Daj wybór – czyli jakie formy dostawy wybrać dla sklepu internetowego
Spis treści
Dlaczego potrzebujesz kilku przewoźników do obsługi logistyki w Twoim sklepie?
Dobry przewoźnik to taki, który bezpiecznie i na czas dostarczy naszą przesyłkę oraz umożliwi śledzenie kuriera w procesie doręczenia. Nie tylko to jest jednak najważniejsze. Dla każdego „dobry” oznacza inne wartości, inne priorytety oraz inne możliwości. Tym samym dopasowanie oferty transportowej w Twoim sklepie internetowym do potrzeb klientów to tak samo ważna sprawa jak dostosowanie odpowiedniej oferty produktowej.
Na rynku funkcjonuje cały szereg przedsiębiorstw przewozowych, z którymi Twój klient miał, lub przynajmniej mógł mieć do czynienia. Jeśli zatem wybierasz formy dostawy dla sklepu internetowego, weź pod uwagę zdanie swojego potencjalnego klienta. Jego subiektywna ocena niejednokrotnie może wpłynąć na to, czy skorzysta on z usług Twojego sklepu czy nie. Może się tak stać niezależnie od Twoich dobrych chęci i wysokojakościowych usług, dlatego tak ważnym aspektem jest umożliwienie klientom dokonania wyboru, w jaki sposób zostanie dostarczona ich przesyłka kurierska.
Jakie czynniki wpływają na wybór opcji dostawy?
Deklarowany czas dostawy, rodzaj transportu, śledzenie kuriera, miejsce odbioru przesyłki kurierskiej – to tylko niektóre z oczywistych opcji, które są brane pod uwagę przy wyborze odpowiedniego przewoźnika. Każde z przedsiębiorstw oferuje inne rozwiązania i z pewnością nie można jednoznacznie stwierdzić, jakie konkretne powody kierują danym klientem przy ich wyborze. Jednak aby móc zaoferować najlepsze usługi, trzeba udostępnić mu maksymalnie rozbudowane opcje obejmujące sprawne zamówienie kuriera czy śledzenie przesyłki kurierskiej lub takie, które zweryfikujemy wcześniej pod względem jego zapotrzebowania. Dlatego dobrze, aby udostępnić mu minimum dwie firmy przewozowe do wyboru. Niekoniecznie musi to być samodzielny wybór przewoźnika, ale na pewno samodzielny wybór zamawianej usługi, dzięki której przesyłka kurierska szybko i bezpiecznie dotrze na miejsce.
Formy dostawy w sklepie internetowym – jakie wybrać?
Zastanawiasz się, jaka forma dostawy dla e-sklepu najlepiej się sprawdzi? Z punktu widzenia przedsiębiorcy jednym z najważniejszych czynników są opcje związane ze zwrotem czy reklamacją usługi przewozowej. Za równo ze strony kupującego, jak i sprzedawcy, spore znaczenie ma opcja śledzenie przesyłki kurierskiej, która umożliwia pewnego rodzaju kontrolę procesu doręczania i szybką interwencję w razie problemów. Dobrze, aby wybrani przewoźnicy byli dobrani według tych kryteriów, gdyż czasami okazuje się, że pomimo dopełnienia naszych obowiązków, towar nie zostaje należycie dostarczony. Jednakże to, co ważne dla przedsiębiorcy niekoniecznie zawsze jest najważniejsze dla konsumenta w pierwszej linii.
Kluczem doboru usługi kurierskiej oraz decyzji obejmującej formy dostawy dla sklepu internetowego są opinie zaczerpnięte na temat przewoźników. Warto sprawdzić jakość obsługi i konkurencyjność, ale przede wszystkim posłuchać tego, co mają do powiedzenia konsumenci. To oni dostarczą najlepszą odpowiedź na pytanie, jakie czynniki wpływają na wybór opcji dostawy.
Określ grupę docelową i nie bój się pytać
Priorytetowym krokiem będzie zatem określenie, jakiego rodzaju klienci korzystają z usług naszego sklepu internetowego i czego potrzebują. Jeśli okaże się, że spora grupa chciałaby korzystać z opcji odbioru w punkcie, a nie z dostarczenia, to nie należy zapominać o udostępnieniu takich możliwości.
Z badań przeprowadzonych przez Gemius dla e-Commerce Polska jednoznacznie wynika, że w naszym kraju najwięcej osób wciąż korzysta z bezpośredniej dostawy do kuriera. Jednocześnie spory odsetek konsumentów korzysta z opcji, gdzie przesyłka kurierska czeka na nich w wybranym przez nich miejscu. Punktów, w których można to zrobić, na rynku wciąż przybywa. Przykładem może być między innymi znany wszystkim InPost, który zwiększa ilość swoich punktów i usług regularnie.
Warto być na bieżąco z rozwiązaniami, które odnotowują wzrost, aby w pełni móc reagować i odpowiadać na potrzeby klienta. Rynek usług kurierskich rozwija się bardzo dynamicznie, ale naprawdę warto go śledzić, żeby idealnie dostosować swoje usługi.
Ważna opinia klienta
Jeśli potrzebujesz zaczerpnąć informacji, jaka forma dostawy dla e-sklepu będzie najlepsza bezpośrednio od swoich klientów, nie bój się zapytać ich, czego potrzebują i jakie opcje przesyłki (np. płatność za pobraniem, śledzenie kuriera czy atrakcyjne opcje ubezpieczenia przesyłki) będą dla nich najlepsze. Nie skupiaj się tylko na tych, których jest najwięcej, ale bierz pod uwagę głosy wszystkich konsumentów. Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, pozwalającej zdefiniować potrzeby każdego klienta. Kluczem jest obserwacja, którą stale musisz prowadzić, aby Twój klient mógł być zadowolony. A zadowolony klient to zadowolony sprzedawca, prawda?
GlobKurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl