Wady i zalety sprzedaży przez Facebook Marketplace
Facebook wirtualnie łączy ponad 2 miliardy ludzi, a dzięki platformie Marketplace jest też jednym z największych targowisk na świecie. Korzystają z niej reklamodawcy, wielkie korporacje, przedsiębiorcy i sprzedawcy detaliczni. W ten sposób mogą sprzedawać swoje produkty konsumentom z całego świata niemal bez żadnych ograniczeń. To lepsza metoda niż tradycyjne formy reklamy, które działają na danym rynku, kraju lub bazie konsumentów. W tym artykule wyjaśnimy, czym jest platforma Facebook Marketplace, jakie są jej wady i zalety, pokażemy też, jak zamieścić ogłoszenie.
Źródło: https://www.komputerswiat.pl/facebook-marketplace
Spis treści
Sprzedaż przez marketplace — czy warto?
Choć marketplace Facebooka w zamyśle jest podobny np. do eBay, nie posiada wszystkich funkcjonalności platformy e-commerce. Funkcja Facebook Marketplace działa od maja 2017. Poza tym, że Facebook używany jest do ogłoszeń drobnych, na kartach marketplace można opublikować niemal wszystko, ogłoszenie zawierające samochody, elektronikę, meble, książki, domy do wynajęcia, czy oferty pracy.
Marketplace Facebooka to niezależny katalog wszystkich przedmiotów na sprzedaż + narzędzia do umieszczania i kupowania. Uwagę przykuwa możliwość wyboru lokalizacji, umożliwiając użytkownikom znajdowanie ofert w okolicy.
Jest to bardzo przyjazne pod względem UX-owym doświadczenie zakupowe, które umożliwia kupowanie i sprzedawanie przedmiotów w swoim regionie bez opuszczania platformy społecznościowej. Jedną z największych zalet korzystania z tego Marketplace jest to, że jest bezpłatny. Facebook Marketplace nie pobiera opłat za kupno, ani za sprzedaż.
Samo dodawanie produktów to bardzo intuicyjny proces. Niezależnie od tego, czy jesteś na komputerze, czy korzystasz z aplikacji Facebook, możesz szybko zrobić zdjęcie, zapisać opis produktu i zdefiniować cenę.
Sprzedawaj na Facebooku
Facebook wyświetla zdjęcie sprzedawanego przedmiotu wraz z tytułem, opisem, lokalizacją i ceną poniżej. Podczas sprzedaży na tej platformie ważne jest, aby używać wysokiej jakości zdjęć. Gdy potencjalny kupujący otworzy Twoje ogłoszenie reklamowe, zobaczy więcej szczegółów i miejsce na złożenie oferty — Facebook nie oferuje obecnie opcji kup teraz. W przeciwieństwie do konkurencji Facebook nie scentralizował kwestii płatności ani wysyłki. Decyzja, w jaki sposób produkt zostanie opłacony i dostarczony, zależy od woli obu stron transakcji.
Ten model sprzedaży ma zarówno wielu zwolenników, jak i przeciwników. Jakie są wady i zalety sprzedaży przez portal społecznościowy?
Zalety Facebook Marketplace
- brak opłat za zamieszczanie ogłoszeń
- Społeczność lokalna
- Alerty w czasie rzeczywistym o nowych ofertach
- Możliwość tworzenia lokalnego sklepu i bazy kupujących
- Łatwe wystawianie i sprzedawanie
- Możliwość rozmowy z kupującymi, budowanie relacji i swojej marki
Wady Facebook Marketplace
- Kupujący może wycofać oferty
- Nie ma takich samych zabezpieczeń jak eBay czy Allegro
- Ryzyko nieuczciwych ofert
- Czasochłonne (słuchanie i odpowiadanie na pytania kupujących)
- Konieczność samodzielnego magazynowania towarów do momentu sprzedaży
Jak umieścić ogłoszenie na marketplace?
Zamieszczanie ogłoszeń na platformie jest proste, nie wymaga też dużo czasu.
1. W pasku aktualności po lewej stronie kliknij Marketplace.
2. Kliknij + Utwórz nowe ogłoszenie, a następnie Przedmiot na sprzedaż.
3. Wybierz zakładkę Dodaj zdjęcia, możesz przesłać zdjęcia produktu z komputera.
4. W kolejnym kroku opisz swój produkt. Wprowadź wszystkie niezbędne informacje dotyczące przedmiotu. Zdefiniuj cenę. Możesz też wpisać 0 zł, co oznaczać będzie, że chcesz oddać produkt za darmo.
5. Kolejno kliknij opcję Dalej. Jeśli przycisk ten jest szary, musisz uzupełnić lub poprawić wprowadzone dane.
6. Kliknij Opublikuj — Twoje ogłoszenie pojawi się na platformie marketplace
Wystawiłem/-am produkt — co teraz?
Dla nowych sprzedawców Facebook Marketplace może być doskonałym kanałem do testowania rynku, badania popytu, doskonalenia technik sprzedaży. Poświęć trochę czasu, aby dowiedzieć się, które produkty są popularne i jak kupujący reagują na wystawiane towary. Próbując sprzedaży po raz pierwszy, zawsze zachowuj konieczne środki ostrożności. Finalizuj transakcję w bezpiecznym, zaludnionym miejscu. Poproś kupującego o przygotowanie gotówki, bądź upewnij się, że przelew należności został zrealizowany. Jeśli kupujący woli, aby przedmiot został wysłany, pobierz opłatę za dostawę, lub poproś o zorganizowanie odbioru. Interesuje Cię tani kurier do domu? Skorzystaj z opcji porównywarki cen dostępnej na GlobKurier.pl. Wystarczy, że wpiszesz wymiary i lokalizacje, a mechanizm wyszuka oferty aktualnie dostępne na rynku. Możesz porównać ceny czołowych firm DHL, DPD, InPost, FedEx bądź skorzystać z oferty lokalnego przewoźnika. Kurier dla marketplace może być tani.
Sprzedaż na Facebook Marketplace, a kurier
Kiedyś postrzegaliśmy Facebooka jako miejsce do komunikowania się ze znajomymi i newsfeed. Dziś platforma wyszła poza te ramy. Sprzedaż za pośrednictwem rynków internetowych zapewnia elastyczne możliwości biznesowe przy stosunkowo niskich kosztach początkowych. Amazon i eBay to przykłady dobrze ugruntowanych rynków. Bez względu na to, na jaki marketplace się zdecydujesz, opcja taniego kuriera do domu może wesprzeć Twoje handlowe działania. Planujesz cykliczne wysyłki? Załóż konto na GlobKurier.pl i korzystaj z rabatów dla zalogowanych użytkowników.
Przeczytaj także:
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl
[…] Wady en ik zullen de Facebook Marketplace gebruiken […]