów, katalogów produktów, czy adresowanie przesyłek kurierskich. Jednak wraz z rozwojem organizacji zarówno kolejni pracownicy, jak i system CRM okazują się niezbędni.
Spis treści
Logistyka ecommerce
Przedstawiciele e-commerce mają do dyspozycji szereg narzędzi, które pozwalają usprawnić funkcjonowanie ich platform. Naturalnym jest, że życiu każdej, sukcesywnie rozwijającej się firmy przychodzi moment zmian. To czas, w którym sklep nie jest w stanie sprawnie funkcjonować bez narzędzia do zarządzania relacjami z klientem. Oczywiście, narzędziami usprawniającymi pracę warto zainteresować się już wcześniej.
Dostępne pakiety e-usług potrzebne do zarządzania małymi i średnimi organizacjami przyśpieszają rozwój i pomagają w pozyskiwaniu nowych klientów. W dalszym etapie działalności to konieczność, w początkowym, praktyczne i wygodne rozwiązanie dla managerów. Oferowane moduły pozwalają zarządzać większością procesów związanych z prowadzeniem firmy o dowolnej porze, w dowolnym miejscu. Pierwsze sukcesy w e-commerce masz już za sobą? Sprawdź, jakie funkcjonalności powinieneś znać.
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Automatyzacja procesów biznesowych w małych i średnich firmach
Automatyzacja procesów biznesowych to efektywność i racjonalne wykorzystanie zasobów firmy, dlatego z całościowej integracji narzędzi i danych ochoczo korzystają nie tylko korporacje. O plusach skondensowanych rozwiązań coraz częściej przekonują się także mniejsi przedsiębiorcy. Dzisiaj integracji podlega niemal każdy z elementów funkcjonowania firmy. Działamy szybciej, sprawniej, prościej – „na klik”. Jako przedsiębiorcy, ale też, jako klienci potrzebujemy zintegrowanych rozwiązań, w którym z poziomu jednego panelu sfinalizujemy cały proces zakupowy.
Działasz online? Integruj!
Na takie tendencje wpływa mnóstwo czynników, które ogólnie można zamknąć w przestrzeni postępującej integracji świata wirtualnego z realnym. Do przestrzeni online przenosimy wszystko – proces zamówień, przesyłek czy zwrotów, ale tylko taka integracja pozwala na pełną automatyzację procesów. Posiadając zintegrowane dane, możemy sprawnie, bez obaw instalować automaty, które poprawiają jakość obsługi klienta. Jak to zrobić?
Wybieraj narzędzie, które zaoferuje wiele modułów: CRM, fakturowanie, zamówienia, księgowość, kadry i płace, ewidencja czasu pracy, ERP – obsługa produkcji magazynu. Wszystko w zasięgu ręki. Zaawansowane systemy pozwalają na dalsze integracje z Google, Allegro, PrestaShop, z programem księgowym, z serwisem do wysyłania wiadomości SMS czy z platformą kurierską. Nie musisz rozpoczynać od milionowych inwestycji. Wybierając elastyczne rozwiązania, narzędzia mogą rozwijać się wraz z wzrostem Twojej firmy.
Efektywna komunikacja z klientem
Najlepszym motorem napędowym rozwoju e-sklepu jest zadowolony klient, dlatego głównym celem każdego wdrożenia powinna być poprawa jakości obsługi. Na tym właśnie powinno zależeć każdemu przedstawicielowi branży e-commerce. Co przekłada się na wysoki poziom obsługi? Odpowiednie oprogramowanie do obiegu zamówień. Przy rosnącej liczbie klientów, utrzymanie jakości z zastosowaniem „ręcznych” metod nie ma szans powodzenia. Uporządkowane i scentralizowane dane klientów w różnych modułach pozwolą wypracować odpowiednią komunikację. Co najważniejsze, wszystkie dane dostępne w jednym miejscu skrócą czas reakcji na problem zgłaszany przez klienta. Integrując CRM ze skrzynką e-mail nie zgubisz maili przesyłanych przez klientów, zachowasz ciągłość korespondencji, co z pewnością zostanie docenione przez odbiorcę. Zadbanie o odpowiednią komunikację nie musi być heroicznym wyczynem, na który nie stać przedstawicieli małych firm. Dzięki integracjom możesz bez większego wysiłku sprawnie odpowiadać na wszystkie zapytania. Przygotowane bazy i moduły umożliwiają szybszą pomoc, co podniesie ocenę poziomu obsługi w Twoim e-sklepie.
Automatyzacja zamówień i przesyłek
Zadowolony klient to ten z szybko dostarczoną przesyłką. W myśl tej zasady, GlobKurier połączył swoje siły z Firmao, dzięki czemu oprócz sprawnego obiegu zamówień i sprawnego zarządzania i realizacji, masz wpływ na efektowne dostarczanie oferowanych produktów. Firmy kurierskie to stali partnerzy e-biznesu, o których nie zapomina branża e-commerce. To od partnera logistycznego zależy sukces akcji wyprzedażowych, ale też ogólna ocena sklepu internetowego. Końcowa satysfakcja klienta jest możliwa wyłącznie przy szybkiej i bezpiecznej dostawie.
Automatyzacja procesów logistycznych to prosta droga do wypracowania przewagi konkurencyjnej. Oprogramowanie CRM i ERP Firmao pozwoli zaoszczędzić czas na wysyłaniu przesyłek. Z jego poziomu możesz bezpośrednio dodawać nowe adresy, a także przeglądać zrealizowane przesyłki. Każda z wysłanych przesyłek, z wglądem do widoku transakcji, znajduje się w jednym miejscu. To z pewnością przyśpieszy czas obsługi i raportowanie. Korzystając z zintegrowanego modułu możesz wysłać wszystko: od przesyłek DOX, po towary wielkogabarytowe. Otwórz się na świat – za pośrednictwem GlobKurier wyślesz przesyłkę do ponad 190 krajów. Firma doradcza PwC przeprowadziła badania, wedle których w ciągu ostatnich kilku lat Polacy nadali 88% więcej przesyłek zagranicznych. Prognozy na 2018 rok nie pozostawiają złudzeń, szacowana ilość międzynarodowych paczek oscyluje w granicy 440 mln. Polska branża e-commerce rozrasta się, sprawny system doręczenia przesyłek umożliwia podbój europejskich rynków. Zagraniczny odbiorca jest bliżej niż myślisz. Możesz dotrzeć do niego za pomocą kliku kliknięć, korzystając z zintegrowanych modułów Firmao.
Wprowadzony system uporządkuje system przesyłek, dostępne dane odnośnie zamówień, stanów magazynowych, faktur. To wszystko pozwala nie tylko na sprawniejszą obsługę klienta, ale też jest punktem wyjścia do dalszych analiz i wdrażania nowych strategii. Analiza baz danych nigdy nie była tak prosta jak dziś. Skorzystaj z tej możliwości i wyciągaj wnioski.
Łączenie danych wewnętrznych z narzędziami analitycznymi
Integrując CRM z narzędziami analitycznymi, przygotujesz odpowiednią strategię marketingową. Korzystając z takich funkcjonalności pozyskasz wiedzę, dzięki której podniesiesz wskaźniki konwersji. Postaw na personalizację oferty. Filtruj i segmentuj dane, dzięki czemu zyskasz korzyści z prawidłowo prowadzonych kampanii mailingowych. Możesz poznać preferencje stałych klientów i pośrednio wpłynąć na ich decyzje zakupowe. Kuszące, prawda? Nie warto tracić czasu i energii na codzienne formalności, gdy za pomocą prostych wdrożeń możesz zoptymalizować funkcjonowanie firmy. Posiadając pełen pakiet danych w jednym miejscu, łatwo wyciągniesz wnioski i sprawnie ukształtujesz biznesową strategię.
Przy takich zmianach potrzebna jest odpowiednia technologia i narzędzia, ale prawdziwym kluczem do sukcesu jest zmiana w myśleniu o funkcjonowaniu organizacji. Obawa przed utratą kontroli nad obiegiem danych może początkowo odstraszać, ale bez odpowiednich narzędzi dalszy rozwój w branży e-commerce nie jest możliwy. Przy czym warto pamiętać, że tylko zrozumienie i zaufanie do integracji i automatyzacji procesów pozwala na pełne korzystanie z ich możliwości. Logityka ecommerce to podstawa każdego biznesu
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl