Wietrzenie magazynów na czym polega i jakie daje szanse sklepom e-commerce
Akcja wietrzenie magazynów jest nieodłącznym elementem akcji promocyjnych, które mają miejsce głównie pod koniec każdego roku. Wietrzenie magazynów kojarzy się każdemu z możliwością zakupu różnego rodzaju produktów po dużych rabatach. Jak to jednak wygląda od strony sklepów e-commerce i co mogą zyskać podczas tej akcji promocyjnej? Sprawdź, jak najlepiej przygotować się do akcji wietrzenia magazynów.
Spis treści
Czym jest wietrzenie magazynów?
Wietrzenie magazynów, jest akcją promocyjną przeprowadzaną w całej Polsce, którą spotkamy również pod sloganem czyszczenie magazynów. Wietrzenie magazynów jest modelem promocji, który oferuje wysokie zniżki na ostatnie sztuki z asortymentu sklepu. Zniżki te mogą sięgać nawet 80%. Hasło reklamowe zostało mocno wypozycjonowane głównie przez sklepy sprzedające elektronikę i sprzęt RTV i AGD. Dzisiaj wietrzenie magazynów dotyczy każdego sektora i polega na pozbyciu się wszystkiego, co zalega, z magazynów. Najczęściej akcje wietrzenia magazynów mają określony czas lub trwają do wyczerpania zapasów.
Na czym polega wietrzenie magazynów i czy jest opłacalne?
Wietrzenie magazynów polega na pozbyciu się towaru z magazynów w celu zrobienia miejsca na towar nowy. Głównymi powodami, przez które produkty zalegają w magazynach są za wysoka cena wyjściowa i niskie zainteresowanie klienta danym towarem. Jeśli firmy decydowałyby się na wyrzucenie produktów oznaczałoby to tym samym ogromne straty, które często sięgają milionów. Przetrzymywanie produktów też nie jest wyjściem z sytuacji, gdyż blokuje magazyn, a w przyszłości ten towar straci jeszcze bardziej na wartości – to również oznacza straty finansowe dla firmy. Wietrzenie magazynów jest w tym wypadku najlepszym wyjściem. Akcja ta pozwala zrobić miejsce w magazynie na nowy towar, a przy okazji coś zarobić.
Jakie korzyści z akcji wietrzenie magazynów mają sklepy:
Po pierwsze szeroka gama akcji marketingowych – każdy wie, że duże obniżki potrafią przynieść znacznie więcej korzyści niż niejedna kampania. Akcja wietrzenie magazynów to idealna okazja dla marketingowca na wypromowanie strony.
Po drugie możliwość budowania długotrwałych relacji z klientami – obniżki mogą być początkiem nawiązania relacji z klientem, przy wysyłce można się pokusić na przykład o kod rabatowy na nowy asortyment.
Po trzecie uniknięcie kosztów utylizacji produktów – znacznie bardziej opłacalne jest wyprzedanie towaru po niskiej cenie niż poniesie kosztów utylizacji.
Wietrzenie magazynów po Bożym Narodzeniu
Przełom grudnia i stycznia to okres głównie kojarzony z czyszczeniem magazynów. Akcja promocyjna związana jest z wyprzedaniem ostatnich sztuk produktów pozostałych po okresie bożonarodzeniowych promocji. Grudzień jest przełomowy dla wielu branży i sklepów e-commerce, gdyż to właśnie w tym czasie notują one największe szczyty zakupowe. Poświąteczne wietrzenie magazynów wiąże się również z poprzedzającym je okresem przełomu listopada i grudnia, który napędza popyt i podaż poprzez Black Friday, Cyber Monday, przedświątecznie wyprzedaże i bożonarodzeniowy last minute. Wiele sklepów decyduje się na rozpoczęcie promocji wietrzenia magazynów tuż po świętach, czyli 27 grudnia, inne zaraz po Nowym Roku.
Należy pamiętać, że akcja wietrzenia magazynów nie dotyczy tylko i wyłącznie przełomu grudnia i stycznia. Promocje tego typu realizuje się również w ciągu roku, na przykład podczas wiosennych porządków. Promocje związane z czyszczeniem magazynów mają miejsce:
- na początku stycznia
- na przełomie marca i kwietnia
- w czerwcu
- pod koniec września
- w grudniu
Jak przygotować firmę do akcji wietrzenie magazynów?
Wietrzenie magazynów to akcja, którą należy odpowiednio wcześnie zaplanować pod wieloma względami. Po pierwsze należy ustalić warunki promocji i towar, który ma jej podlegać. Wyznaczenie produktów i wysokość rabatu jest kluczowa do podjęcia dalszych kroków. Następnie do działania powinien przejść dział marketingu, który zajmuje się promocją akcji. Każda akcja promocyjna, musi mieć odpowiednią oprawę, aby przyniosła dane efekty. Ostatni krokiem jest przygotowanie wysyłki produktów. W okresie promocyjnym sklepy mają zazwyczaj wyższą sprzedaż, dlatego muszą być gotowe na większą ilość wysyłek. Skorzystaj z oferty brokera kurierskiego i nie martw się o jakość wysyłanych paczek. Wejdź na stronę globkurier.pl i sprawdź ofertę dla firm. Możesz zyskać dedykowany cennik, a także automatyzację procesu wysyłek. GlobKurier.pl jest zintegrowany z wieloma platformami, dzięki czemu klienci Twojego sklepu szybko dostaną zamówiony towar.
Akcja wietrzenie magazynów to również czas, gdzie warto zastanowić się nad wejściem na rynek zagraniczny. Eksport jest z roku na rok coraz bardziej popularny w Polsce i przynosi coraz większe zyski. Nie musisz się martwić o wysyłkę paczek zagranicę. Wybierając GlobKurier.pl masz dostęp zarówno do przesyłek krajowych, jak i przesyłek międzynarodowych.
Gdzie najlepiej promować akcje wietrzenie magazynów?
Akcje promocyjne dotyczące wietrzenia magazynów są dostępne wszędzie i wiele osób dowiaduje się o nich z telewizji, radia, gazet czy bilbordów. W przypadku sklepów e-commerce należy postawić duży nacisk na promocji w internecie. Duży potencjał mają kampanie płatne zarówno w Google, jak i w social mediach. Dodatkowo należy pokazać promocje na stronie internetowej i kierować klientów do sekcji z promocją. Łatwa nawigacja na stronie zwiększa prawdopodobieństwo transakcji. Przygotuj ciekawe posty na social media i opublikuj je odpowiednio wcześnie, a także podczas trwania promocji. Kolejnym pomysłem jest wysłanie mailingów do stałej bazy klientów z informacją o nadchodzących promocjach.
Przygotuj swój sklep e-commerce na wietrzenie magazynów
Każda akcja promocyjna, która jest dobrze zaplanowana może przynieść duże korzyści sklepom e-commerce. Nawet duże rabaty na produkty, które mają zalegać w magazynie to dobre rozwiązanie, dlatego nie czekaj i przygotuj swój sklep na zwiększoną ilość zamówień.
Sprawdź, dlaczego warto skorzystać z GlobKurier.pl –> Oferta dla firm
Zamów kuriera: https://www.globkurier.pl/
Globkurier.pl
Lubimy dzielić się wiedzą, a mamy jej dość sporo, ponieważ zapewniamy kompleksową obsługę rynku KEP i TSL. Realizujemy wysyłki do 192 krajów na świecie. Współpracujemy z ponad 50 firmami kurierskimi i transportowymi. Dysponujemy własną siecią ponad 1000 punktów paczkowych Click&Collect w Polsce GlobBox.net.
Wykorzystaj kod rabatowy i zaoszczędź na przesyłce
Wpisując ten kod rabatowy otrzymasz 7% zniżki na przesyłki krajowe i międzynarodowe. Kod przeznaczony dla indywidualnych użytkowników naszej platformy. Dziel się wiedzą, rozwijaj i wysyłaj taniej z GlobKurier.pl
Wyprzedaże, wyprzedaże.
Wszyscy wietrzą magazynu. A może obiło Wam się o uszy czy któryś majors (Leroy, obi, Castorama) bądź mniejszy sklep w promocji ma regały magazynowe? Nie potrzebuje dużo, ale fajnie jak bym zdążył kupić jeszcze do wtorku