Skalowanie procesu zamówień
Zadowolenie Klienta to Twoja pierwsza zasada? Świetnie! Na pewno wiesz, co to znaczy delivery automation i jak zorganizować swoją wysyłkę, ale czy słyszałeś o pojęciu skalowania procesu zamówień?
Czy wyobrażasz sobie, że system platformy sklepowej po otrzymaniu pewnych wytycznych do przesyłki sam dopasowuje odpowiednie usługi kurierskie do ilości Twoich zleceń lub, że możesz tworzyć szablony wysyłek, aby nie wprowadzać zbędnych danych ręcznie? Tak, to właśnie jest w skrócie skalowanie procesu zamówień. Wszystko dzieje się automatycznie. Tymczasem Ty zajmujesz się tylko obsługą Klienta. To możliwe, jeśli dobrze wykorzystasz zastosowania platformy sklepowej.
Na rynku istnieje wiele platform, dzięki którym możesz zdecydować się na tego typu rozwiązania. Ale czy tylko dzięki platformie sklepowej możesz to zrobić? Niekoniecznie, możesz również posiadać swój sklep na własnym serwerze, ale wiąże się to z dużo większą własną odpowiedzialnością i znacznie większymi poniesionymi kosztami, co z pewnością przemawia na korzyść wyboru platformy sklepowej.
A jak wybrać taką platformę? Warto zacząć od sprawdzenia listy funkcji, w tym także, czy taka platforma umożliwia skalowanie procesu zamówień. Ponadto dobrze zorientować się, jak wyglądają możliwości rotacji kurierów, oraz walidacji danych, czyli możliwości wprowadzenia narzędzi, które pozwolą nam na sprawdzanie poprawności danych.
Spis treści
Co oprócz skalowania procesu zamówień?
Kolejną sprawą jest zorientowanie się, w jaki sposób platforma ułatwia sprzedaż wielokanałową, czyli z jakimi innymi kanałami sprzedaży jest zintegrowana oraz czy stan magazynowy jest na bieżąco aktualizowany. Jest to ważne zwłaszcza jeżeli prowadzimy sprzedaż w kilku źródłach, na przykład nie tylko we własnym sklepie, ale także na Allegro czy nawet na Facebook’u, co ma miejsce coraz częściej, chociaż póki co sprzedaż na Facebooku’u ma większe znaczenie promocyjne niż sprzedażowe. Tym bardziej w takich kanałach sprzedaży warto postawić na bezobsługowe działanie, co trzeba zweryfikować przed wybraniem platformy.
Oszczędności w logistyce
Ile możesz zaoszczędzić na logistyce w swoim sklepie, dzięki zastosowaniu automatyzacji? Przede wszystkim swój cenny czas. Dodatkowo eliminujesz potencjalne błędy popełniane przez człowieka podczas ręcznego wprowadzania danych. Oprócz korzyści oferowanych przez platformy sklepowe w ramach systemu, możesz także zdecydować się na operatora logistycznego. Będziesz mógł zainstalować wtyczkę, która znacznie ułatwi Ci nadawanie przesyłek (zobacz listę platform i zainstaluj tutaj). Ponadto dzięki temu działasz na jednym API i możesz zaoszczędzić jeszcze więcej czasu, nawet do 20 godzin na miesiąc.
GlobKurier.pl
GlobKurier.pl to pełna oferta usług kurierskich. Współpracujemy z 50 firmami kurierskimi i dostarczamy przesyłki kurierskie do 192 krajów świata.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl