Stwórz stronę produktową, która sprzedaje
Strona produktowa to bilet do sprzedaży. Przy budowaniu sklepu e-commerce, warto pomyśleć o stronach produktowych, jak o substytucie warunków panujących w sklepie stacjonarnym. Oprócz tego, że są atrakcyjne i przyciągające uwagę, strony produktów powinny również dawać pełny i jasny obraz Twoich produktów.
Spis treści
Asystent sprzedaży
W tradycyjnych sklepach nie bez znaczenia jest asysta sprzedawcy, który realnie wspiera kupującego w podjęciu decyzji. Podpowiada, który rozmiar, kolor, model mógłby zainteresować odbiorcę. Zastanów się, czy Twoja strona produktowa jest wsparciem dla kupującego. Prawidłowo wykonana strona produktu wyjaśni kupującym Twoją ofertę, zmotywuje ich do zakupu i sprawi, że nie oprą się przyciskowi dodania do koszyka. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak tworzyć strony produktów.
Unikalny opis produktu — jak go stworzyć?
Urozmaicaj opisy produktów! Nie kopiuj opisów ze stron producentów. Zatrudnij profesjonalnego copywritera, który stworzy unikalny tekst dla każdego produktu. Opis produktu podtrzymanie życie i widoczność Twojej strony w wyszukiwarce. Ważne, aby każdy opis był zoptymalizowany pod SEO i algorytmy, ale też czytelny dla użytkownika. Treść powinna podkreślać cechy i zalety Twojego produktu, nie będąc zbyt sprzedażowym lub zbyt technicznym przekazem. Powinna również odpowiadać na wszelkie pytania i zastrzeżenia, jakie mogą mieć potencjalni klienci: Co składa się na Twój produkt? Jakie są jego zalety? Dlaczego jest lepszy od tańszej alternatywy? Szczegółowe, ale zwięzłe copy, użycie słów kluczowych dopasowanych do rankingu wyszukiwarek i element, który przyciągnie uwagę, składają się na dobry opis produktu.
Jak zrobić zdjęcie produktu?
Jako społeczeństwo konsumujemy obrazy, w erze Instagrama i nawyku scrolowania często kupujemy wyłącznie na bazie tego, co zobaczymy. Przy zakupach online klient nie może dotknąć ani poczuć danego produktu, opiera się wyłącznie na aspekcie wizualnym. Dlatego warto dopieścić zdjęcia produktu. Firmy często decydują się na zatrudnienie profesjonalnych fotografów produktowych. Ci dysponują odpowiednim warsztatem i umiejętnościami technicznymi, które pozwalają uchwycić produkt w najlepszym wymiarze. Zdjęcie powinno ukazywać detale i charakter produktu. Dla większości właścicieli sklepów e-commerce oznacza to zatrudnienie profesjonalnego fotografa, który potrafi uchwycić każdy najmniejszy szczegół. Wszystko po to, by jak najlepiej pokazać produkt i maksymalizować współczynnik konwersji.
Nie tylko zdjęcie, postaw na content wideo
Filmy to świetny sposób na przyciągnięcie uwagi i zwiększenie współczynnika konwersji Twojego sklepu. Wiele firm używa krótkich filmów, w przekazach reklamowych, ale zastosowanie tego formatu na stronach produktowych nabiera coraz większej skali. Za pomocą filmu możesz podkreślić funkcje i specyfikacje swojego produktu. Możesz również dołączyć krótki samouczek dotyczący tego, jak to działa i jak kupujący mogą z niego korzystać. To świetne medium do wydobywania informacji i odpowiadania na obawy klientów w pouczający i angażujący sposób. W ankiecie przeprowadzonej przez Wyzowl (firma tworząca materiały wideo) 83% marketerów stwierdziło, że filmy pomogły zwiększyć średni czas spędzany przez klientów na ich stronie. Co więcej, 94% deklarowało, że filmy pomogły zwiększyć zrozumienie ich produktu lub usługi. Dodatkowo, analizy przeprowadzone przez Martech Zone wskazują, że dzięki przekazom wideo możesz 53 razy zwiększyć swoje szanse na znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google. Sprawdź, czy warto!
Społeczny dowód słuszności w sklepie internetowym
Istnieje grupa odbiorców, których nie przekona chwytliwy opis produktu, zdjęcie ukazujące detale, czy nawet profesjonalny format wideo. Do takiej grupy najbardziej trafiają rekomendacje innych użytkowników. Zbieraj społeczne dowody słuszności, gromadź pozytywne oceny produktu. Zachęcaj zadowolonych klientów do wystawiania opinii! Być może nawet rabat dla ambasadorów Twojej marki będzie finalnie przynosił zysk dla Twojego sklepu. Polecenia i rekomendacje uspokajają i zachęcają niezdecydowanych. Nie lekceważ tego aspektu, bo nawet przy najbardziej kreatywnym przekazie komunikacyjnym, to właśnie rekomendacja może przesądzić o skuteczności Twojej strony produktowej.
Sugestie innych produktów- zwiększ wartość koszyka!
Wykonałeś tytaniczną pracę i zachęciłeś klienta do zakupu właśnie w Twoim sklepie? To czas, aby dodatkowo wykorzystać uwagę użytkownika. Upselling w koszyku, może realnie zwiększyć dochody firmy. Kategorie i prawidłowe otagowanie produktów jest w tym przypadku kluczem. Możesz przetestować różne wigety do rekomendacji produktów. Zakładając, że masz dane i wiedzę technologiczną, które sprawią, że komunikat „Możesz być zainteresowany także… ” działa we właściwy sposób, pokazywanie powiązanych produktów przyniesie realne korzyści i zwiększy wartość koszyka. Aby to robić dobrze, musisz testować. Ciekawym pomysłem jest podpowiadanie bestsellerów Twojego sklepu. Zasugeruj najlepiej sprzedające się przedmioty ze sklepu, bazując na historii sprzedaży. Sprawdź, ile % użytkowników zwróci uwagę na takie rekomendacje.
Tani kurier — czy przesyłka kurierska musi być droga?
Proponuj produkty dodatkowe, ale też różne formy dostawy. Daj wybór! Wielu klientów będzie interesował wyłącznie tani kurier, część zdecyduje się, aby przesyłka kurierska została dostarczona jak najszybciej, nawet przy większej cenie. Niektórzy wybiorą dostawę do Paczkomatu czy Punktu Odbioru, inni preferują dostawę pod domowy adres. Oczekiwania co do czasu i kosztów dostawy stale rosną i sprzedawcy nie mogą bagatelizować tego aspektu. Wiele dochodowych platform e-commercowych skupia się właśnie na pozytywnym doświadczeniu dostawy. Jeśli szukasz partnera w zakresie obsługi kurierskiej, zapoznaj się z ofertą dostępną na GlobKurier.pl. Proponujemy wygodne integracje z narzędziami, obsługę czołowych firm kurierskich z poziomu jednego panelu, a także rabaty dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się i nadawaj paczki nawet o 70% taniej.
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl