Logistyka! Twoja mocna strona na Black Friday
Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce klienci byli w stanie czekać na paczki wiele dni. Dziś każda osoba zamawiająca online chce dostać towar niemal na już. Kurierzy mają pełne ręce roboty, a Black Friday i Cyber Monday rozciągają logistykę do granic możliwości. Aby zaspokoić szczytowe zapotrzebowanie, sprzedawcy internetowi potrzebują planu działania opartego na danych. Wszystko po to, aby uzyskać maksymalną wydajności łańcucha dostaw. Udana promocja to dopiero pierwszy krok. Koordynacja całego przetwarzania, wysyłki i dostawy zamówień, rozpoczyna prawdziwą batalię o zadowolenie klienta. Sprawdź, jak powinna wyglądać logistyka w Black Friday!
Spis treści
Niech towar będzie z Tobą!
Twoje zapasy mogą mieć wpływ na wszystko, od reklamy po logistykę. Magazynowe analizy pomogą Ci uniknąć wpadek. Mroczne widmo sprzedaży produktów, których nie masz w magazynie, spowoduje kaskadę kosztownych następstw. Sprawdź katalogi, zobacz które produkty wymagają uzupełnienia. Jeśli dana pozycja nie została wyprzedana od ponad 12 miesięcy, to sygnał, aby wysoko ją przecenić. Mając te prognozy pod ręką, przejrzyj preferencje konsumentów. Przy skutecznej akcji Black Friday musisz wiedzieć, które produkty są najczęściej udostępniane w sieciach społecznościowych i dodawane do list życzeń. Dotyczy to zarówno sklepów internetowych, jak i fizycznych, bowiem synchronizacja danych o zapasach minimalizuje czarne scenariusze.
Peak season – logistyka w Black Friday
W tym roku Cyber Poniedziałek i Czarny Piątek, szczególnie w kontekście sytuacji covidowej, z pewnością zostaną zakwalifikowane jako sprzedażowe peaki. Przy gwałtownych skokach zakupowych nawet małe błędy mają duży wpływ na zysk i lojalność konsumentów. Po pierwsze, poprawa wydajności operacyjnej w dużej mierze zależy od analiz. Dlatego warto zbierać dane w czasie rzeczywistym z każdego etapu łańcucha dostaw. Zainwestuj w odpowiednie narzędzia do generowania dostępnych i dokładnych danych. Takie mechanizmy pomogą analizować, wizualizować, śledzić, monitorować, filtrować, udostępniać i symulować dane. Najlepsi detaliści internetowi, mają wysoce kontrolowane i dopracowane procesy dzięki systemom, które śledzą każdy etap łańcucha dostaw i identyfikują słabe segmenty.
Nie działaj Solo
Dołóż dodatkowych starań, aby Twój e-commerce spełniał warunki, które zaoferowałeś swoim klientom (zwłaszcza jeśli prowadzisz sprzedaż zagraniczną). Potrzebujesz rzetelnego dostawcy i to nie jednego. Zawarcie współpracy z kilkoma przewoźnikami specjalizującymi się w alternatywnych metodach dostawy rozwiąże problem rosnącego wolumenu zamówień. Broker pomoże rozwiązać problem mnożących się umów i przejmie pośrednictwo w kontaktach z różnymi podmiotami. Przy systemie, który może zarządzać przewoźnikami, zasadami wysyłki i produkcją etykiet, operacje magazynowe działają jak precyzyjnie dostrojona maszyna. Interesuje Cię platforma do obsługi wysyłek? Zoptymalizuj proces nadawania paczek z GlobKurier.pl
Ostatni jedi, czyli polityka zwrotów
Black Friday nie zwalnia sprzedawców z respektowania praw konsumenta. Zakupiony online towar można zwrócić w ciągu 14 dni od momentu otrzymania bez podania przyczyny. Ty, jako sprzedawca, masz obowiązek przetworzyć taki zwrot. W czasie BFCM impulsywne zakupy są powszechne. Potwierdza to ankieta z 2020 roku przeprowadzona na grupie 2000 osób. Jako powód zwrotu ankietowani wskazywali, że był to impuls (45%) i że wydali za dużo w okresie Czarnego Piątku (34%). (źródło; which.co.uk). W 2021 roku prośby o anulowanie i zwrot z pewnością się pojawią. Stracisz klientów, jeśli odpowiesz skomplikowaną polityką zwrotów lub złym doświadczeniem w kontakcie z działem obsługi. 89% klientów, którzy mieli dobre doświadczenia związane ze zwrotami, prawdopodobnie dokona ponownego zakupu. Zatem zdobywaj zaufanie na ostatniej prostej i walcz o jasną stronę mocy e-handlu.
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl