Święta w e-commerce. Jak przygotować sklep internetowy na Święta Bożego Narodzenia?
Święta to wyjątkowy czas nie tylko dla najbliższych, ale również dla sklepów. Platformy działające w sektorze ecommerce mają wówczas ręce pełne roboty. Na okres wzmożonego ruchu trzeba się odpowiednio przygotować.
Nie wystarczy jedynie promocja usług. Zakupy na święta Bożego Narodzenia to masa wytężonej pracy nie tylko dla działu marketingu, ale również magazynu i oczywiście logistyki. Sprawa komplikuje się dodatkowo, jeśli wybierasz opcję – wyślij prezent poza granice kraju. Przesyłki międzynarodowe, szczególnie te wysyłane w najgorętszym okresie w roku, powinny być nadane odpowiednio wcześnie. Na taką ewentualność muszą być przygotowane nie tylko firmy kurierskie, ale również sklepy. Z reguły ten czas rozpoczyna się już pod koniec listopada w tzw. black friday. Ten termin przypada na ostatni piątek listopada. Wówczas w sklepach pojawiają się ogromne obniżki, które kuszą konsumentów. To jednak wydłuża czas zakupu prezentów świątecznych o dwa tygodnie. Jak zatem przygotować się na ten czas?
Paczka na prezent musi dotrzeć na czas, czyli maksymalnie do 24 grudnia. Najlepiej sprawdzi się wówczas strategia opracowana kilka miesięcy wcześniej. Warto oprzeć ją o dane z innych lat lub ewentualnie od innych firm z podobnej branży. Pozwolą one określić, jak duże mogą być zamówienia oraz do jakich krajów najczęściej są kierowane. To jednak nie koniec. Jeśli korzystasz z produktów z innego kraju, musisz zaopatrzyć się w odpowiednio dużo towaru, który będzie magazynowany. Jeśli Twoja firma oferuje artykuły spożywcze, proces ten może być utrudniony ze względu na termin przydatności do spożycia oraz zapewnienie właściwych warunków podczas magazynowania. Czynników warunkujących cały proces świąt w ecommerce jest zdecydowanie więcej. Warto je poznać, zwłaszcza jeśli pierwszy raz przygotowujesz się do tego okresu. Dzięki temu wszyscy klienci otrzymają swoje przesyłki, a firma transportowa będzie miała czas na ich dowiezienie.
Spis treści
Jak wysłać prezent za granicę?
Wysyłka prezentów za granicę wymaga znalezienia sklepu, który świadczy takie usługi. Na szczęście w sieci nie brakuje tego typu stron również w Polsce. Rynek e-sprzedaży bardzo się rozrósł i poszerzył gałęzie swojej działalności również o inne kraje, co znacząco ułatwia zakup idealnego prezentu. Warto jednak zacząć od początku. Ile co roku wydajemy na prezenty? Ta kwota ze względu na rosnącą inflację cały czas się powiększa. Obecnie na 4-osobową rodzinę przypada około 800-1000 zł, a często obdarowujemy również członków dalszej rodziny i przyjaciół. Wówczas ceny znacząco wzrastają. Dla porównania jeszcze niedawno za 100 zł można było zakupić ciekawy i dobrze wykonany podarunek, obecnie ta kwota wzrosła praktycznie dwukrotnie. Również z tego powodu wiele osób decyduje się na zakup za granicą. Można w końcu za podobną kwotę zakupić często ciekawszy artykuł. To samo tyczy się innych krajów, gdzie odnotowuje się tendencję wzrostową w zakresie ecommerce międzynarodowym.
Sklepy stacjonarne w tym przypadku sporo tracą. Poza brakiem środków spora część społeczeństwa cierpi na brak czasu i chętniej korzysta z zalet e-sprzedaży. Oczywiście dużą rolę grają w tej kwestii firmy transportowe. To one muszą w końcu dostarczyć przesyłkę na czas i to wiele kilometrów od magazynu. W tym przypadku sprawdzi się wsparcie brokera kurierskiego. Globkurier.pl pomoże Ci dopasować usługi określonego przewoźnika, który dowiezie paczkę w różne miejsca. Nawet jeśli zastanawiasz się, jak wysłać prezent do Anglii, dla nas nie będzie to stanowiło problemu. Warto jedynie wspomnieć, że z racji wyłączenia tego regionu ze strefy Unii Europejskiej przewóz paczki może być droższy. Mimo to otrzymanie prezentu kurierem warte jest zachodu i sprawi niewątpliwą przyjemność każdej obdarowanej osobie. Broker kurierski umożliwi Ci także wybranie najtańszej oferty, która wpłynie również na cenę oferowanego przez Ciebie produktu, a co za tym idzie, również na zadowolenie klienta!
Prezenty wysyłkowe – jak zachęcić do ich zakupu?
Skoro już wiemy, czego od sklepu zajmującego się wysyłką produktów za granicę oczekuje klient, warto sprawdzić, jak zachęcić go do zakupu. Z pewnością nie zaszkodzi wyróżnienie się na tle innych marek. Może na to wpłynąć szata graficzna sklepu, korzystne rabaty lub bogaty asortyment. Warto wspomnieć, że nie zawsze do innych krajów wysyłane są jedynie przedmioty użytkowe, a często również artykuły spożywcze. Jeśli dostarczasz takie towary, szczególnie przed Bożym Narodzeniem zaopatrz się w ryby, które popularne są zarówno w jadłospisie w Polsce, jak i za granicą. Do tego oczywiście garmażeria, mięso i wędliny. One też często goszczą na stole, szczególnie w innych krajach. Do tego nasze rodzime mięsa są bardzo cenione na rynku międzynarodowym. Pamiętaj, aby były przede wszystkim świeże i dobre jakościowo, aby zachęcić do kolejnych zakupów również poza okresem świąt Bożego Narodzenia. To samo tyczy się bardzo lubianych wypieków i tradycyjnych dań dziękczynnych, a także słodyczy. Te artykuły należy mieć w swoim asortymencie odpowiednio wcześnie, aby można je było bez większych problemów dostarczyć do odbiorcy.
To jedynie połowa sukcesu. Konsumentów do zakupu zachęcają także wyjątkowe przedmioty, które dostępne są jedynie w określonym czasie w roku. Ich niepowtarzalność sprawia, że praktycznie każdy marzy, aby mieć je w swoim domu lub sprezentować je komuś bliskiemu. Można je sezonowo wprowadzać do swojej oferty. Mowa oczywiście o przedmiotach nawiązujących do Bożego Narodzenia i zimy. Wspaniale sprawdzają się pierniki, bombki, mikołaje oraz limitowane edycje różnych produktów takich jak kawa, pościel itp. Można również pójść o krok dalej i dołączać np. do zamówionej kawy opakowanie ciastek. Takie słodkie gratisy wpłyną znacząco na odczucia konsumentów i bardziej zwiążą ich z daną marką. Tego typu rozwiązania stosuje się nie tylko w przypadku wysyłki międzynarodowej, ale również tej krajowej. Oczywiście wymaga to właściwego przygotowania i pozyskania uprzednio produktów w dobrej cenie, które posłużą jako dodatek. Wiele przedsiębiorstw korzysta z zakupów towarów świątecznych w okresie letnim. Dzięki temu są one sprzedawane w hurcie w bardzo korzystnych cenach.
Wysyłka prezentów – atrakcyjne promocje
Każdy sklep wie, że bardzo istotne w handlu są promocje. To jeden z najskuteczniejszych czynników zachęcających konsumentów do zakupów. Zatem już od black friday warto przygotować się na znaczne obniżki w tym zakresie. Pamiętaj, że na cenę duży wpływ ma także transport, dlatego również w tej kwestii warto skorzystać z oferty Globkurier.pl. To tam znajdziesz najlepsze ceny, a także bardzo szybki, sprawny i przede wszystkim w pełni bezpieczny dla Twojej paczki przewóz.
Co do samych promocji doskonale sprawdza się budowanie napięcia. Chwilę przed wystawieniem produktów na stronę umieść zapowiedź promocji w social mediach. Najlepiej zrobić to na kilka dni przed, a nawet ustawić do tego odliczanie, które dostępne jest bezpłatnie np. na Instagramie. Możesz wprowadzić również dodatkowy zegar na stronie. Dokładnie w momencie, w którym wybije godzina „0”, dodaj artykuły w obniżonej cenie. Możesz podzielić je na działy tak, aby umiejętnie docierać do różnych odbiorców.
Akcje promocyjne muszą być korzystne i przede wszystkim przemyślane. W końcu sklep nie może na tym stracić. Pamiętaj jednak, aby wystrzegać się pozornych obniżek, które tylko zniechęcą do Ciebie klientów. To samo tyczy się wysyłki prezentów za granicę. Możesz wprowadzić dodatkowo zniżki w opłatach za przesyłkę, darmową wysyłkę od danej kwoty, czy inne tego typu udogodnienia. Taka forma promocji i dotarcia do klienta wiąże konsumentów z marką, bez względu na kraj, z którego pochodzą.
Świąteczne ecommerce — zadbaj o nastrój
Święta Bożego Narodzenia to jednak nie tylko promocje i szybka wysyłka. To również odpowiedni nastrój. Można zbudować go nie tylko przy wykorzystaniu wyglądu zamówionego produktu, ale również przy samym pakowaniu. Nie zapomnij zatem o kolorowym papierze, pachnącym wypełnieniu paczki czy innych drobiazgach, koniecznie w barwach świąt! Takie elementy z pewnością zachęcą klientów, aby zamawiać u Ciebie częściej. Poszanowanie takich okazji pokazuje również duży szacunek do otaczającego nas świata. Tyczy się to także szaty graficznej, która znajdzie się na stronie internetowej oraz w social mediach. Warto, aby była spójna z podniosłym klimatem oraz pasowała do barw, w jakich zachowane zostało logo marki. Najlepiej zlecić projekt takiej grafiki doświadczonemu specjaliście, który dostarczy kilka ciekawych projektów, gotowych do wdrożenia na stronie. Takie rozwiązania warto zmieniać co roku, aby wyróżniać się na tle konkurencji.
Musisz mieć na uwadze także klarowny system zwrotów i wymiany. Taka informacja powinna znaleźć się na stronie w konkretnej zakładce, dzięki czemu zakupy przebiegną bez większego problemu. Co do kwestii terminów dostawy, taka informacja również powinna znaleźć się na stronie, zwłaszcza jeśli dostarczasz przesyłki do różnych krajów. Okres przedświąteczny wiąże się z wydłużonym czasem dostawy. Warto, aby każdy klient zdążył na czas ze swoim prezentem. Należy zatem rozpocząć całą akcję promocyjną odpowiednio wcześnie. Jeśli nie chcesz łączyć jej z black friday, umieść pierwsze rabaty i wzmianki o świętach 1 grudnia. Zamówienia złożone na początku miesiąca przyjdą szybciej niż te realizowane przed samymi świętami. Dla firm, które mają dodatkowe ręce do pracy, doskonale sprawdzi się umieszczenie oferty związanej z pakowaniem artykułów na prezenty. W tym przypadku ceny są usuwane, a paczki są gotowe, aby umieścić je pod choinką. Oczywiście taka usługa jest dodatkowo płatna, ale coraz więcej osób chętnie z niej korzysta.
Globkurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl