Myślisz eksport – mówisz transport!
Polski eksport cały czas pnie się w górę, a wraz z ilością produktów wywożonych za granicę, rośnie zapotrzebowanie na zoptymalizowane usługi przewoźnicze. W jaki sposób rynek transportowy reaguje na rosnący popyt i czy adaptuje się do potrzeb klienta? Sprawdźmy to.
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Spis treści
Rynek coraz bardziej ekspansywny
Tegoroczny raport o obrotach handlu zagranicznego pokazuje, że w pierwszym kwartale roku nastąpił wzrost w eksporcie o 8,9%. To już kolejne dane GUS, które potwierdzają, że eksport ma się dobrze, a tendencja rosnąca, mimo wahań dotyczących konkretnych produktów, nadal się utrzymuje. Polscy producenci doskonale wiedzą, że eksport się opłaca i coraz odważniej spoglądają na rynki zagraniczne jako nowe miejsca zbytu.
Najpopularniejsze kierunki eksportu
W rankingu krajów, do których eksportujemy, najwyżej są takie kraje jak Niemcy, Wielka Brytania, Holandia czy Hiszpania. To właśnie do krajów Unii Europejskiej eksportujemy najwięcej, bo aż 86% towarów. Jeśli zdecydujesz się na eksport do krajów unii, konieczne jest, aby posiadały one oznakowanie CE. Za tym skrótem kryje się tzw. symbol deklaracji producenta, który oznacza, że jego towar jest wyprodukowany w zgodzie z wymogami UE i jest bezpieczny dla konsumenta. Co prawda zdobycie takie takiego certyfikatu jest żmudnym, kilkuetapowym procesem, ale jest koniecznością, jeżeli chcesz eksportować swój towar do krajów unijnych. Dzięki posiadaniu CE, w każdym momencie będziesz mógł podjąć decyzje o wejściu z produktem na nowy, europejski rynek.
Jeżeli natomiast planujesz eksport towaru poza Unię Europejską, koniecznie zapoznaj się z lokalnymi obostrzeniami dotyczącymi norm produktowych oraz z prawem podatkowym, w szczególności z naliczaniem VAT. Według raportu GUS z 2015 roku, polskie firmy zaczynają odnosić sukcesy na coraz bardziej egzotycznych i wymagający rynkach, przykładem czego jest nasza obecność w Afryce, Azji i Indiach. Pokazuje to, że warto patrzeć szerzej na rynek zbytu i nie bać się wyzwań.
Polskie produkty, które uwielbia Europa
Dzięki ciągłemu wzrostowi udziału procentowego polskich produktów w handlu zagranicznym, polskie marki są co raz bardziej rozpoznawalne i doceniane. Największy popyt zagraniczny jest na takie polskie dobra spożywcze jak jabłka, których jesteśmy największym eksporterem w UE, czy pieczarki, o których sukcesie wie niewielu polskich przedsiębiorców (w 2012 roku sprzedaliśmy 262 tyś. ton pieczarek). Pożądane za granicą są również nasze produkty cukiernicze. Poza produktami spożywczymi brylujemy też w eksporcie mebli. Jesteśmy trzecim największym dostawcą tego dobra w Europie i czwartym na świecie. Jeśli Europejczyk urządza dom, może na nas liczyć, bo aż 9,3% wartości całego polskiego eksportu stanowią sprzęty gospodarstwa domowego. Co ciekawe, stajemy się też potentatem w zakresie dostarczania e-rozrywki. W 2015 roku hitu polskiego studia CD projekt RED – Wiedźmin 3: Dziki Gon – przełożył się na 85% wartości całego polskiego eksportu. Nasz eksport ma się dobrze. Na rynku pojawia się coraz więcej firm, których wartość i jakość produktów, jest atrakcyjna dla zagranicznych konsumentów.
Najczęściej wybierane środki i formy transportu
Według badań GUS na lata 2013-2014, najpopularniejszym sposobem przewozu towarów był transport drogowy. Nic dziwnego: transport drogowy jest tani, a stale rozwijające się sieci autostrad gwarantują szybki dojazd do wszystkich krajów na starym kontynencie.
Wynajmując przewoźnika, weź pod uwagę ilość eksportowanego towaru w przeliczeniu na europalety, bo to właśnie one są uważane za jednostkę ładunkową dla transportu drogowego. Standardowa europaleta ma wymiary 120x80cm i wykonana jest z drewna, ale na rynku są też inne wymiary i materiały. Warto wspomnieć, że koszt europalety zależy od jej parametrów, tj. wielkości i nośności.
Jeżeli chodzi o działające na rynku firmy oferujące usługi transportu na europaletach, mamy do wyboru UPS, GSL, FedEX czy DHL. Wszyscy oni oferują kursy zagraniczne z destynacjami europejskimi, ale też takimi jak USA, Australia czy Chiny. Firmy te różnią się od siebie pod względem oferowanych stawek i warunków przewozu. Wybór optymalnego przewoźnika nie jest łatwy. Na rynku istnieją jednak też takie firmy jak GlobKurier, które znacząco skracają proces poszukiwania odpowiedniego przewoźnika. Nasza firma gwarantuje znalezienie optymalnych europalet przy zachowaniu terminów i niskich kosztów. Korzystamy z usług wszystkich wyżej wymienionych dostawców i aktywnie pośredniczymy między nimi, a klientem, w celu zoptymalizowania procesu dostawy.
Cena ma znaczenie
Nie oszukujmy się, cena usługi jest tak samo ważna jak jej jakość jednak pod uwagę należy brać tylko te firmy, które oferują sprawdzone usługi i potrafią dostosować się do Twoich potrzeb. Przy wyborze przewoźnika koniecznie sprawdź opinie firmy w Internecie, porozmawiaj z przyjaciółmi z branży, a przede wszystkim zadzwoń do przewoźnika, którego bierzesz pod uwagę. Wsparcie telefoniczne musi być rzeczowe, bo w ten sposób będziesz rozwiązywać swoje problemy i zamawiać nowe kursy. Pamiętaj: cena ma znaczenie, ale jakość jest najważniejsza.
Więcej informacji znajdziesz klikając tutaj, a jeśli chcesz nawiązać z nami współpracę to wyślij maila na adres palety@globkurier.pl. Nasi specjaliści przygotują dla Ciebie najlepszą ofertę!
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl